bouw thundertail model van RBCkits

Hallo Gerrit Jan.

Hoe krijg je dat voor elkaar , afgebrand?
Lekkage , of een noodlanding.

In ieder geval is het wel jammer, een hoop bouw uren ,en dan dit.

Jammer Gerrit Jan.

Succes met de thunder tail.

Hoe is het met je turbine ,loopt ie nog goed?

mvg,

Martin.

Wel je masker op tijdens het schuren en coaten van het model :wink: :lol:

romp20vs5.jpg

@Limme, Rene en Gerrit Jan.

Allemaal Turbo twin's of Thundertail met eigenbouw turbine's, dat wordt op de jetmeeting op Rozenburg goed opletten "welke twin of thunder is de mijne?"
Mannen effe doorbouwen nog en dan lekker blazen met die kisten :thumbsup:

Ger Kovacs zei:
@Limme, Rene en Gerrit Jan.

Allemaal Turbo twin's of Thundertail met eigenbouw turbine's, dat wordt op de jetmeeting op Rozenburg goed opletten "welke twin of thunder is de mijne?"
Mannen effe doorbouwen nog en dan lekker blazen met die kisten :thumbsup:

we doen ons best : :D gr,henk

frema zei:
Hallo Gerrit Jan.

Hoe krijg je dat voor elkaar , afgebrand?
Lekkage , of een noodlanding.

In ieder geval is het wel jammer, een hoop bouw uren ,en dan dit.

Jammer Gerrit Jan.

Succes met de thunder tail.

Hoe is het met je turbine ,loopt ie nog goed?

mvg,

Ik had er een nieuwe pomp op gezet omdat ik met de oude pomp op een gegeven moment niet boven de 100 k uit kwam.
De nieuwe pomp heeft een groterde opbrengst de ecu zal hier op aan gepast moeten worden.
Met het op starten kreeg de motor te veel brandstof.
De staart stond in brand , snel naar de auto maar tot mijn schrik de blusser was thuis blijven liggen.
Door een flinke schop tegen de motor aan te geven rolde hij weg van de nu ook brandende vleugel de regelaar ontvanger heb ik nog net kunnen redden. er bleef niets over van het vliegtuig . ik hoefde niets mee naar huis te nemen . dus neem altijd je blusser mee en anders niet op starten. Een wijze les voor de volgende keer. De motor mankeert verder niets aan zo ver ik kan be kijken
gr Gerrit Jan.

Martin.

@ Damn Gerrit, waardeloos man, effe een moment van overmacht en samenloop van omstandigheden en je kist gaat naar de eeuwige jachtvelden.
Maar de optimist gaat door :wink: :thumbsup:

Zie je.

hoi gerit en rene en henk
leuk dat jullie zo ver zijn met de thundertail ik hoop dat ze snel de lucht in gaan
nauw ik heb goed nieuws mijn motor zit weer in elkaar en draait als een :zon:

en de vleugel is ook al klaar over 2-3weken kan ik weer vliegen :lol:

nu gaan we maar weer bouwen
en de rest van de thundertail bouwer succes met bouwen
groetjes Limme

Jongens.....niveau daalt.....dadelijk vallen er andere "spetters" uit de lucht dan alleen regen en kero..... :lol:

Mooi dat je motor weer goed draaid, nu nog effe je kist afmaken.

Cheers,
Gerald

Hoi Gerald.

Limme staat onder 'toezicht' laten we maar zeggen :wink: (althans wel onder mijne als ie dat wil :wink: )
Zonder gekheid, zodra de 2e turbotwin/thundertail weer flugfertig is gaan we/hij er hard aan werken om het gebeurde te gebruiken als een 'les/leermoment', daarna zoveel mogelijk uurtjes te maken met de nieuwe jet, want daar gaat het om, vliegen, vliegen en nog veel meer vliegen zodat het routine wordt waarbij je er niet meer over na hoeft te denken maar alles gewoon automatisch gaat en dus veiliger wordt, en goedkoper, wat je wilt.
Het bouwen van de 2e PH-LIM gaat in ieder gaval als een raket :wink:
Weekje of 3 en dan maidenen :?: :?: :?:

Grt Ger.

hi
Limme staat onder 'toezicht' laten we maar zeggen (althans wel onder mijne als ie dat wil )

ik vind het goed dat je me wil helpen :help: dat gaan we doen :lol:
dat dat ongelukje :murder: maar les mag wezen :teacher:
de TT kan ik wel klaar hebben in drie weken
de stabilo is ook al weer klaar alleen de romp nog ff bij werken en folie
en dan vliegen :banana:

Kist ziet er netjes uit Gerrit-Jan :D
Nu nog 2 luchthappertjes aan de zijkant van de romp maakt het wel af.
De ailerons zijn wel aan de forse kant veeeeel groter dan die van mij (het orgineel).
Hou er rekening mee dat de kist zeer heftig kan reageren op de rolbewegingen dus hou de uitslagen
klein. Gebruik evt. EXPO .Mijn kist heeft hier totaal geen last van,het is een trainer geen F16.
De Thundertail van Limme vond ik zeer (te) snel rollen op de kleinste stuurbeweging,erg nerveus.
Ik blijf ook bij mijn standpunt dat mede hierdoor Limme zijn kist heeft verloren.
Succes verder.

Ronald

Mooi geworden Gerritjan ,ik zal foto plaatsen,ik zal komende week verf brengen en voor zekerheid ook blauwe kleur er bij doen.
Ik heb inmiddels de motor weer inelkaar zitten dus hoop ik als Henk weer beter is de motor in de thundertail te plaatsen.
Als je tijd hebt kunnen we op het nieuwe vliegveld wat proef vluchten maken met pipercub ben wel benieuwd of het een goede locatie is,maar het lijkt me wel ,dus kwestie van afspreken.
groetjes Rene.

Hoi thundertail bouwers en vliegers, onze thundertail heb ik in de epoxtie gespoten en nu nog de spulletjes afwerken zoals rolroeren en allerlei kleine klusjes dus komt schot in.
groetjes Rene.

forum3ps4.jpg

Tt Tundertail

De thundertail heeft gevlogen.[media=youtube]4_l2f3L4eLQ[/media]
Er stond behoorlijk veel wind maar het ging .
In middels is het startmotortje vervangen iets te veel lager speling . Je hoort dat het anker aan loopt.
Het gaat erg goed met de nieuwe starter makkelijk te maken en bedrijf zeker , een grove spoed brengt de o ring met houder naar voren de magneet van de start motor houd alles weer keurig op zijn plaats.
De turbine heb ik iets meer voor spanning gegeven en loopt nu bij 118k nog steeds koel en goed.
Van daag er was geen wind kreeg ik deTT niet los ik zal de neus poot iets moeten verlengen met de start duikt de TT iets naar voren en kan zo niet voldoende lift op bouwen .
De volgende keer hoop ik dat hij uit zich zelf los komt.
vriendelijke groet Gerrit Jan Met dank aan Rene en henk voor het filmen

Laatst bewerkt door een moderator:
Back