bouw thundertail model van RBCkits

Ko,
Het is geen enkel probleem om de Kamps/Schreckling KJ66 achtigen ( tot 1,5 kg) in deze kist te plaatsen.
Deze Thundertail is, volgens zeggen, nagemaakt van mijn "dubbelstaarter", waarvan ik er een stuk of 3 gebouwd heb voor wat vliegvrienden. Deze hebben allen met de eigenbouw Gasbus formaten gevlogen ( en vliegen nog...)
Als de bouwdoosversie goed gekopieerd is, zal de kist probleemloos zijn. (intussen vliegen er al een paar)

groet,
Jacques

Ik heb goed nieuws ik heb vandaag me A motor brevet gehaald
en daar zaten veel mensen op te wachten :proost:
maar nu op schieten met de thundertail alles zit in de glasmat alles nog op vullen schuren en spuiten en vliegen
groetjes Limme

ja Niels ook nog een gefeliciteerd met je brevet
ik ga vanavond weer verder met bouwen ik wil er nu snel mee gaan vliegen
groetjes Limme

Hey Limme,
Proficiat. !!!! :music:

Was vanmiddag toevallig ook even op het veld, maar heb je niet gezien. Anders had ik zeker even bijgebept.

Ik hoor het wel wanneer de jet voor het eerst de lucht in gaat. Je hebt er hard genoeg aan/voor gewerkt..En er zijn er niet veel die echt alles zelf bouwen of gebouwd hebben en dan ook nog eerst moeten leren vliegen. Is dus echt een hele prestatie :worship:

perfect !

groet,
Jacques

hoi Jacques
heb ik je net gemist ik ging om 3:30 weg
ander hadden we nog wel wat te babbelen.
nou de afwerking valt me wel een beetje tegen kwa tijd,maar ik heb geen haast.
en Gerald en Rene ook nog bedank voor jullie reactie
groetjes Limme

Limme
Schiet nou toch op man met die bak :evil:
de kerosine staat te verpieteren!!
Die van mij is weer luchtwaardig :P
Die rood/wit/blauwe van Rene Neefe is nu aan de beurt want hij moet aankomend weekend vliegen
bij de Dokkumer vliegclub welliswaar want daar gaan we met 15 man 2 dagen heen.
Doen we jaarlijks :P
Motor ligt klaar dus met een half uurtje is dat gepiept

Mazzel,Ronald

Jetpower,

Jij hebt toch ook een kitje van deze kist hoever ben jij, heb em pas nog bij Rob zien staan best een leuke en eenvoudi te bouwen jet.

Ton

Filmpje van mijn TURBO TWINNETJE (THUNDERTAIL van RBC) is te zien in Topic
VLIEGENDE SCHAAL MODELLEN
B17-C : de test flight (15) Teus
Klik op DMC 28JULI B17-C FRANK

Eerst mooie beelden van de B-17 daarna de jet
Bouwkitje van Rob is een cloon van mijn kist welke word
aangedreven door een Jet Cat P-80.

Gr,Ronald

Ton van Munsteren zei:
Jetpower,

Jij hebt toch ook een kitje van deze kist hoever ben jij, heb em pas nog bij Rob zien staan best een leuke en eenvoudi te bouwen jet.

Ton

ton heb geen tijd/zin om eff te bouwe moet alleen nog de vleugels doen (heb jij zin ?)

Ronald,

Leuke kist en lekker eenvoudig, gaat er lekker vandoor op het filmpje.
Had van Rob gehoord dat het een cloon was maar wist niet dat die van jou was :thumbsup:

Zelf ook iets voor Rob ontworpen maar met de motor onderin in de romp zou dat brandgevaar opleveren.
Jammer vond het wel een grappig model vloog ook prima volgens Rob, maar ja als tie telkens afbrand zou dat ook gaan vervelen.

Hier twee plaatje.
Ki18867.jpg

Bw71965.jpg

Peter,

ton heb geen tijd/zin om eff te bouwe moet alleen nog de vleugels doen (heb jij zin ?)
Tis maar net wat het je waard is.

Ton

Ton,het is zeker een leuk kistje,ik heb hem al jaren,vliegt prima.
Prima om mee te starten als iemand met turbines wilt gaan vliegen
Wat zeer fijn is dat dit vliegtuig heel langzaam kan vliegen ,perfect voor kleine (gras)velden.
Ook qua transport neemt het weinig ruimte in,romp,vleugel,staatbomen etc zijn afneembaar.
Dat andere kistje vloog ook goed maar was vaak in de landing nog erg snel en dat met een Wrennetje 44!
Rob zag mij bijna dagelijks met dat ding rond kachelen.....en zo is het gekomen :P
Ik kom tegenwoordig legio van die dubbelstaart kissies tegen maar ze zijn allemaal te zwaar en veel
te duur.
Ik moet wel vermelden dat het oorspronkelijke duitse ontwerp van de Turbo Twin door verfbrander Jacques
is gewijzigt/aangepast tot wat het nu is geworden. :)
Hij heeft jaren geleden er 3 gebouwd en o.a ik vlieg met 1 van zijn creaties.

Gr,Ronald

Ton van Munsteren zei:
Peter,

Tis maar net wat het je waard is.

Ton
die zin die komt wel weer was maar als geintje bedoelt bouw hem wel af hoor
en nu ik toch vakantie heb morgen weer eff een paar litertjes peut er doorheen jagen

Back