Bouw Torpedo Boot PT-596 (1:35)

Paul had ook in het café wat over de accu's gevraagd, en toen het duidelijk advies gekregen lipo's te nemen. het-schipperscafe-deel-4-a-115

Ik neem aan dat hij dat advies heeft overgenomen, maar anders kan hij vast wel in de "sub-corner" terecht, voor inbouw van een WTC in deze boot. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi detailwerk, maar wel iets om met het varen heel voorzichtig mee te zijn.

bedankt Harm, en u heeft gelijk ;)

en heb je reeds alles gewogen
de boot met alle onder delen
als je hem dan op de waterlijn legt (meet BV rijst te gebruiken als gewicht)dan weet je wat hij volledig mag wegen
en na de aftrek van de plastiek delen weet je ook wat je over houd aan gewicht voor de RC componenten
je moet weten dat je accu alleen al een 325 gr gaat wegen(3300 6 cellen) dan is er niet veel meer over voor ontvanger,motoren ,assen en regelaars + je servo voor je roeren
je kan door onder bepaalde kunststof delen stukken die niet belangrijk en zichtbaar zijn weg slijpen om gewicht te besparen
ik zou dus zeker eerst eens gaan wegen want anders bestel je materiaal wat je niet kunt gebruiken
en een pt die rechtopstaande zinkt is nu ook weer niet mooi al geeft het wel spectakel aan het water
en niet onbelangrijk je verf niet vergeten want een spuitbus daar zit al snel 250 gr verf in
gr raf

Ik dacht dat Paul voor deze boot lipo's zou bestellen? Dan praat je over bijna de helft minder gewicht.

hallo
jij dacht( en dat is positief) maar uit paul zijn postings kan ik dat nergens uit opmaken dat hij voor lipo gaat
hij schrijft "1x batterij 3300 mA, " en dat is it
als hij voor lipo gaat dan is het natuurlijk de lichter ;een 2S weegt 204gr en dat is 2/3 van het gewicht en niet de helft.maar dan heeft hij wel 1 volt en een beetje meer .
hangt dan weer af van welke motoren hij besteld heeft
en of hij zo slim is geweest om 2 mm assen te bestellen want 4 mm hebben te veel wrijving en zijn drie keer zo zwaar
2 mm met een 25mm 3 blad er onder op een 400 motor van 7.2 volt geeft enorm power aan die boot
zeker als hij dan voor 2S lipo gaat
dus als hij er zo twee in zet heeft hij haast een vliegmachine en als hij voor brushed gaat komt hij toe met 1 regelaar wat weer gewicht bespaart
hoe hoger de pt op het water ligt hoe sneller en langer dat hij gaat varen

gr raf

Paul had ook in het café wat over de accu's gevraagd, en toen het duidelijk advies gekregen lipo's te nemen. het-schipperscafe-deel-4-a-115

Ik neem aan dat hij dat advies heeft overgenomen, maar anders kan hij vast wel in de "sub-corner" terecht, voor inbouw van een WTC in deze boot. ;)

Heren,
ik volg mijn baas, en als die zulke wilt, dan is het goed. Het is zijn eerste en niet netste boot (aldus hem zelf). Hij wil graag verder in de modelbouw, maar we gaan het eerst zo eens proberen. (ook leuk natuurlijk) ;)

Paul

hallo paul

op wat andwoord je nu eigenlijk?????
je baas volgen is mooi maar als de boot niet blijft drijven dan zit je baas wel met een probleem
al kan dat een eenmalig probleem zijn naargelang de diepte van de vijver waar je de boot in gaat uit proberen
gr raf

Ja maar. . . . .
Dan gaat hij als een geladen duwbak door het water, door al dat overgewicht.

Mijn eerste houten bootje (zie albums) ging ook als een speedboot toen de motor via een fischer techniek trafo een twee lange draden werd gevoed.
Daarna kwam er en loodaccu in en was het een zware motorboot met een kleine buitenboordmotor.

hallo paul
als je ziet wat mijn zinnia kan dragen dan denk ik ook dat de pt zeker gaat blijven drijven
dan kan je deze accu er ook zeker nog in kwijt
EXIDE-AGM-700-500x500.jpg

hebt de zinnia geen probleem mee hoor en lekker lang varen dat je daar mee kunt
hoef ik maar 1 keer in het jaar op te laden en dan kom ik een heel jaar toe

gr raf

Ja maar. . . . .

Mijn eerste houten bootje (zie albums) ging ook als een speedboot toen de motor via een fischer techniek trafo een twee lange draden werd gevoed.
Daarna kwam er en loodaccu in en was het een zware motorboot met een kleine buitenboordmotor.

haha, nee maar ik bedoel, de boot is 70cm lang en 15 cm breed? dus, als ik de Gillis zie hoe zij met een accu hangt, moet het met deze boot ook lukken?

maar we gaan het zien..

hallo paul
als je ziet wat mijn zinnia kan dragen dan denk ik ook dat de pt zeker gaat blijven drijven
dan kan je deze accu er ook zeker nog in kwijt

hebt de zinnia geen probleem mee hoor en lekker lang varen dat je daar mee kunt
hoef ik maar 1 keer in het jaar op te laden en dan kom ik een heel jaar toe

gr raf

Raf bedankt!
ik ga het proberen, omdat de baas het wilt!~

Paul

Heb je wel de goede link geplaatst, of houd jij graag anderen bezig?
Dit is wat ik krijg door die link:

Waarschijnlijk verschilt het aantal berichten er pagina bij gebruikers, bij mij levert het volgen van die link wel de juiste pagina. Dan maar een directe link naar het bericht van Roel: [181242] het-schipperscafe-deel-4-a-115

Ja maar. . . . .

Ben ik ook bang voor, je kan deze boot ook niet vergelijken met de Gillis. andere rompvorm, etc. Naar je baas luisteren zou in dit geval wel eens minder goed kunnen uitpakken.

Hoe gaat het met de bouw van de PT-596.
Of zijn de torpedos explodeert tijdens het plaatsen.;)

Groetjes,
Frankwin

Hallo heren,

door wat minder aanwezigheid op het forum en nog druktes bij de baas, heb ik vanmiddag de roer kokers er in gelijmt..

verder zijn we helaas nog niet gekomen ;)

Groet,
Paul

Heb je met testen in bad ook dek etc erop gehad en de stuurservo erin? Je gaat met 1 regelaar werken, is die sterk genoeg voor de Speed (600?) motoren die ik denk te zien?

Wat me trouwens opvalt, de assen hebben best wel een steile hoek. Met een kruiskoppeling is dat wel op te lossen, maar wat je ook krijgt, is dat de boeg meer naar beneden wordt geduwd, wat je bij een snelle boot juist niet wil. Misschien valt het mee, maar meestal worden de motoren wat meer naar voren gezet, zodat de ashoek minder stijl kan zijn.

Back