Bouw Twister

normal_14~0.jpg

Pers 2 meter lang, 35 cm breed Onder en boven 40 mm spaanplaat.
staand 2meter bij 10 cm bij 40 mm spaanplaat met daartussen om de 25 cm een dwars schot.
normal_15~0.jpg

Onder 40 mm spaanplaat met aan de zijkanten 2 stalen hoekprofielen van 50 x 50
Staand 10 cm x 40 mm spanplaat met om de 25 cm een schot.
Bouten om de 15 cm.
Ik heb hiervoor een lichtere pers gehad van maar 10 cm dik maar die boog te veel waardoor de voorkant van het profiel te veel ingedrukt werd en en je het midden weinig druk had waardoor er soms blaasjes ontstonden waar de huid van het schuim losliet.
Gewicht van de pers is zo'n 40 kilo voor de onderkant en 25 kilo voor de bovenkant.

Perfect voor F3J vleugels maar niet goed genoeg voor F3K

Dat was weer een interessante diskussie, zo over het maken van de doublers. Ik sta op het punt deze te maken voor mijn Supra. Alex zijn methode lijkt me goed te doen! Moet ik alleen opzoek naar een glad oppervlak.......

Bij het uitwisselen van de gedachten over een pers of vacuum, bekruipt mij het gevoel dat er een belangrijk verschil over het hoofd gezien wordt. Nu wordt vooral het verschil in aandrukkracht, gelijkmatig danwel niet gelijkmatig verdeeld, besproken. Volgens mij heeft vacuum tenopzichte van een pers, nog een belangrijk voordeel. Namelijk dat je lucht weg zuigt en epoxy daarvoor in de plaats aanzuigt. Dat lukt met een pers (nooit) niet.

Laatst bewerkt:
Back