Het spuitwerk nadert de voltooiing , donderdag de blanke lak op de romp gezet . Totaal geen ervaring met een 2 k blanke lak op een parelmoer watergedragen lak . De struts en de wielkappen eerst , een oogverblindend resultaat . Net als op de auto .
De romp werd een desillusie , de lak wilde op de grotere oppervlaktes niet vloeien , je moet er een laag van een ton opspuiten om een strak resultaat te krijgen . Dit gaat mij te ver als je de laklaag bij een spuiter laat opobrengen dan krijgt hij er wel 400 tot 500 gram lak op en is de lak strak glad en mooi . Nadat ik toch besloot om voor de vliegeigenschappen te kiezen vandaag het hobbelige oppervlakte geschuurd , morgen nog een dag en dan de lak sterk verdund testen .
Nu kan de onderlaag wel verdunner lees thinner verdragen . Morgen verder
De romp werd een desillusie , de lak wilde op de grotere oppervlaktes niet vloeien , je moet er een laag van een ton opspuiten om een strak resultaat te krijgen . Dit gaat mij te ver als je de laklaag bij een spuiter laat opobrengen dan krijgt hij er wel 400 tot 500 gram lak op en is de lak strak glad en mooi . Nadat ik toch besloot om voor de vliegeigenschappen te kiezen vandaag het hobbelige oppervlakte geschuurd , morgen nog een dag en dan de lak sterk verdund testen .
Nu kan de onderlaag wel verdunner lees thinner verdragen . Morgen verder