bouw van de Banckert

• Topicstarter Topicstarter andy89
  • Startdatum Startdatum
ik heb de primer van motip gebruikt. kan ik andere spuitbussen verf gebruiken. of gewone verf. of moet ik me nu ook bij motip houden?

primer en top laag zouden niet veel uit moeten maken, top laag en blanke lak maakt wel uit, als de blanke lak niet de zelfde "bouw-stoffen" heeft kunnen de 2 met elkaar reageren en krijg je donkere plekken(heb ik eens met een auto gehad, geloof me niet leuk:P)

daar boven op, blanke lak is als een vergroot glas, besteed dus iets meer tijd aan je spuit werk en voorkom dat je het helemaal overnieuw moet doen omdat een deeltje niet helemaal geweldig in de lak zit

ik heb nog een andere vraag.

ik wil de eerste drijftest eigenlijk gaan doen. alleen vraag ik me af of dit verstandig is als de boot in de primer staat.
of kan dit geen kwaad voor de primer.

ok dan.
dan denk ik morgen eens het water op.

tips om de boot droog te houden:p

niet te veel ballast toevoegen, als je hem uit het water haalt, laat hem dan goed drogen, inderdaad droog deppen zoals ad al zegt, maar laat hem zeker even een nachtje in een warme omgeving staan om er zeker van te zijn dat hij echt droog droog is. zelfs het kleinste beetje vocht kan je lak prestatie ten gronden richten.

ok maulas ik zal er rekening mee houden.

ik ben toch aan denken om eerst de romp te verven voordat ik hem het water op laat.

wat het verven van de opbouw betreft.

kan dit niet ook geverft worden met de verfg van revell ik heb nog diverse potjes verf staan van de kleine modelbouw doosjes.?

of gaat dit niet goed samen

hey Andy, ziet er erg goed uit man. jammer dat ik de verkeerde lichten in me mast heb gezet maar ja....

Wat betreft de verf, je opbouw is van hout, inprincipe als je de opbouw eerst bewerkt met primer/grondlaag, zou je in theorie de revell verf moeten kunnen gebruiken, ik weet niet wat revell doet met temperatuur wisselingen, nat worden en dergelijken.

'k zou het er in elk geval niet op wagen en bij de gamma gewoon een busje hout verf halen, deze zijn vaker geschikt voor buiten, en zullen ook niet snel verweren na een dag lang varen in de zon (uv licht)

hoi andy

revelle verf kan er gewoon op hoor. ik heb het ook gebruikt bij mijn.
duwboot en is water bestendig.

gr willem

ok dan gaat de revell er gewoon op. de blanke lak maakt dit nog wat uit. wat ik er dan overheen doe?

blanke lak van revell, heb het eens geprobeerd op een vrachtwagen model verf van revell en blanke lak van rubol ofzo deze 2 reageerde heftig op elkaar en kon alles op nieuw gaan doen.

de blanke lak maakt dit nog wat uit. wat ik er dan overheen doe?
Als je verf op waterbasis gebruikt, moet de blanke lak ook op waterbasis zijn. Blanke lak op waterbasis (bijvoorbeeld Glitsa parketlak) kan je volgens mij bijna over alles heen gebruiken.

Maar als je naar (voor jou) onbekende combinaties wilt gaan, altijd eerst een proefstukje maken!!!

Groet,

Ad

Acryl op acryl, Alkyd op alkyd, Als je bv motip pakt kan je het beste gewoon bij motip blijven,
Combinaties die (uit ervaring) samen kan gebruiken is, Action grondlak en af lakken met motip, Revell lak is op email basis (olie) en die kan je gewoon over motip lak doen, MITS je lak goed uitgehard is (dus niet na 24 uur maar langer),

Op spuitbussen staat wel uitgehard na 24 uur maar dat is enkel de toplaag, Als je lak goed wil laten uitharden moet je minimaal 3 a 4 dagen rekenen, (afhankelijk hoe dik je gespoten hebt),

Acryl lak kan wel over Alkyd, Maar Alkyd over Acryl gaat weer niet, (krijg je rimpel effect..)

Als je motip pakt kan je er geen dupli over doen, Deze komen wel van de zelfde fabriek (Motip Dupli BV) en zijn alle 2 op acryl basis. MAAR, er zit een groot kwaliteits verschil tussen en het reageert op elkaar...

Hoop dat het een beetje duidelijk is voor je ;) Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust, Liever 3x vragen als 1x verprutsen..:cool:

PS: Als je gaat spuiten zorg dan dat je omgeving's temperatuur minimaal 15 graden is en leg je spuitbus even een tijltje warm water, Dan loopt je lak beter en krijg je een strakker resultaat...

ok dat is duidelijk maar begrijp ik het nu goed dat ik glitsa parketlak over de revell kan doen?
als laatste laag?.

Back