Bouwverslag Bouw van de DJI F450 met GPS

Ik wil dis de zender ook mbv sbus koppelen met de naza.
Het enige waar ik nu even tegenaan loop is dat de A in de naza software van het midden naar rechts gaat.
De slider haalt dus niet de uiterste punten. Daar loop ik al paar uur tegenaan te hikken.

Marc en ik willen die sbus wel maar zo eenvoudig als het lijkt is het niet.

k heb er mij nog niet in verdiept ik zal eens kijken. anders kan ik straks altijd ff meekijken op je pc via 'teamviewer" ? maar ik heb deze zender nog nooit vast gehad dus ik weet niet of ik zeer veel hulp zal zijn.

eeprom is the entire file containing all 60 models, and the general settings.
Flash memory is the firmware resident in the transmitter.
You set up the eeprom with your models and settings.
The programmers create the firmware that you flash.

For Reading or Writing Eeprom you must have the Taranis ON before connecting to the USB on the computer.

Write EEPROM to TX / Read EEPROM from TX
Write will load the currently open and active model setup (eeprom) to the transmitter. Read will download the current eeprom from the transmitter to an open file.

Write EEPROM memory from file / Read EEPROM memory to file
This is the same as above, except you write from a saved eeprom on a disk or write the eeprom in the Tx directly to a file on the disk.

For Reading or writing Flash memory you must have the transmitter off before connected with USB cable and remaining off while doing the flashing.

Write Flash memory / Read flash memory
Flash memory is the current firmware - I've never had occasion to read flash memory (to a file) I've always use write flash memory to write or "burn" the current firmware. It's safe to say that the first wave of Taranis users will uncover a few more minor bugs in the firmware that will need to be remedied. The good news is that the developers are very responsive to bug squashing and the other good news is that its very unlikely there will be any bugs of consequence.

Companion9x is used for the 9x transmitters in a variety of different flavors as well as for the Taranis. This is the reason they held on to the 9x moniker.

With the Taranis:

The Taranis will save the eeprom in the eeprom backup folder (user defined location in preferences) as an .eepe file. This file can be opened for editing or whatever.

You can save your eeprom as either .eepe or .bin. I've been doing both just for testing -- .bin is a smaller file, but I don't see any difference other than that. I suspect that the ability to save as .eepe is a hold over from the 9x and the additional size of the file is related.
In practice - I have been saving my model setups as .bin That's my recommendation unless some other information comes to light.

I've not found .hex to be relevant to the Taranis.

New firmware will download as a .zip. The .bin file inside such the current opentx-taranis-en-r2523.bin are the firmware files you burn to memory.

Finally, there are limited changes you can make to the firmware files. Specifically you can change the splash screen using the Customize your Tx in the Burn dropdown menu. Here you load the firmware, then load a new image and save the firmware with the new image replacing the existing splash screen.

Attached is a splash screen that yesterday I put on the Taranis I'm testing.

bron : FRSKY Taranis "How to" Thread - Page 5 - RC Groups

Dus je hebt Companion9x nodig ;)

k heb er mij nog niet in verdiept ik zal eens kijken. anders kan ik straks altijd ff meekijken op je pc via 'teamviewer" ? maar ik heb deze zender nog nooit vast gehad dus ik weet niet of ik zeer veel hulp zal zijn.

als ik de MicroSD kaart uit de zender haal, zie ik wel wat mapjes. En ik heb er ook iets bijgegooid, namelijk de map sounds, die bij het bestand zat wat jij me stuurde, althans, de download link. En ik heb de .eepe file ergens neergezet. Maar of ik dit goed heb gedaan ? En dan zou ik toch ergens in de zender iets moeten selecteren dat ik die template wil gebruiken ?

als ik de MicroSD kaart uit de zender haal, zie ik wel wat mapjes. En ik heb er ook iets bijgegooid, namelijk de map sounds, die bij het bestand zat wat jij me stuurde, althans, de download link. En ik heb de .eepe file ergens neergezet. Maar of ik dit goed heb gedaan ? En dan zou ik toch ergens in de zender iets moeten selecteren dat ik die template wil gebruiken ?
Je moet dit er op zetten met companion9x ik weet niet of de eepe file te lezen is voor de zender. Vermoedelijk word deze omgezet naar een bronbestand.

Ik vraag me af of het verstandig is om 2 zaken tegelijk en door elkaar te halen.

Deze bestanden zijn extratjes.a

Primair wil marc en ik in zijn kielzog eerst de s bus werkend hebben.
Nu spelen 2 zaken tegelijk

Ik vraag me af of het verstandig is om 2 zaken tegelijk en door elkaar te halen.

Deze bestanden zijn extratjes.a

Primair wil marc en ik in zijn kielzog eerst de s bus werkend hebben.
Nu spelen 2 zaken tegelijk

Maar zoals ik het begrijp staan in deze file alle instellingen al in orde! Dan begin je gelijk goed en kan je dus hierna beginnen met kalibreren!

videouitleg:

[media=youtube]pM0yciH6oMQ[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
het is beter dat je dit ff laat liggen als het inderdaad niet lukt! Ik Pm je nog ff ik wil dit projectje graag zien slagen ;)! (en hoofdbrekers liefst zo snel mogelijk maar dat ligt aan mij :p)

het zou mooi wezen als iemand ons kon helpen om de zender een beetje fatsoenlijk in te stellen. Maar voor nu,... ook ik gooi even de handdoek in de ring

het zou mooi wezen als iemand ons kon helpen om de zender een beetje fatsoenlijk in te stellen. Maar voor nu,... ook ik gooi even de handdoek in de ring
begrijp ik het goed als jij en hermanusb aan het zelfde project /zelfde zender en quad bezig zijn of toevallig alletwee de zelfde set hebben met het zelfde probleem? Want ik heb net naar herman een PB gezonden denk ik ;)!

begrijp ik het goed als jij en hermanusb aan het zelfde project /zelfde zender en quad bezig zijn of toevallig alletwee de zelfde set hebben met het zelfde probleem? Want ik heb net naar herman een PB gezonden denk ik ;)!

ja klopt. Exact hetzelfde

Oef heb ik ff de avond op herman zijn Pc zitten tokkelen blijkt dat we nog een oude versie van companion gebruikten ! en deze nog niet bekend was met de taranis plus! Met de firmware van de taranis (niet plus) doet ie het blijkbaar niet zo goed! Alles in orde nu morgen kijken we verder!

Oef heb ik ff de avond op herman zijn Pc zitten tokkelen blijkt dat we nog een oude versie van companion gebruikten ! en deze nog niet bekend was met de taranis plus! Met de firmware van de taranis (niet plus) doet ie het blijkbaar niet zo goed! Alles in orde nu morgen kijken we verder!

Heb je de boel bij Herman in orde gekregen ? Z'n zender in nu ready to fly ?
Ik heb later nog weer ff zitten zoeken op internet, maar ik kom er maar niet uit hoor :(

Ohja, en ik heb de Taranis Plus

Back