Bouw van de Greenley gestart!

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door Richard Branderhorst, 29 nov 2008.

  1. smarivoet

    smarivoet

    Lid geworden:
    28 okt 2008
    Berichten:
    251
    Locatie:
    Hakendover(BE)
    Even een uitbreiding op dit geweldige bouwverslag... ik heb er veel van opgestoken... EN ik heb er redelijk wat van proberen na te bootsen(met de laptop naast de bouwtafel). Hier en daar met succes, af en toe met wat minder succes :)
    Dus in het algemeen: weer eens veel geleerd.

    Gevolg na een wat moeilijke strijd met een 50cc motor: een elektro-greenly. De motor is een turnigy rotomax die een 50cc zou vervangen. Zeer degelijk en krachtig genoeg om normale vluchten te doen of kleinere zwevers te slepen. Mag een grotere prop hebben, maar om de vluchten langer te houden en de ampères omlaag te trekken staat er een "kleine" prop op.
    Om "eender wat" naar boven te trekken ligt de zenoah 62 reeds te wachten tot de papierhandel rond is.
    In tussentijd amuseer ik me kostelijk met deze 10cellen setup.

    Heerlijk aanduiken met full-flaps: geen snelheidswinds
    Heerlijk flairen met half-flaps: geen vreemde afkap-neigingen
    Heerlijk vliegen in het algemeen: snel, traag, beetje zot enz...
    Dus ik heb voldoende solo gevlogen, binnenkort mag er wel eens een zweverke gaan achterhangen... ik ben er alvast klaar voor.

    Richard, bedankt om de greenly een dik jaar geleden mee te nemen voor me(zweversleep biggs ergens achter de Maas).

    Als er ooit verdere ontwikkelingen komen op de greenly zoals een holle vleugel om gewicht te besparen dan kan ik dat alleen maar toejuichen. De vleugel is écht wel zwaar. De romp is peanuts.



    fotos:
    IMG_5315 | Flickr - Photo Sharing!

    IMG_5309 | Flickr - Photo Sharing!

    IMG_5305 | Flickr - Photo Sharing!

    IMG_5299 | Flickr - Photo Sharing!

    IMG_5283 | Flickr - Photo Sharing!

    met dank aan mario... vliegen en fotos trekken was geen optie :)


    by the way... hoe gaat het met de swiss trainer... hoort daar geen update aan te komen?
     
  2. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Stijn,

    Ja, ik vind de vleugel ook aan de zware kant, zeker na het spuiten.
    Er is een andere tekening van een ribbenvleugel van de Greenley, staat ergens online. Maar idd, een styrovleugel valt ook sterk te verlichten door er flinke gaten in te zagen.

    De ST-2 is wederom vertraagd, helaas, reden:
    Zie verslag van de Tuono jet, plus ik heb de ST-1 overhauled (vleugels geglassed/gespoten), de Greenley had een reparatie na een ongelukkige landing, plus er is een Pawnee 3,2m tussendoor gekomen, de 6m ASK23 ligt er nog half klaar....en het vliegseizoen is in volle gang. De winter is voor mij 4 maanden te kort geweest! :) Maar het gaat goe komen...
     

Deel Deze Pagina