Bouw van "De kameleon" schaal 1:6

De Kameleon is klaar!

Vandaag heb ik de laatste hand gelegd aan de Kameleon. Het dashboard was mij te steriel en daar was ik niet tevreden over. Ik heb het met heel dun triplex beplakt om een plankeneffect te krijgen en nu is het naar mijn zin. Vandaag wat detaileringen gemaakt zoals de gasghendel, olietemperatuur meter, hendel voor de keerkoppeling en een uitlaat. Verder heb ik het sleuteltje nog wat kleiner gemaakt.

De broertjes Klinkhamer mochten vandaag ook op de foto alhoewel ze nog geen overals hebben. Mijn vrouw heeft inmiddels wel de stof gekocht en een collega van mij wil graag helpen met het maken van de twee overalls.
Met een beetje geluk hebben we dat volgend weekend ook af en kunnen we de week daarop de eerste proefvaart maken.

Het enige wat ik nog op mijn lijstje heb staan is het maken van een mooie standaard.

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Kameloen.

Je blijft me verbazen Thor.

Zal ik die standaard voor je maken???? Mag je de Kameleon hier ook achterlaten.:p:p:p:p:p:p:p

Heel mooi!
Alleen lijken de poppen wat groot, of is dat verbeelding?
Of is de motorkap vrij laag?

echt mooi geworden Thor :thumbsup:

wacht met spanning op foto/filmje van 't varen :D

Wat is dit een gaaf projekt!
En wat prachtig gebouwd :thumbsup: :proost:, Kleuren zijn ook spot-on!
Supergaaf gewoon!
En ach ja, wie heeft ze niet gelezen de boeken van de gebroeders Klinkhamer :D

Heb genoten van je verslag, dank voor het plaatsen.
(stel je de tekening ter beschikking? :rolleyes:)

Groeten, Ralf

Complimenten Thor, echt een leuke boot geworden. Wel een vraagje/opmerking. Maak je nog bolders/kikkers voor de landvasten en slepen, of heb je die wel aangebracht? Zie ze bijna nooit op plaatjes op internet maar neem aan dat ze er wel op hebben moeten zitten.

Heel mooi!
Alleen lijken de poppen wat groot, of is dat verbeelding?
Of is de motorkap vrij laag?

De poppen zijn schaal 1:6 echter als ik ze opmeet zijn ze 30cm dus zouden ze 1:1 180cm zijn. De poppen zijn "standaard" action figures met het hoofd van een 12 jarige. Het klopt dus wel dat ze wat behoorlijk uit de kluiten zijn gewassen. Wat mij betreft kan het ermee door.

Maak je nog bolders/kikkers voor de landvasten en slepen, of heb je die wel aangebracht? Zie ze bijna nooit op plaatjes op internet maar neem aan dat ze er wel op hebben moeten zitten.

Als ik de Kameleon films bekijk zitten er kikkers aan de binnenzijde. Die zou ik inderdaad nog kunnen maken.

Wat is dit een gaaf projekt!
stel je de tekening ter beschikking? :rolleyes:

Groeten, Ralf

De basis voor mijn tekeningen was een CD van de NVM die ik gekocht heb. Deze kan ik ivm copyright niet delen.

De tekeningen die ik zelf gemaakt heb, (DWG en Sketchup formaat) stel ik graag via skydrive ter beschikking. Als liefhebbers hun emailadres per PM aan mij sturen, kan ik de tekeningen via Skydrive delen.

wow!

wat een resultaat! daar mag u echt trots op zijn!

ik ben benieuwd naar de proefvaart :)
ik heb trouwens nog een beeldje staan ;)

kameleon001.jpg

kameleon002.jpg

Paul

Laatst bewerkt:
Een twaalf jarige van 1,80 :)
Maar het ziet er inderdaad goed uit hoor!
Alleen viel het mij zo op.
Komen er ook nog een Louw en Kees? :)

Klompen

Gisteren heb ik samen met Oscar en in de tas Sietse (of Hielke, ik zie het verschil echt niet) naar Maastricht geweest. In het toeristenwinkeltje hebben we twee paar houten klompjes in de juiste maat kunnen kopen. Dat wil zeggen wat de buitenkant aangaat. Vandaag heb ik de binnenkant van de klompen met de dremel op maat gemaakt en de "Holland" versieringen eraf geschuurt. Daarna de klompen opnieuw in de lak gezet.

De overalletjes zijn ook in maak maar dat gaat nog even duren.

Moderne vorm van Klompendans
full

Hielke (of Sietse) met klompen.
full

Nieuwe standaard
full

Nu nog de overalls en petten en dan de eerste vaart.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back