bouw van de multicat 1908

• Topicstarter Topicstarter krimpen
  • Startdatum Startdatum
K

krimpen

Guest
goede dag heren ik ga de damen multicat 1908 ik heb ale tekeninge ligge ik ga binne kort begin met de spanten maar ik moet ze nog ff op het hout krijgen maar ik heb gen iede hoe ik dat voor elkaar krijg dus ieden zijn altijd welkom:D

Nu ff int NL Pleasse??! Oftewel.. Even leesbaar Nederlands alsjeblieft..

oo soryy er staat dat ik aan de damen multicat 1908 maar ik moet de spanten nog maken maar ik moet de spanten nog op het hout tekenen maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan doen dus mischien dat er iemand een iedee heeft

groetjes marco

He Marco,

als je nou eens in plaats van het woord maar te gebruiken een punt neerzette en een nieuwe zin begon. Dan werd het al een stuk makkelijker.

Als ik dat doe kom ik in ieder geval uit op de vraag hoe je het beste de spanten over kunt tekenen op het hout. Nou, een methode is om de tekening te kopiëren, de kopie op het hout te leggen en met een naald of een punaise alles over te trekken. Een andere methode die ik wat makkelijker vind is de tekening van de spanten te kopiëren, ze stuk voor stuk grof uit te knippen en ze vast te plakken met lijm op het hout. En dan de lijnen op het papier gebruiken om ze uit te zagen.
Zaag ze niet exact op de lijnen uit maar iets te groot, dan kun je ze op maat vijlen. Vooral handig waar de romp niet helemaal recht is (en dat is bijna overal bij een boot) want dan kun je de zijkant van het spant de kromming van de romp laten volgen.

Er zijn er vast nog meer methoden, deze zijn redelijk simpel en ook simpel uit te leggen :-)

VrGr,

Theo

oo soryy er staat dat ik aan de damen multicat 1908 maar ik moet de spanten nog maken maar ik moet de spanten nog op het hout tekenen maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan doen dus mischien dat er iemand een iedee heeft

groetjes marco

Nu is het helemaal duidelijk :hammer:
Wie is je leraar Nederlands?
Want dan kan ik hem (of haar) een schop onder zijn (of haar) sterretje geven.

Greetings,
Luit

heej luit

nou dat ik mvr losie van het stc (scheepvaart en transport collega)

groetjes marco

Hey jongens, het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij een beetje dyslectisch is.

Marco, kijk eens op deze site; De Romp

Uiteindelijk zal je een hoop zelf moeten improviseren, al naar gelang het model dat je bouwt, maar met de uitleg kom je al een heel eind.
Succes

ja dat heb ik inderdaad en het is n leuke website hoor en bedankt ik zal het nodig hebben

heej heren dit zij nog een paar fotos van de tekeninge
wegens om standigheden zijn ze verwijdert

groetjes marco

Laatst bewerkt door een moderator:
taalgebruik

Krimpen,
Ik ben ook dyslectisch, maar dat betekent nog niet dat je als een m.......s schrijft,
schei uit, dit is nauwelijks serieus te nemen
grt
Hwsr

Ik had nu niet het idee dat dit het nederlands talen forum was waar een ieder afgezeken wordt op zijn of haar spellings gedrag.
Op deze wijze gaan al diverse topics naar de ........ omdat men steeds de de kat krijgt van een ieder die zich docent Nederlands waant en het zo wederom escaleert . Heren voor dit dat weer een eigen leven gaat leiden .. het gaat hier toch om modelbouw laten we elkaar daarop beoordelen dan wel helpen. En als je het niet kunt aanzien om dat je een zins opbouw nu niet helemaal 100% is kijk dan niet, kun je je er ook niet aan ergeren.

Gr Martin :D

Taalgebruik

En als we met zijn allen straks weer in een berenvel lopen is dat ook zeker goed, achteruit boeren is ook boeren.....jaja
Ik zeik niemand af.....nog niet..maar ik spreek wel iemand aan op zijn uitermate belabberd spellingsgebruik..zelfs de computerspellingscontrole haalt 98% van de fouten eruit...of....

grt
Hwsr

Hallo Marco,

Effe een vraagje, hoe kom je aan die originele tekeningen van die Multicat?

Mvrg,

Berco.

Laatst bewerkt:
heej allen als het zo door blijft gaan over mijn spelling daar kan ik eemaal ook niks aan doen sorry :( ik heb er zelf ook moeite mee :( maar het gaat hier om modelbouw en volgens mee is he nog gewoon leesbaar zo niet jammer dan maar somige mensen begrijpen wel waar het hier ok gaat namelijk modelbouw niet waar maar nu weer ff antword op de vraag van hcburger ik ken de baas van damen redelijk goed en ik eens en ker gevraagt of hij me tekning van een multicat dat is de 1908 geworden dus zo ben ik aan die tekening gekome

groetjes krimpen:)

suc6 met je bouw! dit is weer eens wat anders...

en het is wel te lezen hoor:) alleen moet je wat meer moeite er voor doen!

en wij modelbouwers houden wel van een btje uitdaging!

Heren met comentaar,

Ik zou het heel netjes en volwassen vinden als u uw excuusses aan bied aan deze 14 jarige jongen die het met zijn dyslectie aan durft een bericht te plaatsen (zonder hulp) op deze site om UW hulp te vragen!!

Helemaal mee eens Vlietje. Tenslotte is niemand perfect.
Zeg Marco, waar wordt die Multicat zoal voor gebruikt?
Voor het duwen van containers ofzo?
Ik heb namelijk nog nooit zo een vierkant schip gezien.

Groet,
Edwin

Back