bouw van de politieboten van colorikits!

Je kan ook voor brushless gaan; Robbe heeft een serie mooie brushlessmotoren speciaal voor schepen in haar programma.
Scheelt gewicht én vaartijd, want ze zijn kleiner, maar efficiënter. Je zal dan wel moeten investeren in twee Brushless regelaars, met zowel vooruit als achteruit. En die zijn minder goedkoop dan één regelaar voor twee borstelmotoren.

@ Roel, deze motoren draaien idd minder tpv maar echt langzaam draaien willen ze niet...... een iets sneller draaiende motor met planetair vertraging kom je in dat geval beter uit....
 
Ik ga voor de 600 speed 8,4V.
Snap dat je een dejavu had Roel. Ik was een beetje eigenwijs en inderdaad, verf in de assen. Schroefassen losgekregen en ga het weekend de schroefkokers loshalen.

Misschien een domme vraag: In een van de berichten werd geadviseerd:

Raboesch inkortbare onderhoudsvrije messing/staal schroefaskokers en as, zelfsmerend draad m4 er op te zetten. Zijn deze assen op maat en moeten deze nog aangepast worden ? tevens 3 bladschroeven met spitse naaf doorsnede 40 mm. Als ik het zo bekijk heb je een links en rechtsdraaiende schroef, dus ook een links-en rechtsdraaiendeschroef kopen ?

sorry maar heb nog nooit schoefassen vervangen en wil het wel goed doen.:rolleyes:
 
"inkortbaar" houdt in dat je je zelf op maat kan zagen, afbramen en dan het achterste lagertje erin.
Assen uiteraard ook inkorten. Met een Dremel met slijpschijfje (bril dragen) in dat zó gepiept.

Inderdaad linker en rechterschroef kopen.
 
foto

Vandaag aan boord geweest van de P31 in Maarssen. Ik mocht aan boord om overal foto's te maken.

full


Zag tevens dat de opbouw van de kraan anders was als die bijgevoegd was. De hydraulische cilinders zitten niet onder elkaar maar naast elkaar.

full


Tevens lag er nog een "" gestripte boot"" aan de kade. Dit bleek de P37 ""Driebergen "" te zijn. Deze is uit de vaart en gaat in de verkoop bij de domeinen. Ook van deze voor de liefhebber wat foto's gemaakt.

full


Heb verder nog veel meer detailfoto's gemaakt, Zal er binnenkort nog wat op het forum zetten. Mocht iemand nog iets mbt foto details zoeken laat maar even weten misschien zit het er tussen en anders kan ik nog even langs gaan om het vast te leggen. Het was geen probleem om nog een keer langs te komen. Zal dan ook kijken of ik foto's van de binnenzijde en missschien motorruim mag maken.

De handleiding heb ik ook inmiddels , even gebeld naar allonscale en had ze binnen 5 minuten via de mail binnen !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke Maarten, alle respect,. Dacht dat ik aardig wat foto's had gemaakt. Wel een mooi naslagwerk.

Zag ook dat hier op de P31 de pet niet opzat. Wel een geleiderail op het dak. Volgende keer maar eens vragen waar deze voor dient.

full


Ook een lamp aan de zijkant. Heb zoveel dingen gezien dat er een hoop bijgebouwd gaat worden.

full


Deze kon ik niet laten:

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit ook een luik bovenop, de bedoeling is dat als je op het dak gaat staan in bv een wobbelig watertje je je zelf kan zekeren aan een oog dat langs de rail schuift, zodoende kan je over het hele dak bewegen maar nooit te ver naar de zijkant om er af te donderen. Hoofdpijn bij bruggen lukt dan nog wel.
 
Die bruggen geven niet mee, heb het zelf al eens ondervonden helaas.:(

Maarten. Ik heb geen luik gezien, zal toch weer eens kijken. Had wel dit opklapluik gevonden. Wat ik begreep dat dit gebruikt wordt voor het overstappen naar schepen die wat hoger op de waterlijn liggen..

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een mooie vaardag bij SMG IJmond vandaag.

full


full


full


Wel een beetje de orde handhaven natuurlijk, na een lange winter zijn sommige lieden wat onstuimig in onze prachtige haven.

Overigens met de "loodzware" rubberboot achterop. Bij mij geeft het juist een mooie ligging op de waterlijn (met tevens wat extra lood aan bakboord achter) en een realistisch vaarbeeld. Zij gaat dan niet zo super snel als de RV162, verschil moet er immers wezen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie foto's !. Sommige schippers hebben het voorjaar in het hoofd en dan moet er gecontroleerd worden.

Kan niet wachten tot die van mij klaar is.

Maar, de schroefkokers los gekregen. Inderdaad even de tang erop en wrikken en ook hier weer de chinese $#$ lijm die weer losliet !
Tevens kwam meteen het motorschot en het asschot mee dus dat kwam mooi uit. Kan ik alles netjes op lijn maken.
 
Op mijn P59 heb ik de bijboot met zijn achterste steun op de kant net voor het toegangsluik geplaatst.
Daarna ben ik met alle onderdelen inwendig zo aan het schuiven geslagen dat ik uiteindelijk alles in balans kreeg en geen lood hoefde toe te voegen.
Maar ook mijn schip is geen speedboot geworden.

Nog even een verhuizing afronden, ik woon nu een km. van de vijver voor het gemeentehuis Maasdam. Groetjes.........Bertus.
 
Beste medebouwers

Ik ben sinds kort ook een trotse bezitter van de politieboot. En heb de setup eigenlijk een beetje gekopieerd van jullie.
En heb net zoals Roel speed 600 motoren met een lipo 7,4V. Maar mijn vraag is hoe warm worden jullie motoren tijdens het varen? Die van mijn namelijk na een geruime tijd varen best vrij warm vind ik. Maar misschien is dit ook wel normaal, daar ik nog geen ervaring heb met deze motoren daarom deze vraag.

Alvast bedankt voor het antwoord

groet arjan
 
Toch maar even een vraag. Op advies van Roel heb ik de speed 600 sp 8,4 V gezocht maar... deze worden niet meer gemaakt. Kan iemand vertellen wat een goede vervanger is in deze serie ? zag ze van de speed 600bb 12V is dit wat ?
 
Nog bedankt voor de verwijzing !
Heb inmiddels via conrad 2 graupner speed 600BB 12V aangegeschaft, Mede ook omdat een aantal bouwers er al goede ervaringen mee hadden. Ze waren ook snel binnen en meteen maar het motorschot op maat gemaakt. Nu nog wachten op de rest, besteld bij Flevoshop.

Ook weer even bij de 1/1 langs gegaan voor wat maten. Men liet ook zien hoe de mast gestreken werd, gaat aardig snel.

full


full


Binnen nog wat foto's gemaakt en al een blik kunnen werpen om de nieuwste aanwist, deze bestaal alleen nog op tekening. Wel werd even verteld dat de topsnelheid 65km/h op het water bedraagt !

full


O ja mocht iemand nog belangstelling hebben voor de boot in een van mijn vorige topics, deze dus ..
full

die naar de domeinen gaat. Hij kost je maar 700.000 euro. Niet veel als je het snel zegt ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top