bouw van de politieboten van colorikits!

Ja dan lijkt het me inderdaad sterk dat het voor de kachel is als alles binnen electrisch is.

dat idee had ik ook al, nja ik vindt het altijd wel een mooi bootje om te zien als we met ons schip in Amsterdam zijn. Varende foto's van dat bootje heb ik zelf ook genoeg maar evengoed bedankt.

PICT7826.jpg

Het lijkt me een ex-Goedkoop-sleper... Zou dat kunnen?

Waar vond je deze foto Roel? Dit is de foto van een goede vriend namelijk:p Zal niks doorvertellen :oops:

@Stephan: Kachelpijp?
Ja, zo ziet hij er wel uit, maar de verwarming aan boord is allemaal electrisch... Ik denk dat 't de uitlaat van een (nood-) generator is.

En nee, ik heb verder geen foto's van havendienstboten... Als ik het geweten had dat je er belangstelling voor had...
Ik heb even gezocht:
Dit is de Havendienst 6 en het zou best kunnen dat dat haar is:

Het lijkt me een ex-Goedkoop-sleper... Zou dat kunnen?

Is een generator niet voor electriciteit .
Anders moeten ze veel accu's aan boord hebben met al die apparatuur.

Misschien ook een generator die moet draaien om de boegschroef van stroom te voorzien. Tenzij hier een verbrandingsmotor op de boegschroef staat maar lijkt me sterk voor zo´n boot.

Hoogstwaarschijnlijk is het de uitlaat van het "hulpbedrijf".
Dit is een kleiner motor die een generator aandrijft op het moment dat men voor de wal ligt, en de hoofdmotoren uit zijn.
Anders moet je zo heel veel accu capaciteit plaatsen.

Nieuwe schroefassen en schroefaskokers zijn binnen en gemonteerd. Lijm staat nu te drogen.
Volgens mij gaat dat wel enig verschil maken...;)

@ Roel, kan je eens laten weten welke schroefassen je juist besteld hebt eventueel bestelnummers want ik heb ok mijn schroefossen uitgebroken,alhoewel uitgebroken gexwoon even met een losse hand vastnemen, draaien en ze waren er uit.alvast bedankt

Raboesch inkortbare onderhoudvrije messing/staal schroefaskoker en as, zelfsmerend, draad M4
Bestenummer R301-00
Te bestellen bij o.a. Modelbouwshop flevoland

Nieuwe schroefassen en schroefaskokers zijn binnen en gemonteerd. Lijm staat nu te drogen.
Volgens mij gaat dat wel enig verschil maken...;)

Het verschil... uche uche... proest....
Met de originele schroefaskokers, assen en schroeven:
Langzame vaart, 7,2V: 3,4 A
op volle kracht met 7,2V: 6,7A.
Bovendien een boel herrie, vibrerende schroefaskokers, na vijf minuten hete motoren en regelaar.

Met de Raboesch schroefaskokers, assen en schroeven:
Langzame vaart 2,0 A
op volle kracht met 7,2V: 3,4A :D
Nog steeds is het een "herriebak" doordat het motorspant en het spant waar de schroefaskokers doorheen steken mee vibreren, maar dat gaan we regelen met een matje schuimrubber.
Maar nu vibreren de schroefaskokers tenminste niet meer. Wél blijft het nodig om onder de schroefaskokers, vlak voor het einde een schegje te zetten. Anders steekt er een té groot stuk schroefaskoker onder de romp uit.

a.s. zaterdag maar weer eens een testvaart maken: controleren op waterdichtheid en vaartijd.

Vergelijkbaar hier.......... Graupner asjes ipv uche uche proest spul.
De A-tjes -2 ongeveer trillingen tot nu toe niet, zit een laagje glas vezel in en ik heb een dubbel motor schot gemaakt. De motor ligt in een halve rioolpijp bakje iets langer dan de motor. In de motor twee pinnen ipv de schroeven. Ik kan de motor naar voren trekken zonder schroeven. eenmaal op z'n plek zorgt een horizontale bout aan de achterzijde van de motor dat ie op z'n plek blijft. De pennetjes in het originele motorschot voorkomen mee draaien. Het geheel is zeer solide en geeft geen krimp. De witte afvoerpijp van wastafels oid heeft precies de binnenmaat van een 600 en is erg ligt.

De twee ESC uit HK werken goed met de 5000mAh lipo's en de 600. Setup zal worden 2x 5A 7.2 lipo 30C 1x 7.2 1.6A lipo voor BEC en boegschroef.

Iets meer uche uche

Zoals eerder bericht de tunnels zijn niet symetrisch bedoelde daarmee dat de bakboord tunnel niet overeenkomt met de stuurboord. Iets meer uche is de schuine stootrand aan de achterzijde, die staat schuin naar achter ipv naar voren.... weet nog niet of ik dat ga aanpassen, hoe meer ik er naar kijk hoe erger ik het begin te vinden. Uche.. Uche.. het vlonder achter is beland bij de uche.. berg van te vervangen onderdelen. Nieuw vlonder met gaas rooster en correct trapje..... uche...met uitlaten eronder.

Whaaaaaaaaaa uche uche Stootstrippen zijn ook ge...uche uche proest...... Voordeel makkelijk om te draaien dus.......uche uche mazzel.

ben ik ff blij morgen mijn griepspuit te krijgen, met al dat gekuch en geproest zou je hier nog wat oplopen.

enfin, mijn schroefassen, speed 600 BB, en schroeven zijn besteld.

als het meezit heb ik morgen mijn messing weer binnen, en kan ik beginnen met het opnieuw maken van de mast

dit zal mijn eerste uitgebreid uit geruste model worden.

iemand ervaring met de homemade uitbreidingen voor F14 en FC16 ?
of zijn er nog andere opties, buiten de Robbe oplossing zelf ?

@ Paul, iemand ervaring met de homemade uitbreidingen voor F14 en FC16 ?
of zijn er nog andere opties, buiten de Robbe oplossing zelf ?

Paul , Marten 77 en Cheeta houden zich bezig met multi switchen voor de nodige bluspompen verlichting enz. enz.

groeten, Brandaris

Whaaaaaaaaaa uche uche Stootstrippen zijn ook ge...uche uche proest...... Voordeel makkelijk om te draaien dus.......uche uche mazzel.

Ik zou je werkkamer eens gaan stofzuigen, Maarten... Zo te zien wordt het daar behoorlijk stoffig. Al dat gehoest dan toch nooit van zo'n model komen?

@Paul: Een wellicht wat goedkope optie is deze:
231517_RB_00_FB.EPS.jpg

7-kanaals multischakelaar

Met deze microgestuurde 7-kanaals multischakelaar is het mogelijk om, gebruikmakend van slechts 2 proportionele kanalen, 7 schakel- of toetsfuncties uit te voeren. Het apparaat is zelflerend hetgeen betekent dat er geen compensatie uitgevoerd hoeft te worden. Wanneer de zender uitvalt zorgt een veiligheidsuitschakeling ervoor dat alle 7 kanalen worden uitgeschakeld. Alle 7 kanalen kunnen onafhankelijk van elkaar in- en uitgeschakeld of slechts kortstondig ingeschakeld (tipfunctie) worden. Zonder aansluitkabels.

Bestnr.: 231517 - 89 bij het grote postorderbedrijf C.;)
25,99 EUR

Voldoende mogelijkheden om navigatieverlichting, dekverlichting, zwaailampen, radar, zoeklicht en andere frutsels mee te bedienen...
Ik heb er goeie ervaringen mee. Oké, 't is geen multiswitch module en -decoder, maar het doet wat het moet doen. Kanalen zat op een F14 of FC16...

Naast een letterlijk opkomende aanval van een of ander AWVVGD* griepvirus en inderdaad wat schuurstof hier en daar, ook een allergie voor de uche uche techniek uit het verre oosten.........en zij zijn de economische opkomende macht die de onze gaat bedrijgen.......Whoaaaa valt vanzelf wel weer uit elkaar!

*AKA K..!

Nou, Maarten is weer even onder de pannen als ik dat zo lees...

Gisteren ondanks een heftige griep-aanval wat aan de Pliesieboot geplakt: Allemaal LEDjes voor de broodnodige navigatie, toeters-en-bellen. Tevens de laatste fine-tuning gedaan aan de schroefassen, kokers en schroeven.
Vandaag moest het er maar van komen: met een redelijk windje en een flauw zonnetje op het water een nieuwe proefvaart:

Motortjes draaien op 9,V. Gevolg: Bijna een dubbele vaartijd t.o.v. de (hoestrochelproestucheuche) schroefasjes en -kokers uit het verre oosten.
Bootje is, ondanks de zware opbouw en mast uiterst stabiel. Als ik zeg "even kwispelen" ruk ik de roerknuppel hard van stuur- naar bakboord en terug.
Het model kwispelt inderdaad even, maar meer dan 10 graden slagzij zit er niet in. En... Na 2 x een half uur gevaren te hebben: helemaal droog aan boord! Dit in tegenstelling tot de vorige setup, waar ik bijna 200 CC water uit het model kon zuigen...

52092500.jpg

54410850.jpg

94382863.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi filmpje Roel , het valt wel op dat als je de knuppel op 0 zet ze gelijk stil ligt.
Gaaf hoor !!

groeten, Brandaris

Back