bouw van de u32 van robbe

Discussie in 'Duikboten' gestart door Dirk626, 12 jan 2008.

  1. Dirk626

    Dirk626 Guest

    Hé allen

    Ik laat eindelijk nog eens iets van me horen, ben zeker niet gestopt ;)

    Heb nu eindelijk mijn verlofperiode vanaf vandaag :zon:, dacht snel maar eens gaan duiken ,het was immers geleden vanaf de duikbootdagen te Mol.
    Batterijen deze keer ook allemaal goed geladen en hop in het water en onder ,alles ging geruime tijd goed tot één van de roerstangen ontkoppelde en daar draaide de U31 rustig op zijn kop daaag periscoop.
    Heb hem toch zonder al te veel problemen aan de kant gekregen. Ik ga in elk geval zorgen dat ik er zeker bij ben de volgende duikdag(en) te Mol.

    Voorlopig heb ik het met de U2540 opgegeven, maar zeker nog niet afgedaan. :(
    Ik heb wel al een ander project op het oog welliswaar geen duikboot maar naar mijn mening wel een uitdaging nl. de HMS Hannibal in schaal 1/96 zodanig ik op en onder het water iets heb om op te kunnen sakkeren:lol:
     
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    hallo dirk

    hoe kan die nu op zijn kop draaien ????
    een duikboot (orka niet mee getelt)draait toch nooit op zijn kop
    daar dient toch al dat lood voor in de kiel
    of zie ik dit nu weer verkeert????

    groetjes raf
     
  3. Dirk626

    Dirk626 Guest

    Hé Raf

    Wat je zegt is zeker waar ik ga er alleen maar van uit omdat ik geen idee heb hoe er anders de achterste periscoop eraf is kunnen komen. Zoals je zegt in de u32 zit voldoende lood in de onderkant, en ik weet nog bij het uittesten in de duiktank dat dit model zeker een vaste diepligging heeft.
    Op het STER hier te St - Niklaas is het wel niet zo helder water als in Mol, en er zitten hier enorme karpers op, ik zou straks nog denken dat ik hier ne grote op rampkoers tegengekomen ben:rolling:. In elk geval zie je me terug te Mol met nieuwe periscoop of nog zonder ,voor Duitsland twijfel ik nog .

    Groetjes
    Dirk
     
  4. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Dirk,

    Het zal wel iets van ramkoers geweest zijn denk ik. Wat Raf al zegt, met 8 kilo lood in de kiel kan de boot echt niet op z'n kop gaan. Zeker niet van de kracht van één verkeerd sturend roer. In Engeland hebben ze het meer van Loch Ness, is dat STER de Belgische variant .. ?? :D ;)

    Welke periskoop ben je kwijt? Ik heb hier nog een dunne over namelijk. Interesse?
     
  5. Dirk626

    Dirk626 Guest

    Hé Lex,

    Het gaat hem over de aangeduide op de foto, zal wel iets vinden om deze te vernieuwen. Wat Loch Ness betreft Loch Ster zou ook niet slecht zijn ,het zou wel een prachtig gezicht zijn een aangevaren karper bovenop een modelduikboot:yes::yes:zou eigenlijk een cam. aan boord moeten hebben en een wedstrijdje houden karper tegen duikboot :).

    [​IMG]

    Groetjes

    Dirk
     
  6. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    hoi Dirk,

    Nee, die heb ik niet meer liggen helaas. Wat ik over heb is het alu-profiel van van voren geteld de 1e en 3e periskoop. Maar die achterste zal er zeker niet door 'op de kop' varen af gegaan zijn, dan was je de hele handel ervoor ook kwijt geraakt. Zal wel een beetje knutselen met buisjes worden dus, succes!
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2008
  7. Dirk626

    Dirk626 Guest

    Hoi Lex ,

    Geen probleem hoor, heb hier nog wel zelf het één en ander liggen waar ik iets mee kan doen, voor het varen op zich is dit verlopig toch van geen belang wie weet verlies ik nog wel wat onderdelen .:)

    Groetjes

    Dirk
     
  8. Dirk626

    Dirk626 Guest

    Hé allen

    Heb dan maar de herstelling vandaag gedaan
    Zo was het

    [​IMG]

    Zo is het nu, opmerkingen mogen altijd gemaakt worden hoor

    [​IMG]

    Groetjes
    Dirk
     
  9. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Nette oplossing toch?
    Ziet er als orgineel uit Dirk!!!

    Groeten,

    Joris
     
  10. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    hallo

    aan de schade te zien zal je zeke riets onder water geraakt hebben
    het kan ook een tak geweest zijn die aan de oppervlakte dreef(net niet helemaal boven)
    en als die periscoop niet veel vaster dan dat stond dan zou die nog wel eens meer kunnen afbreken
    kan je daar niet in dat onderste stuk een gat boren om die periscoop wat meer stevigte te geven????
    dat met die karpers is ook nog niet zo een gek idee
    hier bij ons op de vijver als ik met de u2540 vaar dan krijg ik meer dan eens begeleiding van een paar van die dikke jongens
    zolang ik onder water op periscoop diepte vaar volgen ze tot dat ze aan het einde van hun teritorium komen en dan na een paar sec. krijg ik terug begeleiding van een andere school
    plezant om te zien en vooral de vissers staan er verstomd van dat die vissen onze boten volgen hahahaha
    al weer een oud zeer van hun dat we de vissen zouden verjagen naar de haaien

    groetjes raf
     
  11. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel

    Dat volgen van vissen had ik zelfs met de kleine Graupner U-16 in de vijver bij mijn ouders.
    De goudvissen zwommen vrolijk mee met het bootje.

    [​IMG]

    Groeten,

    Joris
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015

Deel Deze Pagina