Bedankt Berrie. Het stabilo weegt 56 gram, daarvan is 8 gram voor de draaipen en stuurstang. Het richtingsroer weegt (wat ik me kan herinneren) zo'n 20 gram. De romp weegt 560 gram (inclusief + 80 gram lood, richtingsroer, maar zonder stabilo en servo's) De romp is ongeveer 1m65 lang (zonder richtingsroer)
Oracover weegt een kleine 100 gram/m2. Monokote zo'n 130 gram/m2
Een paar weken geleden moest ik naar Seattle en had toen de mogelijkheid om Harley op te zoeken. Harley is 88, maar heeft de energie van een 50 jarige en de drive van een 25 jarige! Zijn nieuwe Genie was net klaar en heeft z'n eerste vlucht gemaakt. Jammer was wel dat door 't slechte weer Harley 't zicht op de kist kwijt raakte. De romp is echt supersterk
Door de enorme klap was het kielvlak uit de romp gebroken, maar is eenvoudig te repareren. Voor de rest alleen wat krasjes. De aluminium vleugelbouten waren keurig gebroken.
Harley met zijn vriend Winston en de 'Big Smoothie'
de eerste start
in de lucht
Oracover weegt een kleine 100 gram/m2. Monokote zo'n 130 gram/m2
Een paar weken geleden moest ik naar Seattle en had toen de mogelijkheid om Harley op te zoeken. Harley is 88, maar heeft de energie van een 50 jarige en de drive van een 25 jarige! Zijn nieuwe Genie was net klaar en heeft z'n eerste vlucht gemaakt. Jammer was wel dat door 't slechte weer Harley 't zicht op de kist kwijt raakte. De romp is echt supersterk

Harley met zijn vriend Winston en de 'Big Smoothie'

de eerste start

in de lucht

Laatst bewerkt: