drift-junkie zei:
Heeft iemand een idee hoe ik ook beeld/visualisatie kan krijgen met mijn media player, want ik heb nu alleen geluid. bvd! Het heeft iets met een codec te maken, jammer genoeg ben ik hier niet zo thuis in!
Klopt. Windows Media Player (=WMP) (ook de op vandaag laatste bestaande versie) heeft niet de correcte codecs.
Doch ... heel eenvoudig op te lossen.
Installeer even volgende Mediaplayer: VLC
Het is een freeware, no-nonsens en (voor zover realistisch mogelijk) 100% te vertrouwen Mediaplayer. Bestaat voor verschillende platforms en kan veel soorten mediabestanden, DVD, muziek, streams, ... aan zonder extra codecs te moeten downloaden. Het enige wat ie (nog) niet kan is Real-streams of -bestanden.
Is niets exceptioneel aan. Samen met bvb
Mplayer is VLC in IT-land een bekende en gewaardeerde player
Daarna rechtsklik je even op de link van het betreffende media-bestand en kiest voor het afspelen met VLC (i.p.v. je WMP)
Wil je een groter beeld, dan sleep je het venster ff wat groter.
Vind je het daarna toch niet zo'n flashy of gepaste mediaplayer, kan je het eenvoudigweg de-installeren via je configuratiescherm (voor Windows-gebruikers)
Je vind VLC via
www.videolan.org
downloaden en installeren kost je hooguit 2 minuutjes, schat ik. (standaard installatie is al voldoende)