Bouw van een Nakajima KI-84 "Hayate"

Ahum

JAJAJA, dat ziet er goed uit! Komt ie naar Oss?!
We hebben dringend behoefte om achter Jappen aan de scheuren met al die Corsairs en P-51s!

@Robke.

Een P38 Lightning? mag dat ook :wink:

Ger.

Ahum

Zal ik dan toch maar voor Oss onze Do-335 zien op te bouwen ipv m`n Skymaster 337 zien te repareren :roll: ;-)

Ga ik met de MiG 3 wel achter die DO 335 aan :wink: maar of de 335 dan heel blijft ?????

Ger.

Berto zei:
Zal ik dan toch maar voor Oss onze Do-335 zien op te bouwen ipv m`n Skymaster 337 zien te repareren

Ja Ja Berto, anders ziet het er niet goed voor me uit met al die corsairs en mustangs 8O

Mischien durfen ze dan niet eens op te stijgen als er twee axis vliegtuigen rondvliegen :sleeping:

Ja Ja Berto, anders ziet het er niet goed voor me uit met al die corsairs en mustangs 8O

Mischien durfen ze dan niet eens op te stijgen als er twee axis vliegtuigen rondvliegen :sleeping:
niet de FW190 vergeten hoor ;)

maar of je dan ook echt hulp hebt... :lol:

Maximaal maar 5 kisten in de lucht, dus dat wordt leuk! De ene keer Allies, de andere keer de Axis in de meerderheid.
Kunnen we mooi afwisselen, als we dat een beetje slim plannen met de bordjes komt het helemaal goed.

Mss toch maar wat stingers onder de vleugels van m'n sjeesna zetten.. en wat flares en chaff in het vooronder.. MUHAHAHA :)

Helaas.. fantasie. De schaalmeeting valt voor zover ik weet samen met de invliegdag F3A-A en dan ga ik naar de laatste, als toeschouwer uiteraard.

Tsja, maar ja, dan is er ook nog zoiets als een vriendin die aandacht wil en moet krijgen ;)

Ik sluit vooralsnog neits uit hoor :)

Nou mijn liefde heeft gevlogen hoor.....

Het is even geleden sinds de laatste berichtgeving, maar ik wilde jullie niet onthouden dat mijn Nakajima vandaag ingevlogen is:proost:

Ik had enige zorgen over het invliegen met dit toestel aangezien het zwaartepunt niet op de tekening aangeven stond. Echter na een berekeningen met een methode van Dick van Mourik, en een controle hiervan mbv een berekening die ik op internet gevonden had, ben ik tot een correct zwaartepunt gekomen. Mooie is dat er helemaal geen extra lood aan de pas is gekomen. Het totaalgewicht is op 7 kg uitgekomen wat voor de 15cc OS 2-takt helemaal geen probleem bleek te zijn. Zeker met de wielen ingetrokken gaat hij als een speer. De op tekening gegeven roeruitslagen waren wat te groot en worden voor de volgende vluchten verminderd. De eerste landing was nog zonder landingskleppen uiegveoerd waardoor de 7 kg wel behoorlijk doordrukte. Voor de volgende vluchten ga ik deze zeker gebruiken. Ook was er vanwege de tipverdraaiing bij lage snelheid geen enkele tendens tot afkiepen.

Nu de Nakajima goed vliegt zal er maar eens over denken om hem beter af te werken met panellines e.d.

Tot slot enkele foto's op het veld:

dscn5163l.jpg

dscn5165.jpg

dscn5168.jpg

dscn5170k.jpg

dscn5171.jpg

Ziet er indrukwekkend uit! :thumbsup:
Gefeliciteerd met de maiden.:banana:

We zien hem wel in Oss. ;)

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je maiden :thumbsup:

Hij ziet er goed uit zeg. Ook nog kans gezien om vliegende foto's te krijgen?

Knap stukje werk!

En wat tegenstand in de lucht voor al die Corsairs en Mustangs ;)
Ik ben het 100% eens met jouw keuze om als je van tekening gaat bouwen om een type te nemen waar weinig of geen bouwdozen en ARF kisten van zijn.
Zo heb je echt iets unieks gebouwd.

En op een grote kist als deze zijn panel lines en andere kleine details inderdaad de kers op de taart.
Maar gezien dit vakwerk zal dat ook wel slagen!

Ik hoop dat ik deze kist dit jaar een keer in aktie kan bewonderen.

Groeten Willem

goed werk!

nog vele probleemloze vluchten gewenst!

en een paar panellines die horen inderdaad wel een beetje bij zo'n "gebakje" ;)

Hey Bla 31,
Ziet er goed uit !!!!!!
nu veel vliegen zodat hij er een beetje "oud" uit ziet tegen Oss

maar misschien zie ik hem nog eerder in Bladel ;)

Many happy landings !!!!!!!!!

Back