Bouw van een Nakajima KI-84 "Hayate"

Zijn de japanners uberhaupt ooit veel P51's tegen gekomen? Ik dacht dat de Mustangs hoofdzakelijk in Europa vlogen. Boven de Stille Oceaan gebruikten de Amerikanen de Corsair, no?

Na de verovering van Iwo Jima werden hier Mustangs gestationeerd om de B 29 bommenwerpers te beschermen boven Japan.

Op papier hadden de Japanners een paar formidabele jagers, maar door vele technische problemen, veroorzaakt door de bombardementen en de maritieme blokkade kwamen deze jagers nooit aan de beloofde prestaties.

Terwijl de Japanners het met steeds minder en slechtere kwaliteit vliegtuigbrandstof moesten doen gingen de Mustangs juist over op 128 oktaan brandstof.

Van het begin tot het einde van de oorlog in de pacific waren steeds meer dan de helft van alle Japanse jachtvliegtuigen Zero's, die op het moment dat de Mustangs boven Japan verschenen, sterk verouderd waren.

mwatts zei:
Hoe kan het nou een Shturmovik zijn? Er staat dat hij de P-51 de baas was. Maar het was een vliegtuig dat gronddoelen aanviel. Dan kun je bijna net zo goed zeggen dat een Lancaster een P-51 de baas was... :?

Mwah, da's toch een iets mankere vergelijking :wink: De P-51 werd ook veel voor grondaanvallen gebruikt....met kannonnen uitgerust e.d om tanks te vallen.......
Zeker nadat de 8e luchtmacht vijandelijke vliegtuigen die op de grond vernietigd werden ook telde als treffers...Maar goed de sturmovik was bij uitstek ontworpen om gronddoelen te treffen...was met name de naam die me in die richting deed denken niet zozeer de foto's....

In dit stadium kun je er nog steeds een FW-190 van maken of een Zero.

Gevaarlijk apparaat hoor

il2.jpg

IsLShiMoeKie48veel :

IsL = Naka
Shi = Ji
Moe = Ma
Kie = KI
48veel = vier en acht tig = 84 (anders werd het te makkelijk!)

Chapeau :lol:

gr.

PS: Eric bedankt voor het wachten.....

OK, KI-84 was ik nog wel uitgekomen, maar IsL=Naka snap ik niet zo... :?

Is overigens een fraai belijnde kist, bij hobby-lobby hebben ze er een 'piep' versie van.

Kun je wat meer vertellen over de afmetingen en motorisering?

Na-Ka - Na "K", IsL - = "L"
Na "K" = "L"
Achteraf is het niet zo moeilijk...

Ik weet dat als je te lang in de lucht van G4 zit je vrienden er zo uit gaan zien.....
28.gif

...maar ik had dáár dus nooit opgekomen laat staan de oplossing voor gevonden...

:wink:

"'Ca na da' = Daka." (Freek de Jonge).

Na plm. 20 keer draaien had ik 'm . . . :oops:

Ach . . . :wink:

"Je gaat het pas zien als je het doorhebt!" :P

jan.

Nou hupetee, kom op met de volgende "mistery" kist. 8)
Vond het net leuk worden :D

Grtz Ger.

Nouw, héhé kan ik ook weer mee doen met dit draadje.

Het ziet er weer goed uit maar let wel op dat je alles goed in elkaar zet!!!!! :oops:

vliegman zei:
Nouw, héhé kan ik ook weer mee doen met dit draadje.

Het ziet er weer goed uit maar let wel op dat je alles goed in elkaar zet!!!!! :oops:

He Rosé doe de boel wel heel houden he, kan ik ook nog een stukkie sturen met de moth, de 20e mei.

Grtz Ger (ja ja ik ben druk bezig om de jet in flying order te krijgen :wink: )

Ger Kovacs zei:
He Rosé doe de boel wel heel houden he, kan ik ook nog een stukkie sturen met de moth, de 20e mei.

Ik zou niet zo lang wachten :roll:
Als het met pasen kan, zou ik het niet uitstellen :oops: tot 20 mei.
(maar het ene hoeft het andere niet uit te sluiten) :wink:

grtjs Eric

jetpropdlx zei:
Ik zou niet zo lang wachten :roll:
Als het met pasen kan, zou ik het niet uitstellen :oops: tot 20 mei.
(maar het ene hoeft het andere niet uit te sluiten) :wink:

grtjs Eric

Oke, ik zal proberen ook naar pampa te gaan met paas.

Grtz Ger.

Even wat plaatjes van de KI-84 om het draadje smeuig te houden :D

Zo zou ie er uiteindelijk uit moeten komen zien:

65_2_b12.jpg

normal_cleaver3284g2.jpg

normal_cleaver3284h.jpg

normal_cleaver3284i.jpg

Iemand suggesties welk merk/type verf hiervoor gebruikt kan worden?

Nieuwe bouwfoto's volgen spoedig :wink:

gr.

Back