Ondertussen ben ik de vleugel opnieuw aan het tekenen, nu om daadwerkelijk te gebruiken.
De profielen heb ik allemaal gevonden op de site van Helmut Quabeck, als coordinaten geimporteerd en dan als geinterpoleerde curve aangemaakt.
Voor ik verder ga moet ik weer een aantal keuzes maken:
Dirk: welke dikte en welk materiaal zijn de ribben van je Moewe?
Ik heb in ruime mate en goedkoop 3 mm balsatriplex beschikbaar - en kan uiteraard 'verlichtingen' meefrezen. Zou dit bruikbaar zijn voor de ribben of zou het geen gezicht zijn (te dik)?
Voor de indekking en achterlijst etc: 0.5 of 0.8 mm triplex?
Voor de hoofdligger: de ingetekende ligger is bij de root 2 cm breed en bij de tip 8.5 mm. Ik ben van plan de ligger 'doorgaand' te maken; zodat ik ribben in kan slotten:
Plaatje:
Boven en onder een vuren ligger - in dit geval 14*5 (of 2 * 7*5)
Aan de zijkant een doorgaand vlak van 3 mm balsatriplex.
De ribben (half) slotten in de balsatriplex zijkant en houden op die manier de ligger op zijn plek.
Aan de tip blijft er dan 8.5 - 6 = 2.5 mm vuren over.
Aan de wortel moet hier de vleugelverbinder ook nog in.
Maar.. is dit genoeg?
Arthur
De profielen heb ik allemaal gevonden op de site van Helmut Quabeck, als coordinaten geimporteerd en dan als geinterpoleerde curve aangemaakt.

Voor ik verder ga moet ik weer een aantal keuzes maken:
Dirk: welke dikte en welk materiaal zijn de ribben van je Moewe?
Ik heb in ruime mate en goedkoop 3 mm balsatriplex beschikbaar - en kan uiteraard 'verlichtingen' meefrezen. Zou dit bruikbaar zijn voor de ribben of zou het geen gezicht zijn (te dik)?
Voor de indekking en achterlijst etc: 0.5 of 0.8 mm triplex?
Voor de hoofdligger: de ingetekende ligger is bij de root 2 cm breed en bij de tip 8.5 mm. Ik ben van plan de ligger 'doorgaand' te maken; zodat ik ribben in kan slotten:

Plaatje:
Boven en onder een vuren ligger - in dit geval 14*5 (of 2 * 7*5)
Aan de zijkant een doorgaand vlak van 3 mm balsatriplex.
De ribben (half) slotten in de balsatriplex zijkant en houden op die manier de ligger op zijn plek.
Aan de tip blijft er dan 8.5 - 6 = 2.5 mm vuren over.
Aan de wortel moet hier de vleugelverbinder ook nog in.
Maar.. is dit genoeg?
Arthur
Laatst bewerkt: