bouw van een Smit Nederland (nog één :D)

• Topicstarter Topicstarter minizotje
  • Startdatum Startdatum
Hallo Frederik,

De sleeplier ziet er netjes uit hoor. Spuitwerk van de romp is mooi strak.
Horen die luiken waar die beugels overheen zitten niet aan de linkerzijde van het achterdek?

Groetjes,
Peter

Hallo Frederik,

De sleeplier ziet er netjes uit hoor. Spuitwerk van de romp is mooi strak.
Horen die luiken waar die beugels overheen zitten niet aan de linkerzijde van het achterdek?

Groetjes,
Peter

thanx

en eeuuuuhhh idd you got me there :lol:, laat ons zeggen dat het een beginnersfoutje is hihi... amai zo'n kenners zien ook alles he lol

grtjs frederik

Frederik,

Zo kunnen we elkaar toch scherp houden. Aan mijn Frankrijk zullen er vast en zeker ook wel dingen zijn die afwijken.

Groeten,
Peter

zou graag wat verlichting inbouwen, maar heg hier totaal geen ervaring mee... heeft iemand soms een simpel schematje of wat nuttige tips om mij op weg te helpen? :D

alvast bedankt

beckenroeren

Hallo,

Waarom heb je geen beckenroeren onder je Smit Nederland zitten??
heb je hier een speciale reden voor of vind je dit makelijker

Mvg,
Karsten

Succes met de bouw ik blijf je volgen

Hallo,

Waarom heb je geen beckenroeren onder je Smit Nederland zitten??
heb je hier een speciale reden voor of vind je dit makelijker

Mvg,
Karsten

Succes met de bouw ik blijf je volgen

vind de beckerroeren maar stroef werken (zelf al zonder verf), daarom heb ik voor deze oplossing gekozen, mochten deze toch tegenvallen kan ik er nog altijd de beckerroeren onderzetten...

mvg
frederik

Hi Bart,
Dit zijn robbe roeren
Ik heb destijds ook de smit nederland gebouwd met de orginele beckerroeren die in de kit zaten en liepen ook een beetje aan,maar heb ze uit elkaar gehaald en hier en daar wat af gehaald.
Ik zou persoonlijk de beckers gebruiken ivm met de draaicirkel van de boot.
Trouwens ziet de boot er netjes uit TOP!

Weer een kleine update: beetje in de weer geweest met de sleeplier...
nog hier en daar wat bijwerken met een likje verf... maar ben best tevreden

tot de volgende ;)

Ziet er netjes uit!!
Alleen zou ik de sleepdraad onderlangs leggen, waar hij ook hoort, en zeker niet tussen de wormas en één van de geleide assen van van de reepgeleider door!!

Ga zo door.

Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit!!
Alleen zou ik de sleepdraad onderlangs leggen, waar hij ook hoort, en zeker niet tussen de wormas en één van de geleide assen van van de reepgeleider door!!

Ga zo door.

oke zijn details die ik (als leek op het gebied van schepen), niet weet maar door jullie hulp leer ik met de dag bij :thumbsup:
hier weer kleine update, dek is verder geschilderd (enkel nog de kantjes bijwerken) en alles heeft nu zijn plekje (enkel nog wat rechtzetten en vastlijmen :p)...

tot de volgende ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Frederik,

Je vordert wel erg snel met de verbouwing, stuk sneller als mij. Ik ben ook een leek op het gebied van schepen hoor (ben je niet alleen) wat betreft de technische benamingen en zo. Ga je nog een dekzeiltje maken voor de kist achterop?

Groeten,
Peter

bedankt allemaal voor de leuke reacties...

@ peter zou in de toekomst wel graag zo'n zeiltje fabriceren, maar voor het moment heb ik geen zo'n stof liggen... maar zoals gezegd zal het er in de toekomst wel eens van komen (hoop ik :p)

grtjs
frederik

hallo,

is een tijdje stil geweest maar komt door drukke periode op het werk :)
nu heb ik terug eventje tijd dus gaan we eventjes rustig verderbouwen...
maar even een vraagje ivm een onderdeel wat ik niet zo mooi vind staan.
nml deze:

hoort dit zo?? vind het zo'n nietig onderdeeltje??
ik zou denken op zo'n werkschip dat daar zo'n mastodont van een kraan staat :confused:
wat is jullie mening hierover??

groetjes frederik

onding

Hallo,

Ik had het ook weggehaald en er een werkkraan van Liebher staan

is een stuk mooier en je gebruikt het toch niet.........

Mvg,
Karsten

ik vind het ook niet leuk staan trouwens daarom had ik het ook weg gehaald

hallo

slimmerikken dat is geen kraan
dat is een sleep haak
de leidingen die je boven op deze haak zie lopen zijn om de tros te kunnen lossen
een sleep boot trekt nooit of zelden op de winche
het is gewoon niet stevig genoeg
hier een foto van de sleephaak

winch1Small.jpg

daarvoor zit die sleephaak daar aan de (meestal)linker kant
de winch dient om de kabel op te rollen tijdens het afgeven aan de te slepen boot

af en toe eens wat op het net naar foto's zoeken kan veel uitkomst geven

groetjes raf

hallo

slimmerikken dat is geen kraan
dat is een sleep haak

mss even in gedachten houden dat niet iedereen de kennis heeft van hoe zo'n schip in elkaar steekt :roll:

deze zin kon je toch achterwege laten, maar bon er moeten verschillende soorten van mensen zijn e....

toch even een opmerking

weet niet of het bij de smit nederland al zo was, maar bij de nieuwe generatie slepers, slepen ze in de haven meestal wel op hun winch

mvg
duimpje

voor de rest mooi werk he

Back