Je blijft leren... beste les is je eigen creativiteit te stimuleren en uit te nutten.
Maar heel veel gebeurt bij mij 'on the fly' zelfs met m'n werk is het 100% improviseren. Vanuit het niets iets.
Soms erg vermoeiend.
Ik heb het gemak van een abo op Adobe CS. Kost een paar centen, maar het is m'n 'draaibank'als het ware. Dus in Photoshop kan ik zeer lui en snel formaat aanpassen. Maar er zijn ook wel freeware cropping tools op het net te vinden.
De truck is om via de 'meer opties', zie plaatje onder, meest rechter, de instelling om dan verder te tikken met je verhaal, en te editen... Daar waar je de tekstcursur plaatst komt je prent te staan... Via de regelafstand heb je dan controle over de postitie...
Je plaatje komt dan op de positie van een tekstregel te staan.
Je ziet de geel gehighlite knop, dat doet je prent in je opmaak doen komen.
Ik zet zelf alle plaatje altijd op 1.000 px breedte. De voorinstelling hen ik in Photoshop staan, en m'n layoutje op MBF blijft zo constant = rustig. Zelf houdt ik dan ook nog eens een vaste witregelinstelling aan, opdat het wat meer lijk op een netjes opgemaakt boek... etc.
Je ziet... een screendumpje is zo pardoes in de opmaak geplaatst. Vanuit het bureaublad. MBF zou best een croppingtooltje op de site kunnen plaatsen. Velen zitten er best mee te hannesen.
Zolang het veld nog 'étitabèl' is, kan je aan tekst en prent liggen-lopen-morren...

Gr Bas