hallo ,
bij deze het begin van de fokker d6
de bouwdoos lag al 2 jaar op zolder (was al bang dat de houtworm er in zat)
van de d6 zijn er maar +/- 70 door fokker gebouwd na de d6 kwam de dr1 en de d7
voor de dr1 werd de romp van de d6 gebruikt en voor de d7 de vleugels (maar dan met meer spanwijdte)
fokker deed dat wel vaker om met diverse bestaande delen een nieuw vliegtuig te ontwerpen
dit moet het gaan worden, zoals je ziet weer een houtje-touwtje maar dan zonder touwtjes
en nu de bouw van de ondervleugel
de liggers en de ribben
de wortel rib en tip rib op z`n plaats gezet met een keil onder de ligger
de manier zoals de vleugel wordt opgebouwd is anders dan we gewend zijn
je begint met de wortel rib dan de eerste webbing dan de tweede rib met webbing enz.
dit wordt zo gedaan omdat de vleugel zeer nauwkeurig gebouwd moet worden gebeurd dit niet dan past
de neus beplanking niet meer
het hele model is met laser precies op maat gemaakt
alle ribben en webbing op hun plaats
nu de eindlijst er op gezet
de tweede vleugel klaar ,dan de beide samen gevoegd
hier bezig met de neus beplanking ,deze is met laser precies op maat gesneden dat is de reden dat de vleugel
nauwkeurig gebouwd moet worden
de capstrips er op.
en dit is dan de complete onder vleugel klaar voor bespannen
de laatste 5 vliegtuigen heb ik van tekening gebouwd en dat is behoorlijk wat uitzoeken hoe het een en ander gemaakt
moet worden zeker als je geen goede of onvolledige tekening hebt
het bouwen van deze d6 uit een bouwdoos lijkt meer op een puzzel je hoeft niks uit te zoeken en `t past ook nog prima :lol: :lol: :lol:
en alles wat je nodig hebt zit natuurlijk in de kit
zo en nu het bespan materiaal lozenge nog nooit mee gewerkt
zoals je ziet dit is voorbedrukt linnen
volgens de gebruiks aanwijzing moet je dit eerst wassen, dan spoelen met wasverzachter ,drogen en strijken
(zal dit maar aan moeders vragen ) en dan ook nog aan elkaar naaien
ben benieuwd of dit wel goed gaat
gr. jacques
bij deze het begin van de fokker d6

de bouwdoos lag al 2 jaar op zolder (was al bang dat de houtworm er in zat)
van de d6 zijn er maar +/- 70 door fokker gebouwd na de d6 kwam de dr1 en de d7
voor de dr1 werd de romp van de d6 gebruikt en voor de d7 de vleugels (maar dan met meer spanwijdte)
fokker deed dat wel vaker om met diverse bestaande delen een nieuw vliegtuig te ontwerpen

dit moet het gaan worden, zoals je ziet weer een houtje-touwtje maar dan zonder touwtjes
en nu de bouw van de ondervleugel
de liggers en de ribben
de wortel rib en tip rib op z`n plaats gezet met een keil onder de ligger
de manier zoals de vleugel wordt opgebouwd is anders dan we gewend zijn
je begint met de wortel rib dan de eerste webbing dan de tweede rib met webbing enz.
dit wordt zo gedaan omdat de vleugel zeer nauwkeurig gebouwd moet worden gebeurd dit niet dan past
de neus beplanking niet meer
het hele model is met laser precies op maat gemaakt
alle ribben en webbing op hun plaats
nu de eindlijst er op gezet
de tweede vleugel klaar ,dan de beide samen gevoegd
hier bezig met de neus beplanking ,deze is met laser precies op maat gesneden dat is de reden dat de vleugel
nauwkeurig gebouwd moet worden
de capstrips er op.
en dit is dan de complete onder vleugel klaar voor bespannen
de laatste 5 vliegtuigen heb ik van tekening gebouwd en dat is behoorlijk wat uitzoeken hoe het een en ander gemaakt
moet worden zeker als je geen goede of onvolledige tekening hebt
het bouwen van deze d6 uit een bouwdoos lijkt meer op een puzzel je hoeft niks uit te zoeken en `t past ook nog prima :lol: :lol: :lol:
en alles wat je nodig hebt zit natuurlijk in de kit
zo en nu het bespan materiaal lozenge nog nooit mee gewerkt
zoals je ziet dit is voorbedrukt linnen
volgens de gebruiks aanwijzing moet je dit eerst wassen, dan spoelen met wasverzachter ,drogen en strijken
(zal dit maar aan moeders vragen ) en dan ook nog aan elkaar naaien
ben benieuwd of dit wel goed gaat
gr. jacques