Bouw van Spitfire 90 size, Kyosho.

Mooi hoor, ziet er top uit.
Bij het opstijgen wel goed snelheid laten maken, en dan up.
Ik heb hem bij mijn tweede vlucht tijdens het opstijgen over trokken, foutje.
Ik ben al een week bezig om de stukken aan elkaar te lijmen.
Bij de eerste vlugt was hij op een meter los, maar toen stond er een lekker windje.
Bij de tweede vlugt was het wind stil, even geen rekening mee gehouden, te snel up.

Gr Pascal


Hallo Pascal,

Bedankt voor de tip, ik zal er op letten.
Beter dus met een klein zuchtje wind, dit had ik toen ook met m'n Cessna gedaan.
Maar ik zal er wel met knikkende knieën staan.
Wel zond joh, van je toestel.
Succes met de opbouw.
:bye:
 
Éen van de laatste handelingen, van de Kyosho Spitfire.

Heb even een mooie plek gemaakt voor de accu,

Afbeelding138.jpg


En ik heb gelijk de ontvanger ingebouwd.
Ik wil alleen nog iets maken, om de servo's van de vleugel gemakkelijk los te kunnen koppelen van de romp. (samen met de vleugel uiteraard)
Ik denk hierbij aan 2, RJ45 stekkers. (per stekker, 8 pennetjes)
Alleen moet ik nog even uitzoeken, of 0.3A, per pennetje van het stekkertje zou kunnen.
Of misschien wel andere stekkers, het liefst 1 stekker, die ik dan los kan halen. (iemand een idee???)

En als dat klaar is, nog effe het cg punt goed krijgen.
Dan kan ie de lucht in. :thumbsup:
Maar, zo ver is het nog niet.
:bye:
 
Laatst bewerkt:
Ziezo, hij is al bijna klaar.
De spinner en prop gespoten,

Afbeelding152.jpg


Afbeelding151.jpg


Op de stekkers na, is hij klaar om de lucht in te gaan. :thumbsup:
Maar eerst nog goede stekkers zien te vinden, die de vleugel aan de romp verbindt.

Afbeelding146.jpg


Afbeelding147.jpg


:bye:
 
veel gebruiken hiervoor de Multiplex stekkers of een sub D connector male/female.
misschien eens overwegen ?

een rj45 connector gaat 0,3 tot 0,5mm2 draad, is voor stroom niet alles.
 
Wat gaaf zeg zo met die gespoten prop en spinner...! Dit maakt hem echt helemaal af.

Wat dachten je buren er van toen je ermee door de buurt ging ?

Als het nou eens een mooie dag is met zacht licht moeten we eens met Cessna en Spit een plekkie zoeken om mooie foto's te maken. Mooiste zou zijn op een modelclub waar ze een baan op schaal hebben, weet iemand of en waar zoiets te vinden is ?
 
Laatst bewerkt:
Wat gaaf zeg zo met die gespoten prop en spinner...! Dit maakt hem echt helemaal af.

Wat dachten je buren er van toen je ermee door de buurt ging ?

Als het nou eens een mooie dag is met zacht licht moeten we eens met Cessna en Spit een plekkie zoeken om mooie foto's te maken. Mooiste zou zijn op een modelclub waar ze een baan op schaal hebben, weet iemand of en waar zoiets te vinden is ?


De buren? Tsja veel bekijks hoor.:rolling:

Maar euh, strak plan, op zo'n baan. :banana:
Lijkt me wel heel mooi, hopen dat er hier mensen zitten die weten waar zoiets zit.
:bye:
 
veel gebruiken hiervoor de Multiplex stekkers of een sub D connector male/female.
misschien eens overwegen ?

een rj45 connector gaat 0,3 tot 0,5mm2 draad, is voor stroom niet alles.

Ik zal een kijken.
Maar een sub-D, heb ik ook in een Cessna zitten.
Vind ik niet zo heel best, je moet hem vast schroeven. (zit overigens dan wel goed)
En ik zoek iets, wat ik niet hoef te schroeven, maar 'klikt'
Vandaar die RJ 45.
En een 300 millie mA, moet ie wel kunnen hebben. (dat is overigens max)
Maar bedankt.
:bye:
 
Ziet er erg goed uit Jacco, om jaloers op te worden. ;)

En over die RJ-45, dat zou moeten kunnen, voor zover ik weet moeten cat5e kabels tot 550mA per data lijn kunnen hebben.
 
De kabels wel, tenslotte gebruiken we dit ook met POE (Power over Ethernet) Het gaat hier echter om de RJ45 Verbinding in een vliegtuig die continu in beweging is en wellicht trillingen veroorzaakt. Ik heb hier niet zo vreselijk veel vertrouwen in. Het gaat tenslotte wat over een klein kapitaal waar je mee vliegt en uitval kan dodelijk zijn voor zijn kist.
 
De stekkers

Zo, ik ben er uit. (met de stekkers)
Ik heb een paar mooie stekkers kunnen vinden. (14 pins stekkers)
Hier heb ik erg veel vertrouwen in.
Ze worden onder de naam, Centronics verkocht, maar ik denk dat dit een merknaam is.

De vrouwelijke,

Afbeelding154.jpg


Afbeelding163-1.jpg


De manlijke,

Afbeelding172-1.jpg


Afbeelding171-1.jpg


Zijn verguld, en zitten ook vergrendeld.
En dan zou hij, op een paar kleine aanpassingen, de lucht in kunnen. :yes:
Maar daar wacht ik nog heel even mee.
:bye:
 
Spit

Hey Pannekoek!

Wanneer ga je nou eens vliegen met die kist man?!?;)
btw. mooie oplossing met die 14 pin stekkertjes

Gr. Mark
 
Wachten??? met dit weer, VLIEGEN!!!
Of wil je hem nog even heel houden?

Mvg Pascal.


Vliegen gaat hij ook wel doen.
Maar ik heb ook nog een motor in de schuur staan, die ook graag buiten komt/uitgelaten wil worden.
En ik heb de laatste tijd veel aandacht besteed aan de Spit.
Dus nu effe de motor.
Maar als ik een filmpje heb van de Spit, laat ik van me horen.
:bye:
 
Hey Jacco,

Proficiat met je maiden. Alles goed gegaan? Ik hoor het wel.
Erg fraaie foto's zo met de lucht als achtergrond.

Willem.
 
Hey Jacco,

Proficiat met je maiden. Alles goed gegaan? Ik hoor het wel.
Erg fraaie foto's zo met de lucht als achtergrond.

Willem.


Hey Willem,

Ja ging goed.
Alleen de tweede landing ging iets minder, op het laatste moment een flinke rukwind.
De derde landing ging weer goed, net als de eerste.
Overigens, is het landen met deze kist, erg lastig.
:bye:
 
Laatst bewerkt:
in welk opzicht ?
maakt hij een neus standje ?

en wat doet hij met opstijgen ?

Nee, neus-standje doet hij niet.
Maar de snelheid komt erg nauwkeurig voor een goede landing.
En veel expo op het hoogte-roer, hij reageert er erg heftig op.
Opstijgen doet hij goed, en heel mooi en geleidelijk.
:bye:
 
Mooie kist, en erg leuke foto's. Maar zitten er geen retracts op,ik zie 'm alleen maar met gear down op de foto's?
En wat het landen van deze kist betreft, ik heb zijn kleine broertje,de oude versie zonder flaps,die is lastiger te landen,zeker bij windstil weer,als je het niet goed uitmikt is de landingsbaan vaak te kort.Ik heb ook de nieuwere focke wulf met flaps en die is echt een eitje. Op sleepgas binnenhalen,landen,laten rollen,flaps in en het staartje zakt naar de grond.
Wat mij betreft nooit meer een warbird zonder flaps.
Dat de spit gevoelig is op het hoogteroer klopt, de mijne wou eerst graag nose over gaan met landen, zwaartepunt toen bijna neutraal gelegd en gaat een stuk beter,alleen hoe neutraler ie word op zo'n klein kistje,des te giftiger op het hoogterooer. Gewoon blijven oefenen, dan gaat het steeds beter, en de mijne heeft er ondertussen ruim 200 vluchten opzitten en is nog steeds heel, behalve dan de folie,die is dramatisch,wees maar blij met de nieuwe bedrukte folie,is een hele vooruitgang.
 
Back
Top