Bouw van Spitfire 90 size, Kyosho.

Mooie kist, en erg leuke foto's. Maar zitten er geen retracts op,ik zie 'm alleen maar met gear down op de foto's?
En wat het landen van deze kist betreft, ik heb zijn kleine broertje,de oude versie zonder flaps,die is lastiger te landen,zeker bij windstil weer,als je het niet goed uitmikt is de landingsbaan vaak te kort.Ik heb ook de nieuwere focke wulf met flaps en die is echt een eitje. Op sleepgas binnenhalen,landen,laten rollen,flaps in en het staartje zakt naar de grond.
Wat mij betreft nooit meer een warbird zonder flaps.
Dat de spit gevoelig is op het hoogteroer klopt, de mijne wou eerst graag nose over gaan met landen, zwaartepunt toen bijna neutraal gelegd en gaat een stuk beter,alleen hoe neutraler ie word op zo'n klein kistje,des te giftiger op het hoogterooer. Gewoon blijven oefenen, dan gaat het steeds beter, en de mijne heeft er ondertussen ruim 200 vluchten opzitten en is nog steeds heel, behalve dan de folie,die is dramatisch,wees maar blij met de nieuwe bedrukte folie,is een hele vooruitgang.


Ja zeker zitten er retracts op.
Alleen was dit de eerste vlucht, en dan vind ik het belangrijker om hem goed af te stellen.
En daarom heb ik met de retracts niks gedaan. (ze doen het overigens wel goed.)
Nu gebruik ik het wel.
Ik moet inderdaad meer oefenen, ik heb gisteren gevlogen en dat ging super.
Ook de landing, ik kwam alleen wel wat te snel binnen, maar het was een super landing.
Hij stuiterde ondanks het snelle binnenkomen, niet.
Die folie is inderdaad erg goed, lekker dik.
Gaat ook niet zomaar kapot.
:bye:
 
Spittt

Gefeliciteerd jongen!!
Eindelijk ermee gevlogen

Kom binnenkort wel ff kijken

Gr. Mark
 
Mischien een ongepaste vraag, maar wat was de prijs van alleen de body, dus zonder de elektronica?
Ik ken de prijzen nergens op internet vinden.
Super gave kist;)
 
Mischien een ongepaste vraag, maar wat was de prijs van alleen de body, dus zonder de elektronica?
Ik ken de prijzen nergens op internet vinden.
Super gave kist;)

Dat varieert, ligt er aan waar je het haalt.
Het bedrag zal tussen de 320 en de 360 liggen.
Maar een gave kist, is het zeker. :thumbsup:
En lekker vliegen doet hij ook wel.
Moest er in het begin alleen erg aan wennen.


:bye:
 
Ja zeker, ik ben er jaloers op:eek:
Komt er nog een filmpje van dit toestel van de maiden
 
Tjonge ik heb wat gemist, mooi man!

Ik heb inmiddels ook verschijnende vluchten gemaakt met mijn Spitfire (het zusje), en in een woord gezegd KIKKE!!!!
Ik ben verbaas over het enorme effect van de flaps, je kunt stapvoets binnen komen.
Staan de flaps bij jou op een schakelaar? Bij mij staan ze op een draaiknop. Het voor deel daarvan is dat je ze variabel kunt regelen. Nadeel is, dat ik met mijn "nu nog zenuwachtige vingertjes" die draaiknop niet zo eenvoudig bedien op mijn zender.
Dus tijdens de landing "op het moment dat de wielen de grond raken" de flaps in trekken lukt mij nog niet.
Ik snap dat het een spanend moment was die eerste keer, ik spreek uit ervaring!
Nog veel vlieguren toegewenst.

Mvg Pascal.
 
Tjonge ik heb wat gemist, mooi man!

Ik heb inmiddels ook verschijnende vluchten gemaakt met mijn Spitfire (het zusje), en in een woord gezegd KIKKE!!!!
Ik ben verbaas over het enorme effect van de flaps, je kunt stapvoets binnen komen.
Staan de flaps bij jou op een schakelaar? Bij mij staan ze op een draaiknop. Het voor deel daarvan is dat je ze variabel kunt regelen. Nadeel is, dat ik met mijn "nu nog zenuwachtige vingertjes" die draaiknop niet zo eenvoudig bedien op mijn zender.
Dus tijdens de landing "op het moment dat de wielen de grond raken" de flaps in trekken lukt mij nog niet.
Ik snap dat het een spanend moment was die eerste keer, ik spreek uit ervaring!
Nog veel vlieguren toegewenst.

Mvg Pascal.

Dank je wel, ik vindt het ook zeker een gave kist.
Het vliegen gaat ook heel goed, echt een strakke kist.
Alleen het landen gaat bij mij niet stapvoets, hij heeft wel wat snelheid nodig.
Maar de flaps doen zeker wel wat.
Maar waarom zou je de flaps in moeten trekken als de wielen de grond raken?
Je kun toch de flaps al uit doen als je de laatste ronde maakt?
Maar ik heb ze op een schakelaar zitten.
En ze gaan dan, als ik de schakelaar bedien, ook heel langzaam uit. Net echt.
jij ook veel succes toegewenst, en dat ie maar heel mag blijven.
Groet,

Jacco.:bye:
 
Ik bedoel met flaps in trekken, geen flaps.
Op het moment dat de wielen de grond raken en je trek de flaps in ,dan zakt de staart, dan is de kans kleiner dat hij op zijn neus gaat.:rolleyes:

Mvg Pascal.
 
Ik bedoel met flaps in trekken, geen flaps.
Op het moment dat de wielen de grond raken en je trek de flaps in ,dan zakt de staart, dan is de kans kleiner dat hij op zijn neus gaat.:rolleyes:

Mvg Pascal.

Sorry het zal wel aan mij liggen, maar ik snap het niet.
Over z'n neus gaan, kun je toch je hoogteroer voor gebruiken?
Als de wielen de grond raken, wacht ik heel even, en dan trek ik langzaam aan de stick van het hoogteroer. (als je het gelijk doet, is de kans dat ie het luchtruim weer zoekt, groter.)
Dan gaat ie zeker niet over z'n neus, en ik heb beide handen aan de sticks.
 
spitfire verf

Graag zou ik willen weten welke kleuren van verf u gebruikt
Merk en nr van de verf
 
Graag zou ik willen weten welke kleuren van verf u gebruikt
Merk en nr van de verf

Euh, dit is folie.
Maar ik heb de mitrailleurs inmiddels al wel in de zelfde kleur geschilderd. (is nog niet op de foto's te zien.)
En dat zijn potjes van Revell, nummers; 84 mat, en 40. (is ook mat)
De kleur van de onderkant, heb ik zelf op kleur gemengd.
:bye:
 
Back
Top