Bouw van twee happy hunters schaal 1:33

Jan,

Daar ben ik ook echt in geinteresseerd. Overigens vind ik je foto`s buitengewoon. Ik hoop dan ook dat je foto`s blijft maken van het begin tot het eind van de bouw van het model. Je zou dan eindelijk een van de eerste zijn die de hele fotoreportage gemaakt heeft tijdens de bouw.
Kritisch bekeken ziet je bovenbouw er al heel goed uit. Houwen zo, Jan..

Ton.

Even een update van het eerste aantal spanten.
Ik heb ze uitgetekend en heb rekening gehouden met een huiddikte van 3 mm.
spanten%20achter.jpg

Hier nog even een overzicht van de grote van de tekening.
tekening%20schaal%201-33.jpg

Is niet echt duidelijk maar toch leuk.

Dat was het even.
Groeten,
Jan :D

Vandaag de spanten uitgezaagd voor het achterdek en op de juiste plek gezet

normal_eerste%20deel%20van%20het%20schip%21.jpg

Hier nog even de stuurhut met links de achterkant van het schip.
werkplaats.jpg

Dat was het weer voor vandaag.

Jan :)

Zo, vandaag alle spanten gemaakt.
Ook even een leuke foto gemaakt.

eerste%20keer%20als%20boot%21.jpg

Het is toch een lastig schip qua spantenplan. Niets loopt er zo ongeveer recht. :cry: . Maar dat is natuurlijk de uitdaging. :lol:

Tot de volgende keer maar weer.

Groeten,
Jan

Vandaag heb ik de voorkant er in gemaakt.
Dit was lastig, maar het ging.
Ik heb zo juist een foto gemaakt.

normal_27%20mei%202006.jpg

Verder ben ik op zoek naar 380mm schroef assen zodat ik deze er binnen kort ook in kan maken. Wie heeft er een idee :?: :idea:
Ik denk dat ik er GRAUPNER Speed 400 motoren in doe, deze heb ik nog liggen, maar ik weet niet of dit de juiste zijn. Heeft iemand ervaring? ik heb deze motoren nog nooit gebruikt. :!:
Verder denk ik aan RABOESCH 4bl. M5 90mm schroef, heeft iemand een idee of dit de juiste keuze is :?:

Groeten,
Jan

ik denk voor de boegschroef, voor de hoofdmotoren weet ik het nog helemaal niet. Iemand nog een goed idee? :idea:

Jan

Roland,

Dat tempo komt omdat ik drie dagen vrij had en alles al uitgetekend had. Het was veel zaag werk, maar als je alles klaar hebt (het is nog lang niet zoals ik er zelf over denk), gaat het lekker.
Verder wil ik graag weer varen, ik heb nu geen varend model meer :cry: .

Groeten,
Jan

Ik heb even uitgerekend wat dit alles gaat kosten, maar ik vond de motoren te duur. (2x 56,49 euro = 112,98) :mad: Ik heb nog even gezocht bij Robbe en vond de POWER 755/40 van 20,95 euro. (scheelt een beetje). Zou dit een goed alternatief zijn :?: :?

Jan

Is verkocht. :oops:
Ik had er geen ruimte voor en kon hem niet eens meenemen, mijn auto is te klein.

Moest er helaas afscheid van nemen. :cry:

Mario88 zei:
je kan er toch ook 2 speed 900 van graupner in zetten die kosten €40.80 dat zo dan in totaal €81.60

Maar wat is het verschil met de ROBBE POWER 755/40 buiten de prijs?
Volgens mij is de ROBBE een goed alternatief. :idea:

Jan

Jan Vos zei:
Heeft de Happy Hunter geen 4 blads schroeven.

Ik heb toch geschreven 'RABOESCH 4bl. M5 90mm ' of vergis ik me nou?
Dit zijn toch 4blads schroeven? zo niet, het moeten inderdaad 4 blads schroeven zijn :D
normal_hhp13.jpg

Groeten,
Jan

Sorry verkeerd gelezen je neemt m 5 assen.
Ik zou wel gelagerde assen nemen bij de motor een kogellager en bij de schroef een sinterbrons.
Ze zijn kant en klaar te koop maar goedkoper is natuurlijk zelf maken als je een draaibank tot je beschikking hebt.

Back