Bouw van twee happy hunters schaal 1:33

Hallo Jan,

Ik denk toch dat je zo langzamerhand toch maar eens aan twee Robbe Power 1000 motoren moet gaan denken. Die kunnen (volgens de specificaties) schroeven van 100mm hebben :D.

P1001_1-4474.jpg

Foto; Robbe

Vergelijk dat maar eens met een Hectoperm die mag (volgens de specificaties) maximaal schroeven van 60mm hebben. Let wel door de boel wat te vertragen kun je grotere schroeven gebruiken, maar dan zakt je toerental natuurlijk ook :(.

Groetjes, Danny.

Hallo allemaal,

Even een update.
Vandaag kreeg ik van een modelbouwzaak het alternatief aangeboden van de Robbe 1000, het was de GRAUPNER Speed 900.
Ik denk zelf dat het de robbe 1000 wordt, er zit maar een paar euro verschil in.

Verder ben ik bezig geweest om het dek van de happy hunter zijn vorm te geven en heb ik de voorbereidingen gemaakt voor de trappen van het achterdek naar het middendek en van het middendek naar de stuurhut.
Als deze klaar zijn zal ik even een foto plaatsen.

Dat was het.

Groeten,
Jan
:lol:

@jboers, let wel dat de Power1000, links- en rechtsdraaiend, een ander toerental heeft. Op dit Forum zijn daar héél interessante topics/dialogen over geweest.

Zo vandaag toch nog wat gedaan.
Ik ben aan de trap begonnen aan de achterkant van de brug.
normal_trap%20achterkant.jpg

Heeft iemand nog een slim idee hoe je het beste een trap kunt maken?
Ben er zelf mee aan het prutsen, maar schiet niet echt op. :oops:

Dat was het weer.

Groeten,
Jan

Zania welke motor draaid links en rechtsom met het zelfde toerental.

En daar bedoel ik motoren mee die gebruikt worden voor de voortstuwing waar we het hier over hebben.

Dus verklaar je eens nader ben zeer benieuwd.

Ik heb een optische toerenteller, ik probeer wat tijd vrij te maken , voor wat testjes. Het zal mij ook benieuwen.

@ Jan B :wink: ,

Je gaat lekker vlot zo :wink: nog even en je bovenbouw van het Bakdek is eerder klaar dan dat van mij :oops: Ik heb alleen nog maar het bemannings verblijf staan het stuurhuis moet er nog op :roll:, Ik heb gisteren op de valreep nog even 2 luifeltjes zitten solderen die op mijn versie van de Hunter boven de openingen van de strangenlierkamers zitten. Het is maar goed dat er pincetten zijn uitgevonden of mijn vingers zijn te groot voor dat mm spul :oops: de volgende keer een grotere schaal dan maar :D

Maar blijf je bouw met belangstelling volgen :wink:

Gr Martin

Martin,

Ik volg jouw bouw en jouw website ook.
Mijn vraag was nog welke schroeven je in de boegschroef hebt...
Een linker en een rechter schroef? Ik heb ze voorheen gekocht, maar nu wil ik hem zelf maken.

Groeten,
Jan

@jboers
Hallo Boers wat dacht je van twee linkerschroeven :oops:
Of twee rechterschroeven :oops:
Als bb naar buiten stuwd het water dus :idea:
Dan moet sb zuigen ook het water dus kan alleen maar met twee gelijke schroeven hoor
mvg
Frederik :D :D

@ Jan,

tjsa Frederik was me al voor met het antwoord 2 linker of 2 rechter schroeven, als je een linker en rechter neemt werken ze elkaar tegen met als resultaat dat er wel een hoop herrie uit de boot komt maar geen beweging :wink:

Ik heb 2 schroeven met een rechter spoed genomen van (even uit mijn hoofd ) 35 of 40 mm en die af getopt. zodat ze in de straalpijp paste.

Gr Martin

Hoi,

Ik was aan het kijken naar de sleeplieren. Deze wil ik zelf bouwen.
Het lijkt mij dat ik het kan, dus proberen maar.

Nog even een andere vraag......
Is het onderwaterschip van de happy hunter rood of blauw??
en welke kleur geel is hij eigenlijk?

Groeten en tot horens,
Jan

Onderwaterschip is rood (volgens meneer Robbe)
Kleuren moet je even op wachten, ga ik zoeken in de beschrijving...

Roel
(die net met een HH begonnen is...)

Gevonden!
Volgens Robbe heb je de volgende kleuren nodig:
Ralnr: Kleur:

7012 Basaltgrijs
9010 Helder wit
2004 Helder oranje
1018 Zinkgeel
5017 Verkeersblauw
8003 Leembruin
3013 Tomatenrood
9011 Grafietzwart
6001 Smaragdgroen
9006 Wit aluminium

Waarvan acte...

@jboers
Ik heb bij restauratie Smit Nederland :een eigen gemaakte sleeplier staan
Geheel uit messing :roll:
Met als aandrijving een wormconstructie :idea:
mvg
Frederik :D

Bedankt voor de kleuren, hier kan ik wat mee!!!
Ik heb de happy hunter ook al met een blauw onderwaterschip gezien. Staat ook leuk.

Graag zou ik een foto zien van de sleeplier.
Ik hoor of zie het wel....

Groeten,
Jan
:lol:

@jboers
Ik heb toch geschreven van waar als dat hij staat. :oops:
Frederik Restauratie Smit Nederland he :roll:
mvg
Frederik :D

@ Roel

welkom to the Hunter Club :wink: Je bouwd hem uit de robbe doos :?:
en ook een bouwdraadje op dit forum :?:

Gr Martin

Hey Martin
Ja, dit wordt een Robbedoes... ehh -doos.
Bouwdraadje? Hmmm... beperkt, want ik moet niet m'n kruit verschieten; D'r komt een bouwverslag in de MbA te staan.
Maar nog even niet; morgen eerst 'even' een HBO-scriptie preventiemanagement verdedigen ten overstaan van een college zeergeleerde heren... 8O

Back