Bouw veerpont de Putter

enige is dat stroomdraad een pvc buitenkant heeft... misschien gek idee, maar wat dacht je van brandstofslang van een buitenboordmotor?

Dit is wat ik de komende 4 dagen wil gaan doen:
Buitenkant schuren/plamuren
Binnenkant met poriënvuller behandelen
Motor plaatsen
Servo plaatsen
Wateropvangrand plaatsen
Stootranden plaatsen

Even een vraagje:poriënvuller is toch waterafstotend? Dus is de binnenkant na 1x behandelen spatwaterdicht? Of moet ik meerdere lagen/verven?

Gisteren en vandaag alles aan de binnenkant gedaan:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Koen!
Ik woon intussen in Maasdam en bij mooi weer vaar ik vaak bij het gemeentehuis of op de Binnenmaas. Vrijdag nog samen met mijn zoon.
Ik heb ook contact met Jasper uit Puttershoek.
Mocht je zin hebben om eens samen te kijken of te varen, stuur me dan een pb'tje om gegevens uit te wisselen.
Op dit forum kun je me vinden bij het topic over de politieboot en bij: "Waar heb jij mee gevaren vandaag" bij het Schipperscafé.
Groetjes......Bertus.

hey,

ziet er goed uit Koen!
in ieder geval genoeg ruimte vanbinnen.
wat staat er aan stuurboord voorin? een soort spudpaal?
ga zo door!

mvg. Coen

@ KOEN !!!!!

PAS op met die spuitbussen van de action!!!!!!
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar heb laatst een spuitbus wit gebruikt van de action..... wat een rommel.... resultaat KAAL MAKEN EN OPNIEUW BEGINNEN, beetje jammer

Valt wel mee bussen van de action, Is gewoon lak op acryl basis en ik gebruik ze ook, ook in combinatie met motip, nog geen problemen ondervonden...

Wit weet ik wel dat geen suc6 is van de action, gaat nog al snel druipen en lijkt mij dat er teweinig pigment inzit...

Maar ik gebruik voornamelijk de mat zwart en de primer's ...

Je moet wel rustig spuiten en dunne lagen, niet te dik want anders gaat de lak "lopen" en krijg je dus zakkers, Dunne lagen en genoeg tijd ertussen laten (dus geen 10 a 15 min, maar reken op enkele uren,)

Als je binnen of in de schuur spuit?

Zorg voor voldoende strijklicht, dan zie je aan de mat/glanzende scheiding dat er verf opzit.

Als je kijkt of er al genoeg kleur op zit heb (ik altijd) je kans dat er al te veel op zit en dat je zakkers krijgt.

Hoi Koen,
Krijgt de Putter al kleur?
Wanneer ben je aan proefvaren toe?
Je woont dus aan de Boezem?
Groetjes.........Bertus.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij heeft nog geen kleur, want ik heb alleen nog maar de onderkant en geen dek en kajuit.
Proefvaren gebeurt misschien over 3 weken maar dit zou dan zonder dek zijn.
Ik woon inderdaad aan de boezem.

Back