Bouw verslag Depron Hercules

full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet het leukste werk maar het moet gebeuren. Ik heb besloten om er geen trust reversing in te bouwen. Dat stuk vind ik erg lastig.

Idd, niet het leukste werk, als het aan mij ligt dan. Je zou ook kunnen overwegen eea ergens te laten frezen.

BTW, (femmo vroeg er ook al naar), en ik ben er ook wel in geïnteresseerd: welk tekenpakket gebruik je?

Freek

He joel mooi werk wat je aflevert.

Heb nog wel een kleine opmerking bij het beplanken.
Als je de plaatjes koud tegen elkaar plakt krij je later altijd werking.
Zie je dus heel goed.
Een kartel verbinding zie je niet en is sterker.

beech%20187.jpg

beech%20188.jpg

Zo heb ik ook een arbo'(knopje)
Succes met de verdere bouw, blijf het volgen.
En blijf foto's posten.

Groeten Han.

Ha Joel,

Waarom kies je voor twee motoren per propshaft?
Lijkt me ingewikkeld en duur, maar misschien maak ik een denkfout?

Hoi Han,

Bedankt voor je goede advies, en gelukkig optijd. Ik heb het voorste gedeelte van de romp bespannen en moet nog het achter romp om het zo maar te noemen en de vleugels.
Inderdaad teken ik alles in solidworks en autocad. Ik heb een project mapje met tot nu gemaakte tekeningen en als het vliegtuig goed vliegt dan zet ik alles in pdf en word het beschikbaar. Het ontwerp van het neuswiel en het intrekmechanisme van de achter wielen ga ik na de vakantie op het forum zetten voor de liefhebbers ;)

Ik ga denk ik toch een stuk eenvoudiger maken, dit waren ideeen voor trust reverse. Het blad mechanisme vind ik moeilijk te maken (wel makkelijk te tekenen) en een geweldige bank en frees draaier ben ik niet:oops: Te ingewikkeld en bang voor onbelans. Ik had dit een beetje gespiekt bij de tail rotor van mijn 600.
Zodra ik de romp klaar heb dan neem ik hem zowiezo mee naar ornithos om een paar leuke foto's te maken voor op het forum:D

Back