(Bouw)Verslag Esso Berlin-Raffaele Cafiero

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door k-k, 29 jul 2019.

  1. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Beste K-K, kan je eens een test filmpje maken van hoe harde deze 20A regelaar start, dat zou direct een indicatie geven, nu ze zijn ok bij prijs maar dan moeten ze wel degelijk lopen,

    Vooral de traagloop is belangrijk.
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.120
    Locatie:
    Oostvoorne
    Jan, Zal morgen een filmpje maken op 12 en 7,2 Volt. Gr. Klaas.
     
  3. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.040
    Locatie:
    Brugge
    Beste Klaas,
    Op jouw aanraden heb ik die FATJAY-motortjes gekocht, maar no heb ik een probleem voor de aansluiting van de motoren op de snelheidsregelaars.
    In de productbeschrijving staat dat de aansluitingsfiches zijn: 87439-300/MOLEX
    Ik heb wel de firma MOLEX gevonden, maar met de beste wil van de wereld vind ik dat model van fiches niet.
    Hoe heb jij dit opgelost?

    Met vriendelijke groeten,
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.120
    Locatie:
    Oostvoorne
    Herby, Ben stout geweest en heb gebruik gemaakt van een kniptang, soldeerbout, krimpkous en kroonsteentjes. De motordraden verlengd met stevig draad voor in de kroonsteentjes. Zie foto. Niet professioneel, maar zou op termijn de boel aan elkaar kunnen solderen. Denk er over om accu (7,2 V Nimh) te wisselen voor een 12 V 2,3 Ah Pb exemplaar. Dan moet de ESC ook vervangen worden want het HK regelaartje is waarschijnlijk net te licht voor 12 Volt. Gr. Klaas.

    [​IMG]
     
    P Voogt vindt dit leuk.
  5. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.040
    Locatie:
    Brugge
    "Stout", eerder ondeugend, zo regel je meteen het probleem als een motor achteruit zou draaien dat je 2draden moet wisselen, gaat veel makkelijker met kroonsteentjes dan met een gemonteerde miniaansluiting
     
  6. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.120
    Locatie:
    Oostvoorne
    Herby, Als de mini-aansluiting het toelaat zou je de stekker kunnen omdraaien. Middenaansluiting blijft gelijk en de buitenste wisselen. Gr. Klaas.
     
  7. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.040
    Locatie:
    Brugge
    OK, thx, ik bekijk nog rustig wat ik ervan maak. Is niet dringend, verwacht niet echt er dit jaar nog aan te beginnen, ben als tussenprojectje een Flowerclass Corvette van Revell Technics voor RC aan het converteren, om wat het werken met plastic kits in de vingers te krijgen, en die krijgt een joekel van een speed 720 torque als aandrijving. Die buitenlopertjes zijn voor de bismarck van Trumpeter 1/200.
     
  8. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.120
    Locatie:
    Oostvoorne
  9. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.120
    Locatie:
    Oostvoorne
    Al een tijdje liep ik met het plan om de roerhak zo aan te passen dat het roer voor onderhoud kan worden verwijderd. Intussen bedacht hoe mijn avatar ruggelings neer te leggen zonder dat de opbouw klem kwam. Kwam een klapkrat tegen die wel van dienst kon zijn. En vandaag weer waarmee ik uit de voeten kon. Zonnetje op het balkon en een lekker windje, Dus tankertje uitgeruimd en ruggelings op de krat om te kunnen boren en tappen. En hier ligt ze.

    [​IMG]

    Voorboren met 1 mm, daarna 1,5 mm en in 3 stappen getapt met M2. Lukte zonder smeren en de tappen konden tussen de vingers terug worden gedraaid, Daarna met 3 en 4 mm boor de gaatjes gesoevereind. Dun en scherp figuurzaagje (met dank aan juwelier Swemmer) in de beugel, schip in stabiele zijligging en met beleid zagen. En waar ik het meest tegenop zag ging als een speer.

    20230923_154338.jpg

    De twee gaatjes in het stuk aan de romp opgeboord naar 2 mm. Boutjes erin en de koppen wat afgevijld. Tussen beide foto's hierboven zit een half uur tijdsverschil. Dus werfbaasje weer blij. De zaagsnede was zo dun dat ik er maar geen vulling in heb gelegd. De verticale delen van de snede lopen wel dicht met verf. hieronder een foto genomen van de zijkant. Inbouwen van de apparatuur kan aan het bureau en is niet aan tijd gebonden. Op 6 oktober moet ze uitgedokt zijn want dan mag ze mee naar de Kronenburger See. Gr. Klaas.

    20230923_160019.jpg
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2023
    Jan Walpot, Jaap Smith, P Voogt en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.037
    Locatie:
    Woudrichem
    Altijd leuk om een ‘oude avatar’ te up-daten, Klaas. Die oudere tankers blijven mooi.
    Gr. Peter
     
  11. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.120
    Locatie:
    Oostvoorne
    Nu de roerhak deelbaar is kon het rimpelige roer glad worden gemaakt. Daarna geplamuurd met KombiPower en een kwastje rode verf erop. Ziet er nu een stuk beter uit. Gr. Klaas.

    upload_2024-1-26_18-48-41.png
     

Deel Deze Pagina