[bouw-verslag] F-117 stealth RCpowers

Hoi allemaal, ff een vraagje: zitten bij de tekeningen ook de maten van de pushrods, het carbon stokje, etc.?

En wil iemand mij misschien de tekeningen doorsturen?

Alvast bedankt!
Jelmer

Laatst bewerkt:
Hallo beste mensen;
Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn mij ook deze tekening van de F-117 door te sturen.
Ik zag dat er twee versies van zijn klopt dat??
Als het zo is misschien alle twee de versies door sturen naar jack-marga@skynet.be
Alvast vriendelijk bedankt (een verwoed bouwer maar een slechte vlieger)

Als een slechte vlieger raad ik je dit project af,
begin liever met een Tigermoth, net zo veel plezier bij het bouwen. En een ideaal beginnersvliegtuig.
MVG

Hier Nog iemand die intresse heeft in de tekeningen dus als iemand ze wil mailen dan graag naar ............ Alvast bedankt voor de moeite.
Hartstikke bedankt, mail adres heb ik verwijderd, en de plannen heb ik. Jongens heel erg bedankt.:thumbsup:

GrtZ Roland

Laatst bewerkt:
Ik heb met genot dit draadje zitten lezen,.:D
Ik vind het werkelijk een heel schattig kisje,.was al fan van de F 117 maar ben nu verlieft.
Als ik met me Bird of Prey klaar ben,.wil ik ook wel al te graag deze gaan bouwen.

Dus net als de vele voor mij,.

Beste heren, zou uw de bouwplannen ook bij mij in het postvak willen deponeren :D
Mijn dank ik alvast enorm groot,.

Natuurlijk ga ik ook de progressie en avonturen en bevindingen hier posten :P

Edit> mail verwijdert.
p.s bedankt nogmaals,.:)

Laatst bewerkt:
Ik ben wel even zo aardig ze door te sturen :D

P.s. ik zou wel je e-mail adres even weghalen, anders staat straks je inbox vol spam,,

--

Ik bedacht me opeens dat ik nog zo'n towerpro combo heb liggen van united hobbies uit mn hovercraftje.
Past vast wel op dit vliegtuig...

Naja, eerst depron zoekken en een nieuw shocky bouwen.. daarna deze misschien..

Laatst bewerkt:
Vanmiddag nog even gevlogen met de F117, ondanks de straffe wind ging het aangenaam lekker. Wel opletten dat je wat snelheid houdt, zeker als je rustig tegen de wind in vliegt en dan een draai maakt om met de wind mee te gaan. Bij te weinig snelheid wordt hij instabiel en valt zomaar uit de lucht. Beetje gas erop en gaan met dat ding, erg leuk weer. :banana:

24 Na ontvangst van de PDF is hij na genoeg klaar,.ik heb alleen niet de juiste prop in huis.
Morgen ff voor gaan schoppen :D
Ik heb ,m wat groter gemaakt dan de originele schaal omdat fietsbel borstel loos die ik over had voor dit project wat aan de zware kant is qua gewicht maar het vermogen van deze motor maakt dat wel goed.
Ik heb ,m op 110% gezet { 91x60x16 } dat kwam mooi overeen.
Plaat is 5 mm Depron 100x100

Ontvanger pico micro 4c
Regelaar Type tsunami 30A
Motor Fietsbel merk e.d onbek,. weet dat hij 45A kan hebben
Accu 3C Graupner 11.1V 1500 ma
Servo's 2x GWS 1.7 Kg
Prop Die heb ik als enige nog niet.

1-4.jpg

2-1.jpg

3.jpg

4.jpg

5-2.jpg

Half ronde koolstof staaf aan de buiten randen gezet,.beste versterking op de beste plek leek mij.
Ik denk dat hij zelfs een stuiter op de neus kan overleven.
Aan de onderkant en over het hele vlak industrie inpak tape gespannen zo dat hij ook menig wat buik schuivers kan hebben zonder open te scheuren.
Erg handig spul en erg sterk ,.wat mee helpt in de algemene sterkte van dat ding.
Heb het ook gebruikt aan de boven kant om wat extra decal te geven in de vorm van beplating en klepjes etc te knippen voor dat ik ,m ging spuiten.

6-2.jpg

8-1.jpg

7.jpg

En tada !!!

9-2.jpg

10-2.jpg

edit> stukje uitleg

Laatst bewerkt:
Ondanks een aardig briesje heeft hij z,n maiden gehad vanmiddag,.:D
Hij is idd erg gevoelig op de sticks en na een rondje heb ik ,m gelijk binnen gehaald voor wat fijn afstelling op de Field force en een gaatje lager gegaan op de rol roeren.
Dat was een enorme verbetering en heb vrolijk me accu leeg gevlogen en wat bombardementen gedaan :D
Wat me mee viel was die stall snelheid,.ik denk dat hij wat lager uit is gevallen omdat ik de schaal wat op geschroefd heb.
Mits je het gas er op houd ,.dat is wel een vereiste.
Ik heb met motor af een flink zweef vlucht gemaakt maar hij word dan wel erg snel onstabiel.
Lage snelheden met of zonder aandrijving is een groot verschil.
Wat ook gelijk duidelijk was is zijn snelheid,..daar moest ik ff aan wennen.
Het is gelijk met verre de snelste accu kist die ik nu heb.

Ik hoop deze week ergens nog een gaatje te kunnen vinden om een Lipo er bij te kopen.
Had hier geschreven dat het een 1500 ma zou worden,.maar het is 1250 ma geworden.
Met onderdelen spitten op zolder kwam ik ook nog een 1 kg 4gr servo tegen :)
Daar heb ik veel lol mee gehad tijdens het vliegen door lint bommetjes te kunnen gooien :D

F-11721.jpg

De layout nu.

F-11714.jpg

Ik ga ,m een mooi plekje geven tussen de rest aan het plafon.
De final version.

F-1178.jpg

F-1179.jpg

F-1176.jpg

F-11713.jpg

F-11712.jpg

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat jouw F117 er erg stoer uit ziet :thumbsup:

Hoe zwaar is hij nu met/zonder accu? Kan je ook eens een detailfoto maken van de aansturing van de servo's, die kon ik niet goed zien.

Die tape op de onderkant is wel een goed idee, maakt hem iets robuuster, zeker ook met de carbon staven op de punt.

Ik zie ook dat je de achterkant iets hebt aangepast, met welk doel?

Dat je wat vaart moet houden en de motor aan was mij ook opgevallen. Bij mij begint hij te wiebelen als hij instabiel wordt. Als je op dat moment wat gas bij geeft dan hou je hem onder controle.

Nogmaals, mooie bak :yes:

Ik ben wel even zo aardig ze door te sturen :D

P.s. ik zou wel je e-mail adres even weghalen, anders staat straks je inbox vol spam,,

--

Hee Igor,
fijn dat je ze wilde doorsturen, maar ik heb ze niet ontvangen:confused:

Als je ze aub nog een keer wil doorsturen, maak je weer een mens gelukkig:D
Jelmer

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat jouw F117 er erg stoer uit ziet :thumbsup:

Hoe zwaar is hij nu met/zonder accu? Kan je ook eens een detailfoto maken van de aansturing van de servo's, die kon ik niet goed zien.

Ik zie ook dat je de achterkant iets hebt aangepast, met welk doel?

Bedankt voor de compliment :D

Hoe zwaar hij is geworden,.ik wil dat ook wel weten maar heb ff geen werkzaam weeg schaaltje,.> batterij leeg.
Ga ik nog uit vogelen.

Ik zal morgen bij dag licht ff een plaatje schieten met me telefoon,.daar kan ik mee in zoemen.

De achterkant aan gepast,.wat bedoel je pressies ?
Ik heb koolstof verwerkt in de staart als je dat bedoel,.het vlak waar de vinnen op staan achter de prop vond ik nog al erg breekbaar en onder die zilveren vlakken van de zo genaamde uitlaten zit koolstof verwerkt.
Of bedoel je het motor kapje ? dat kon er gewoon op omdat hij iets groter is van schaal.
Vond het netter staan zeg maar :D

http://nl.youtube.com/watch?v=LavRQMK47nk

Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag,
Ik ben nieuw met zelfbouw en m'n extra 300 vliegt al maar hoe krijg ik dat 2 servo's hetzelfde doen oftewel 2x voor elevator en 2x voor rol.
Ik heb een standaard zender dus geen schermpje om dingen aantepassen. Ligt het daaraan of moet ik iets bij de ontvanger veranderen?

mvg,

Jaimy

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een vraag,
Ik ben nieuw met zelfbouw en m'n extra 300 vliegt al maar hoe krijg ik dat 2 servo's hetzelfde doen oftewel 2x voor elevator en 2x voor rol.
Ik heb een standaard zender dus geen schermpje om dingen aantepassen. Ligt het daaraan of moet ik iets bij de ontvanger veranderen?
Als je zender niet de mogelijkheid heeft om Elevons of V-Tail in te stellen, kun je gebruik maken van een V-Tail Mixer. Hoogte en richtingsroer (of rolroer) worden dan op de juiste manier gemixt voor de twee roeren.

Jaimy, welke zender heb je (e-sky alleen is niet genoeg)

Ik heb je de link via pb gestuurd waar een complete bouwbeschrijving staat. Andere plaatjes kan je hier ook vinden.

Back