[bouw-verslag] F-117 stealth RCpowers

Kijk even een paar posts hierboven van mij en zoek naar iets gelijkwaardigs bij HC. Lijkt me niet al te moeilijk toch?

Ik heb mijn complete setup bij rctechnics vandaan.

2212/06 Brushless Outrunner 2200KV33A FLY Brushless ESC2 servo's die ik nog had (hxt of SG90 ofzo voldoet prima)

Ik vlieg met een 1000mAh LiPo en kan daar een minuut of 5-6 mee vliegen. Accu ligt helemaal voorin vanwege de CG

:oops: overheen gelezen ..

bouw-verslag F-117 stealth

Hallo allemaal.
ik ben nog niet zolang op het forum ,maar wil graag de f-117 bouwen.
het lijkt me een leuke zomer avond vlieger
kan iemand mij de bouw plannen mailen?
alvast bedankt en groeten.

hallo iedreen

ik heb een vraag zou je mij de bouwplannen ook wil sturer

groetjes jordie naar wie moet ik een pb stuuren voor men msm

en alvast bedankt

Hier het totale verslag van de bouw van mijn F117. Hij is nu echt af.

Foto-YH4BH88U.jpg

Foto-UNFPXRQE.jpg

Alle losse delen uitgesneden en even in elkaar gedrukt
Foto-YC64RLF7.jpg

Foto-ZIUHFNG7.jpg

Foto-7UDYPJYL.jpg

Motormount geplaats en de koolstof strip verlijmd.
Foto-M8QXLB8V.jpg

Foto-OAA4G4CH.jpg

Cockpit geplaatst
Foto-DMMU3EUL.jpg

Foto-4HOYSCDO.jpg

Zijkanten vastgezet
Foto-4O84FQVT.jpg

Foto-ALG6SZPM.jpg

Stangetjes voor de servo's gebogen
Foto-LLGN8KNB.jpg

Doorvoer gemaakt voor de stang van de servo. Deze loopt nu in een kunststof buisje.
Foto-U4BBREIW.jpg

Foto-MJZVEPUA.jpg

Servo's geplaatst met de stangetjes. Lees echter wel de beschrijving want voor je de cockpit plakt moet je eerst de servo's doen, veel handiger. Ik moest de stangetjes eerst weer recht buigen, door de buisjes voeren en weer buigen. Dat viel niet mee :D
Foto-S4CZR3VD.jpg

Foto-YPKHICX7.jpg

Foto-WDNNHVYJ.jpg

De bovenste foto laat het weggevreten depron zien van de dikke superlijm waarmee ik het stangetje dacht vast te zetten. Dus werd het snel twee nieuwe flaps uittekenen en snijden.
Foto-UT3RYHLP.jpg

Foto-JSBIUSQD.jpg

Foto-KHG4XRZV.jpg

Nieuwe flaps weer geplakt en met epoxy de stangetjes verlijmd. Daarna de staartvinnen gelijmd, ook met epoxy. Deksel met glastape versterkt en klaar is hij.

Nu nog even testen, filmpje van gemaakt
Je kan zien dat de servo's hier nog los liggen.

Hier zitten de servo's ook keurig vastgelijm met uhu por.

Nu nog de CG en de roeruitslagen bepalen. Iemand een soort van standaard setup voor dit type? (flaps, CG etc) Tips welkom.

Dan gereed voor de maiden :D ik hoop dit weekend, filmpje wordt uiteraard gemaakt.

staan de fotos ergens zodat ik deze kan inzien?

Laatst bewerkt door een moderator:
F-117

Hey,

Ziet er goed uit!

Als het goed is staat het CG op de tekening waarmee je de bodemplaat/vleugel mee uit snijd. (rood/witte cirkel)
Uitslagen weet ik nog niet heb nog geen tijd gehad dit uit te zoeken.
Heb nog geen maiden gemaakt :(
gr joris

Laatst bewerkt:
Zijn er mensen onder ons die de onderstaande stealth gebouwd hebben?
RCPowers B-2 Spirit
Zou hier graag de tekeningen in pdf van willen ontvangen

Ik heb de .PDF tekenignen van deze F-117 overgetekend in Autocad. Als iemand over een CNC freesbank beschikt en intresse heeft deze uit te frezen via een .DWG tekening laat het me even weten.

RCPowers B-2 Spirit

Voor die 10 Dollar kan je hem toch zelf wel bestellen?

Als je dat doet zou ik hem ook graag willen ontvangen :mrgreen:

Hallo,

Geweldig draadje .. met mooie foto's en duidelijke tips. Ik wil ook eeb versie gaan bouwen (na de nu in aanbouw zijnde EXTRA 300 van RCPowers.com). Wanneer iemand mij de snijplannen van de F-117 zou willen mailen .. heel erg bedankt alvast !

Groet, Mark.

Beste,

Deze staat bij mij ook nog op mijn verlanglijstje, ik had er al een gemaakt maar die mislukt omdat torsiestangetjes te dun waren en de roeruitslag niet goed werkte, daarna maar kaal aan het plafond gehangen. Wel nog een bommenluikje gemaakt voor de fun.

Het is altijd leuk dat er meerdere zijn die depron jets leuk vinden, voor de liefhebbers is deze site erg goed; www.parkjets.com FREE Plans Page
Ik heb de F-14 en de SU-37 van JETSET44 reeds gemaakt en vliegen erg goed, en met goede bouw beschrijving.

Groet Erik

RCPowers B-2 Spirit

Die B-2 die in één van de RCPowers filmpjes zit, is niet van Dave maar van een van de andere mensen die ook op die locatie vliegen. Deze meneer heeft ook pas nog een vliegend tapijtje gemaakt, met Alladin erop. Erg leuk!

Back