[bouw-verslag] F-117 stealth RCpowers

Ik was het draadje even uit het oog verloren, ik wist niet dat ie nog op de bouwtafel lag... zelf ben ik nog even met een Extra 330 parkflyer bezig, maar hierna komt de F-117 aan de beurt. Ik ben benieuwd naar de foto's :-)

Ik ben zo stom geweest om te vergeten om foto's te maken. Ik heb wel onderweg een ijsvogel voor de lens gekregen, maar die had ik niet zelf gemaakt:rolleyes: (de vogel dan, de foto natuurlijk wel). Op z'n vroegst volgend weekend dus.

Maarten

Laatst bewerkt:
Wil ook gaan beginnen met dit model. Echter heb toch nog wel wat vragen na het lezen van de gehele topic.

1) Klopt de CG nou wel of niet. Aangezien er toch een paar last mee hadden.
2) De lipo's die ik steeds voorbij zie komen zijn 1000 tot 1700 mAh. Zijn de 1700 niet te zwaar ?? Of moet dit juist om de CG juist te krijgen.
3) welke motor komt het meest overeen met wat RCpowers erin heb zitten alleen dan van hobbyking/ rctechnics/ etc.

Bedoeling is dat er een 6x4 prop in komt met HXT900's (o.g.) en een 20/25A ESC
Hoor het graag

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij de plannen ook sturen?:rolleyes:
nielsvanhoutum -staart van een aap live.nl

als jullie gewoon naar www.parkjets.com gaan en dan in de linker kolom ``free parkjet plans`` aanklikt , hier staan tientallen tekeningen van diverse parkjets en deze kun je gratis downloaden in a4 formaat ( tiled ).
hier staat ook de f117 tussen.
mvg eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Na wat snij- en lamineerwerk eindelijk de basis af. Alles zit nog los van elkaar, want ik wil eerst alles klaar hebben voordat ik het definitief aan elkaar hecht. Vandaag wel de servo's erin gezet.

Voordat jullie gaan zeggen.. he dat is geen depron... Klopt dit is de 4mm XPS versie ipv de depron EPS versie. Heb deze platen gekregen van mijn zwager. Heb geprobeerd om via mijn werk aan depron te komen, echter deze platen heeft de firma Depron verkocht aan 2 Duitse firma's, dus niet meer te leveren via hun. Volgens de verkoper krabt de firma zich nu achter zijn oren of dit wel slim was, omdat de vraag naar 3 en 6mm platen het laatste jaar zeer is gestegen. HOE ZOU DAT TOCH KOMEN......:mrgreen:
full

full
http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/probaco-albums-f-117-picture23745-dscf1268.jpg

full

http://www.modelbouwforum.nl/forums...3744-scharniertjes-geplaatst-ipv-het-tape.jpg
Heb scharniertjes moeten plaatsen omdat het tape niet op de XPS-plaat wilde blijven plakken. Tevens ga ik er wat koolstof geleidestukken in maken zodat het veerstaal op zijn plek blijft.

Wel een vraagje.... Hoe zetten jullie de magneetjes vast. Heb van die Neodym dingetjes gekocht, maar op de testbank trekt de een de ander uit het schuim.

als jullie gewoon naar www.parkjets.com gaan en dan in de linker kolom ``free parkjet plans`` aanklikt , hier staan tientallen tekeningen van diverse parkjets en deze kun je gratis downloaden in a4 formaat ( tiled ).
hier staat ook de f117 tussen.
mvg eric

Helemaal gelijk, alleen voor de parkjets versie heb je bijna bij Fokker gewerkt moeten hebben om dit netjes in elkaar te krijgen. Vergt iets meer bouwkunde. Hij is mooier dat geef ik eerlijk toe, maar om te proberen vind ik de RCP versie goed genoeg. En ik denk dat er meerdere er zo over denken.

Helemaal gelijk, alleen voor de parkjets versie heb je bijna bij Fokker gewerkt moeten hebben om dit netjes in elkaar te krijgen. Vergt iets meer bouwkunde. Hij is mooier dat geef ik eerlijk toe, maar om te proberen vind ik de RCP versie goed genoeg. En ik denk dat er meerdere er zo over denken.

hoi,

je hebt gelijk ik heb hem namelijk wel gebouwd en hij is erg moeilijk te bouwen ( ik heb overigens niet bij fokker gewerkt :D ).
degene die ik heb gebouwd was precies een meter lang en hij vloog goed .
alleen door eigenwijs te gaan vliegen met iets te harde wind heb ik hem helaas verloren en daarna geen zin meer gehad om hem opnieuw te bouwen .
ik heb er geen foto meer van helaas.
daarna heb ik een saab gripen gebouwd van parkjets.
deze dus :

29ekjec.jpg

succes met de bouw en het vliegen je bent in ieder geval lekker bezig nietwaar :thumbsup:

hoi,

..................................succes met de bouw en het vliegen je bent in ieder geval lekker bezig nietwaar :thumbsup:

WHAAAAA... Da's toch ook wel leuk. :mrgreen: Mijn vriendin schiet me af als ik nu ook al met deze begin... 3 heli's, een SU-29 probeersel en een F-117 is net het randje. :D Ga eerst met de 117 proberen te vliegen. En wanneer deze in de grond eindigd en er is geen eer meer aan te behalen ga ik voor zoiets. Denk ik... Alhoewel de SU-47 bearcut vind ik toch ook wel leuk.

Ah .. leuk dat vliegvirus, maar het is nog erger dan de griep. Zo opgelopen en je komt er niet meer van af.

PS... waar vlieg jij meestal (of altijd). Je woont bij mij aan de andere kant van het water. Nou ok.. iets verder. Lijk me wel 's gaaf om de Saab te zien vliegen.

Laatst bewerkt:
hoi,
wat betreft het ``virus`` dat is een waar feit en dit zal elke vrouw/vriendin van iedere vlieger je vertellen :D:D!!!
het is leuk om met de depron te klooien en als je echt iets leuks wilt maken wat heel leuk en vrij easy vliegt dan moet je een x fighter bouwen , deze is erg makkelijk te maken en hij vliegt subliem .
als je even je mail adres doorstuurt dan zal ik even wat info hierover sturen dan zul je zien dat dit echt de moeite waard is.
ik vlieg trouwens bij ons op strijen op een groot veld ,alleen staat dit nu onder water omdat ze dit laten vollopen voor de schaatsvereniging die er zit.
ik heb vorig jaar ook daar gevlogen toen er ijs lag dit was erg leuk met landen en opstijgen.
we kunnen evt wel een keertje afspreken om eens te gaan vliegen ,dit lijkt mij leuk om een ``medepatient`` te hebben waar ik af en toe met wat depron kistjes mee kan gaan vliegen.
ik hoor het nog wel van je .
mvg eric

het is leuk om met de depron te klooien en als je echt iets leuks wilt maken wat heel leuk en vrij easy vliegt dan moet je een x fighter bouwen , deze is erg makkelijk te maken en hij vliegt subliem.

ik vlieg trouwens bij ons op strijen op een groot veld ,alleen staat dit nu onder water omdat ze dit laten vollopen voor de schaatsvereniging die er zit. we kunnen evt wel een keertje afspreken om eens te gaan vliegen ,dit lijkt mij leuk om een ``medepatient`` te hebben waar ik af en toe met wat depron kistjes mee kan gaan vliegen.

Ok dus je zit niet bij een club of zo. Je gebruikt de landerijen om Strijen :D. Net zo makkelijk toch.... Lijk me wel 's leuk om 's wat af te spreken.
Heb de plannen bekeken en zo op het eerste oog ziet het idd redelijk te bouwen uit. Nu nog ergens depron voor een normale prijs.

Nu even over de F-117:
Vraag mbt dikte veerstaal. Ik heb nou 1mm gebruikt. Is dit de juiste dikte?? Ik vind er vrij veel speling in zitten bij de aileron. Hij doet het goed hoor zo static, alleen heb zo'n flauw idee dat als hij op snelheid is de aileron niet een omhoog komt, omdat er teveel "torque-speling" op zit.

Juiste dikte, verkeerd materiaal of juiste materiaal, verkeerde dikte.

Hoor het graag, want zo gaat het mijn inziens niet werken.

hallo,
sorry voor de late reactie ik had niet gezien dat je nog gereageerd had op dit berichtje.
ik vlieg wel bij een club met mijn grote kisten maar voor het depron stoeiwerk dat kan gewoon bij mij hierachter.
wat betreft de stuurstangen je kunt het beste met carbon staafjes van 1 mm de boel aansturen .
je moet dan 2 z bochtjes buigen en er 3 cm lange uiteinden aan laten waarmee je ze aan de carbon kan maken met binddraad en met epoxi er over heen.
carbon is uiteraard veel stugger en zal zeker niet meer buigen.
ik ben even bezig met een bedrijf voor depron platen van 6 mm .
ik betaal hier € 3,00 per plaat van 1 vierkante meter voor .
via pb stuur ik even mijn telefoon nummer door dan kun je mij bellen als je dat wilt over de depron of om eens te kijken om te gaan vliegen samen,
mvg eric

je moet dan 2 z bochtjes buigen en er 3 cm lange uiteinden aan laten waarmee je ze aan de carbon kan maken met binddraad en met epoxi er over heen.

HUH ??:confused: Carbon of koolstof staafjes kan je toch niet buigen of heb ik iets gemist in de afwezige jaren...

ik ben even bezig met een bedrijf voor depron platen van 6 mm .
ik betaal hier € 3,00 per plaat van 1 vierkante meter voor .

Hoor graag als je wat meer weet. Per hoeveel zitten ze in een pak?

hoi,

wat betreft de stuurstangen,hier zat ik even naast omdat het om een f117 gaat met gekruiste stuurstangen volgens een niet zo standaard systeem.
ik dacht dat je recht toe,recht aan de stangen moest aansluiten en dat er dan speling in zat .
ik had de foto`s nog even niet gezien voor ik de reactie stuurde :sleepy::sleeping:

de depron kan ik regelen en de platen kan ik per stuk halen .
ik ga er binnenkort even 20 halen dus als ik ze heb dan kun je er bij mij wat overnemen.
zeg je nu dat je er 10 wilt ( als voorbeeld ) dan kun je het beste even bellen dan spreken we wat af en neem ik ze extra voor je mee .
dan kunnen we ook weer vooruit met bouwen.
ik heb ook nog bouwtekeningen in autocad staan voor een profile yak 55 die ik in elke maat kan schalen .
ik wil hem zo groot gaan maken een keer dat ik er een 20 cc methanoller op kan zetten , deze heb ik nog liggen.
deze zal ik dan uiteraard niet bij mij achter kunnen vliegen maar op de club .
bn jij ook lid van een club ???
mvg eric

hoi,

ik wil hem zo groot gaan maken een keer dat ik er een 20 cc methanoller op kan zetten , deze heb ik nog liggen. ben jij ook lid van een club ???
mvg eric

20CC op een depron ?? Daredevil..... Zal een flink beestje worden dan...

Nee geen lid van een club. Ben nog een beetje aan het kijken. Zit tegen dat KNVVLVVLVLVLLVL (paar V's en LL'en teveel) te hikken. Doen weinig, maar vragen toch geld... Hou daar niet zo van. En even kijken welke club een beetje leuk en betaalbaar is. Red Devils is gezellig (Dordtenaren altijd goed he :mrgreen:) Hier in Barendrecht heb je er ook 1. Voor de rest geen idee wat hier in de buurt zit. Moet echt nog op onderzoek uit.

Ik heb nog van die blauwe platen liggen, dus ik geef wel een gil als ik er 10 nodig heb.

In ieder geval bedankt..

Gr. Ronald

Back