[bouw-verslag] F-117 stealth RCpowers

ik heb inmiddels ook dit vliegtuig gebouwd, 6mm depron voor de onderplaat+roeren en 3 mm voor de bovenbouw, en ik zat te denken aan dit motortje
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 28-26 1650Kv Brushless Outrunner $14.95

of deze
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2030 (130S) 3500kv Brushless Inrunner $16.25

HXT 900 heb ik nog een paar van liggen.
welk motortje met welke prop denken jullie?

Ik zou zeggen, ga voor de middenweg en probeer een 2200kv. Deze heb ik ook in mijn F18's zitten en leverd voldoende vermogen.

volgens dave moet je de (Parkjet combo) 2212-06 v2 (Super-Sonic) Brushless combo
gebruiken op de f-117

maar de nieuwste pdf-planes hebben de GH MicroJet Combo - GH MicroJet V2 & GH 20A ESC

Wat zou het beste zijn om in de f-117 te doen?

Danny, één jarigen kunnen toch nog niet bouwen?
icon10.gif

AD doe je op je toetsendord naast de uitroepteken @

Hans.

Laatst bewerkt:
Ik zou rond de 400g thrust moeten komen, wat mij best veel lijkt voor een vliegtuig van dit gewicht. Ik twijfel zelf ook nog wel een beetje, maar ik wil het motortje liefst onder de 10$ houden.

Schatting vlieggewicht:
2X 3s500 accuutjes à 47g
2x 9g hxt900 servo's
speedcontrol 8g
motortje 31g
kleindelen +/- 30g
vliegtuig 100g?? dit weet ik niet zeker want ik heb hem niet hier, dus het is maar een schatting.

Bij elkaar is dit 281g, dus dan lijkt 400g thrust me helemaal niet zo gek.

Maarten

Ik zou rond de 400g thrust moeten komen, wat mij best veel lijkt voor een vliegtuig van dit gewicht. Ik twijfel zelf ook nog wel een beetje, maar ik wil het motortje liefst onder de 10$ houden.

Schatting vlieggewicht:
2X 3s500 accuutjes à 47g
2x 9g hxt900 servo's
speedcontrol 8g
motortje 31g
kleindelen +/- 30g
vliegtuig 100g?? dit weet ik niet zeker want ik heb hem niet hier, dus het is maar een schatting.

Bij elkaar is dit 281g, dus dan lijkt 400g thrust me helemaal niet zo gek.

Maarten

OK helder, zo had ik het nog niet bekeken :mrgreen:... ik ben echt benieuwd, als ik mijn F18 klaar heb, komt deze aan de beurt. Voor mij is het dan ook vroeg genoeg om mij hier verder in te verdiepen. Wellicht kunnen wij je bouw volgen in een nieuw draadje?

OK helder, zo had ik het nog niet bekeken :mrgreen:... ik ben echt benieuwd, als ik mijn F18 klaar heb, komt deze aan de beurt. Voor mij is het dan ook vroeg genoeg om mij hier verder in te verdiepen. Wellicht kunnen wij je bouw volgen in een nieuw draadje?
tsja hij is al af.. dus een nieuw draadje is een beetje overbodig;). ik zal morgen wel wat foto's maken en als ik mijn setup heb zal ik wel vertellen hou hij vliegt. Als je hem in het echt wilt zien kan natuurlijk ook, ik woon niet ver bij je vandaan. Ik vlieg bij mvc midden nederland.

er komt trouwens nog een bouwverslag aan van een ander funproject, maar dat hou ik nog even geheim:mrgreen:

Maarten

tsja hij is al af.. dus een nieuw draadje is een beetje overbodig;). ik zal morgen wel wat foto's maken en als ik mijn setup heb zal ik wel vertellen hou hij vliegt. Als je hem in het echt wilt zien kan natuurlijk ook, ik woon niet ver bij je vandaan. Ik vlieg bij mvc midden nederland.

er komt trouwens nog een bouwverslag aan van een ander funproject, maar dat hou ik nog even geheim:mrgreen:

Maarten

Da's toevallig... ik ben ook lid van die zelfde club :mrgreen:

Sorry, maar ook ik zeur graag even om die tekeningen te ontvangen!
[ontvangen, bedankt Danny!]

Laatst bewerkt:
en vandaag eindelijk verder kunnen gaan aan de bouw van mijn stealth. Ik heb 2 carbonstaven langs de zijkanten gelijmt voor meer stevigheid, en de motor + zelfgebouwde steun zit er in. Ik moest wel aardig wat wegsnijden voor de 7 inch prop.

Back