[bouw-verslag] F-117 stealth RCpowers

Ok, gisteren voor het eerst gevlogen, viel niet tegen. Wel moest ik aardig wat up geven om hem vlak te laten vliegen.

Heeft trouwens iemand een idee hoeveel die air intakes afremmen? Zou het lonen om die helemaal dicht te maken van de voorkant of om de opening aan de achterkant wat groter te maken?

dat je veel up moet geven is logisch daar de instelhoek van dit kistje ervoor zorgt dat hij altijd ``achterover`` hangt.
als hij vlak zou vliegen en er gaat een luchtstroompje langs de bovenkant van het kistje dan zal hij naar beneden duiken.
blijft een leuk model die 117

als je in je mailbox kijkt dan staan ze er al ;)
cheers

ps ik weet niet of dit de zelfde is als in dit draadje maar deze heb ik zelf gebouwd en dat ging prime.
uit mijn hoofd was de mijne 1 meter lang .

als je in je mailbox kijkt dan staan ze er al ;)
cheers

ps ik weet niet of dit de zelfde is als in dit draadje maar deze heb ik zelf gebouwd en dat ging prime.
uit mijn hoofd was de mijne 1 meter lang .

nee dit is niet F-117 stealth RCpowers

ja die andere had ik al gezien

oke dan kan ik je er niet aan helpen .
staat dit bij hun niet op de site ofzo ??

niet bij google ???

cheers

Ik ben ook begonnen met de F-117, ik ga hem maken met het 5mm depron-achtige spul van de Kwantum. De onderplaat maak ik uit 1 stuk (ipv de twee delen aan elkaar te lijmen). Met een dremel achtig tool frees ik dan netjes een strook uit waar die koolstof buis in komt.

Hoi,Ik gebruikte hetzelfde spul.toen ik las dat hij goed vliegt bij jou, begon het weer te kriebellen...motortje zit erin, nu de servo's nog, hoe hebben jullie die verbonden met de flaps?(foto)motortje: 2200kv dacht ikservo's:2,5gr of 9gr(nog niet geplaatst)LiPo: 3S 500mAhmooi setupje, niet?

Hoi,Ik gebruikte hetzelfde spul.toen ik las dat hij goed vliegt bij jou, begon het weer te kriebellen...motortje zit erin, nu de servo's nog, hoe hebben jullie die verbonden met de flaps?(foto)motortje: 2200kv dacht ikservo's:2,5gr of 9gr(nog niet geplaatst)LiPo: 3S 500mAhmooi setupje, niet?

Ik kan wel een paar snapshotjes schieten en plaatsen..

Ben nu bezig met een versie op 120% van het origneel met 2x een EDF unit er in :cool:

3S 500 is misschien een beetje weinig/licht (ook voor het bepalen van het juiste CoG). Ik gebruik een 1300mah 3S die ik helemaal voorin moet leggen om een goede CoG te krijgen.

Die 9gram servo's zijn prima. Ik heb ze op direct op het schuim gelijmd (wel een plakbandje er tussen) maar bij de volgende versie doe ik er toch een dun plaatje triplex met een wat groter oppervlak als de servo tussen, ze 'veren/bewegen' nu een beetje mee.

pipot-red-10: die servo's die ik je stuurde zijn perfect ;)
Die zitten er ook in (waren toch 9gr?)
Alleen nog de servo's aan de flaps verbinden :D
Over die LiPo ; ik heb geen zwaardere :oops: maar ik probeer het eerst zo, dan plaats ik voorin een gewichtje ;)

hey F117 bouwers. heb het hele draadje gelezen en wil ook gaan beginnen.
wie heeft voor mij de tekeningen op 150%?
graag naar ben apenstaatje demeie.nl
bedankt alvast.

Ben

Back