[bouw-verslag] F-117 stealth RCpowers

Oke voor hoeveel?
En zou je hem dan kunnen opsturen?
Uiteraard betaal ik dan de verzendkosten
Ik wil graag vliegen :D

@arie64 het geld is overgemaakt en ik heb je een pb met me adres gestuurd.

Gister vloog mij stealth. Met ndaruk op "vloog", want dat doet hij nu niet meer. Ik had maar nauwelijks lift, en kon het toestel net hoog genoeg krijgen om niet het mais in te vliegen. Toen ik met een ruime bocht aan kwam vliegen om gelijk weer te landen, verloor hij ineens te veel hoogte. Ergens vér achter het mais zagen we hem neerkomen. De schade viel mee, alleen de accu was door de voorkant heen gevlogen, en de motor heeft een scheur in de bodem getrokken. Iemand enig idee waarom hij geen lift had? Het heeft ook te maken met dat ik niet genoeg uitslag op mijn hoogteroer had.

Maarten

ik quote even mijzelf, niemand een idee?

Misschien ligt het aan je ailerons/elevators?
Edit : ik heb bij rcpowers gelezen dat iemand zijn pitch helemaal omhoog trimde omdat hij anders geen lift had ;)

Edit2: owja ik ga er een bommenluik inmaken! :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Gister vloog mij stealth. Met ndaruk op "vloog", want dat doet hij nu niet meer. Ik had maar nauwelijks lift, en kon het toestel net hoog genoeg krijgen om niet het mais in te vliegen. Toen ik met een ruime bocht aan kwam vliegen om gelijk weer te landen, verloor hij ineens te veel hoogte. Ergens vér achter het mais zagen we hem neerkomen. Toen ik daar naartoe ging om te zoeken trof ik het volgende aan:
full

full

de schade viel mee, alleen de accu was door de voorkant heen gevlogen, en de motor heeft een scheur in de bodem getrokken. Iemand enig idee waarom hij geen lift had? Het heeft ook te maken met dat ik niet genoeg uitslag op mijn hoogteroer had.

Maarten

Hoi Maarten

Het zwartepunt 2cm naar achteren dan ze aangeven op tekening en hoogteroeren 6mm omhoog bij deze instelling vlieg hij bij mijn goed.
Arie

yeah!
De vtail mixer van arie is binnen :D eerst dacht ik dat hij niet werkte maar twee servos waren stuk 8O
even twee servos uit wingdragon gehaald en ... hij doet het :D
Nu wel eerst twee nieuwe servos kopen :(
(of heeft iemand toevallig nog 2 van deze liggen : klik ? :oops:)

yeah!
De vtail mixer van arie is binnen :D eerst dacht ik dat hij niet werkte maar twee servos waren stuk 8O
even twee servos uit wingdragon gehaald en ... hij doet het :D
Nu wel eerst twee nieuwe servos kopen :(
(of heeft iemand toevallig nog 2 van deze liggen : klik ? :oops:)

Volgens mij wel, maar dan zul je er wel een stuk draad aan moeten solderen (heb er de draad af gehaald, zit nog een cm of wat aan de servo)

Zal thuis even kijken als ik van mijn werk terug kom ;)

ow uhm nou ik heb zelf geen draad liggen :p
of geef je het eraf gehaalde draad erbij?

nou uhm niet echt bijzonder lang kijk,
de vtail mixer dient eigenlijk gelijk als verlengstuk ;)
maar zo'n 5 a 7 cm

Is goed leuk dat jij op je werk gewoon op dit forum mag kijken ;)

Sorry, zijn lichtere servo's (wel 9g, maar minder sterk)....

oke , het maakt niet uit hoe sterk ze zijn het gaat er gewoon om dat ze 9 gram en een beetje goedkoop zijn ;)

owja, ik had de neus een beetje verpest net zoals het klepje dus ik heb hem even wat gepimpt en een nieuw neusje gemaakt! :

nu de roeren nog even vastmaken

ok, zijn idd 9 grams servo's, ik kan er een snoertje aan maken denk ik....

MAAR dat gaat pas van het weekend worden...

Als jij me er snoertjes bijgeeft kan ik ze er ook zelf aan maken ;)
owja en wat wil je er eigenlijk voor hebben?

Back