[bouw-verslag] F-117 stealth RCpowers

Is een koolstofstaaf echt nodig & welke diameter moet het dan hebben? Want als ik 3mm*2 op elkaar plak met epoxy bv. dan zal het toch redelijk stijf zijn al?

Mattie,

Leuke scherm afbeelding heb je daar?
Alleen jammer dat die F-18 door mij gemaakt is.

Hans.

Hey,

Ik ga nu een setupke bestellen bij UH... alleen ik weet echt niet wat nemen.

De ene zegt inrunner nemen, andere zegt een Outrunner... De ene zegt hoog Kv rond de 2600 de andere neemt dan weer maa 1600...

Kortom, wat stellen jullie voor als motor? (link bij UH aub :D thanks!) en voor de servo's?

En ik vergat het bijna, voor de mount, wat moet ik daarvoor bestellen?

Bedankt voor de moeite!

Bruno

Laatst bewerkt door een moderator:
mike, welke servo's heb je dan? + mount? En is dat niet wat Té ?? echt waar die motor is redelijk zwaar...

Hoi,

Ik kon het niet laten ook maar eentje te maken, de details komen later nog.
Ik had nog wat zwarte depron over en kon er nog net eentje uitsnijden.
Vanavond even uit proberen of het vliegt.
Mega motor 5turns met 6X5 prop en 3S2200 lipo's .
450 gram vlieg klaar moet als een raket gaan.

Mike kom je nog mee kijken? en vliegen. ik denk dat s'avonds de wind gaat liggen.

F-117%20klein%20model.jpg

F-117%20klein%20model2.jpg

Hans.

Laatst bewerkt:
hoi hans,

gaat jammergenoeg niet lukken...
ik heb vanavond een feestje en ik moet het kado nog ophalen (een levende muis :D )
ga je morgen nog vliegen? ik moet de hotliner nog invliegen...

mike

hans kun je eens vertellen hoe jou aansturing in elkaar zit, de mijne heeft iets wat teveel flutter, als ik volgas vlieg heb ik er otoch wat last van

Zoals je kunt zien heb ik diskette plaatjes als scharnier gebruikt en naar binnen heb ik een koolstaaf in de onderplaat gedaan en komt het binnen weer uit waar ik het aan de servo vast zit.
Dit kon ik doen omdat de onderplaat uit 2 x 3mm depron bestaat, deze methode gebruik ik in al mijn jets die je op mijn site kan zien.
Met mijn F-22 vlieg ik met de zelfde methode zonder flutter 144 KMh.

Hans.

Laatst bewerkt:
hans,

hoe staat het met je grote f-117?
mischien is het leuk om die ook in dit draadje te posten als je daarmee bezig gaat.

Ik ben met de tekening bezig en dan moet ik nog een heleboel dingen uitzoeken hoe ik
het precies ga doen.
Twee impellors, intake, retracks, 4cellen accu's en ga maar door.
Ik had de wielen gekocht maar die bleken te klein te zijn, dus weer andere kopen.
Ik wilde er een ander draadje opstarten omdat het EDF is.

Hans.

Vanavond maiden flight gehad.
Het vloog als een speer, roeren waren wat gevoelig en moest behoorlijk terug geschroefd
worden, dus de roeren niet te groot instellen
Het zwaarte punt is niet goed op de tekening, ik moest 2 cm naar achteren plaatsen.
Het werpen heb ik gedaan als bij de pibros, dus als een frisbie met de rechterhand links wegwerpen en motor op halve toeren.
Vlucht moest afgebroken worden omdat mijn kapje bij volle snelheid er af werd gezogen.
Verder vloog het behoorlijk strak en is het een leuk kistje om te spelen.

Wil je op een voetbalveld vliegen, kan er makkelijk een kleinere motor en een kleinere accu in.
Ik kan helaas geen foto of film laten zien omdat ik op een vliegbasis vliegt.

Hans.

Laatst bewerkt:
Back