Bouw verslag P 47 92"

Erg mooi allemaal :-)
Vraag me alleen af of die piloten toen nog zo'n vliegersbril ophadden. Ze zaten tenslotte niet meer in de open lucht, maar in een afgesloten cockpit?
 
Erg mooi allemaal :-)
Vraag me alleen af of die piloten toen nog zo'n vliegersbril ophadden. Ze zaten tenslotte niet meer in de open lucht, maar in een afgesloten cockpit?

Ja, op P47 werd er een bril en masker gedragen.

Soldier-uses-experience-to-write-book-3.jpg
 
Dag Johnny.

Kan je nog een foto plaatsen van de onderzijde, zo zijn de plantjes niet zichtbaar, of bedoel je beplankt?
Dat Limburgs blijft toch een vreemde taal hoor.:)

Word een mooi toestel.

Johan.


Johan ,

bedankt voor de opmerking , schrijffout niet opgemerkt .

Is aan gepast .

Ik zal nog foto's plaatsen van de onderzijde .


Grt Johnnyb
 
En bezige geweest voor een cockpit frame te maken .

Mal van de cockpit
full

mal opblinken
full

Glasmat er inleggen met expoxy
full

los maken uit de mal
full


Het frame
full



Nog een beetje bij werken
full


johnnyb
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aftekenen en uitfrezen
full


Hoeken nog bij werken
full


full


Paneel lijnen op de vleugel getekend bovenkant

full


onderkant moet nog gedaan worden

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Edwin je corsair ziet er ook goed uit .

Hier nog enkel foto's van van de cockpit en vleugel met de paneel lijnen.


full


full

full


full


full


full


johnnyb
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Johnny,

goed bezig !
al nieuwe vorderingen in 2014 ??

zeg ik wil mij wat indiepen in het maken van een moule van een romp.
Weet jij enige filmpjes voor wat uitleg...;?
cu
juweeltje
 
Dag Johnny,

goed bezig !
al nieuwe vorderingen in 2014 ??

zeg ik wil mij wat indiepen in het maken van een moule van een romp.
Weet jij enige filmpjes voor wat uitleg...;?
cu
juweeltje

Hallo Juweeltje ,

Mijn beste wensen voor 2014 .
Ook voor de ander forum leden mijn beste wensen .

Alles ligt een beetje stil , door het werk en familie bezoeken , receptie .

Blij dat toch weer door is .

P 47 zijn een paar kleine aanpassingen gedaan .

Foto's volgen nog .

Tigercat ben ik wat aan het aanpassen , daarvoor moet ik nog onderdelen uithalen .

Ben je van plan een mal te maken ?

Ik wil je graag uitleg en hulp geven voor het maken van een mal .
De meeste produkten koop ik bij R&g .

Hier nog een draadje van mijn , jammer dat de foto's niet meer werken .
Hier staat ook waar je produkten kan kopen

hoe-maak-je-een-mal-met-fotos.

Op het forum bij schaalmodellen staat ook van een F-16 .

hier een link bij de buren

Das Schweighofer Alpha Jet Projekt

En nog één , van eigen ontwerp tot een mal en een romp

MIRAGE 2000C im Eigenbau

Op youtube staan er ook verschillende bouwwijze van klein tot groot.

Ik heb alleen maar ervaring voor het maken van mallen met epoxy .

Als je vragen heb laat je maar iets weten .

Grt johnnyb
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag, Johnny,

bedankt voor de links.
Inderdaad jammer dat de foto's weg zijn, maar ik denk dat ik het een beetje begrijp.
Ik zou graag eens een mal willen leren maken, en ik denk dat ik het eerst te proberen met mijn p-66, daar moet ik nog een motorkap voor maken.
Later zou ik echt wel willen leren een mal van een vliegtuigromp (bv dauntless 100") maken, efein, eerst wat leerstof opdoen.
En wat betreft die links, amaai, die alpha jet, fjjjeuuuuwww jonge jonge wat een titanenwerk….mooi om dit te zien.
er zijn toch wel gasten die echt ferm dingen kunnen maken he, echt om jaloers op te zijn….
 
hi Johnny,
inderdaad , vele mooie fto's bedankt!!!!
wat ik wel niet begrijp is het volgende:

waarom blauwe tape aan de randen van de cowl? is dat omdat het glaswefsel niet zou plakken aan de binnenkant? maar omdat je deze op de cowl kleeft, nog voordat je de zwarte release gel aanbrengt, dan zie je toch die afdruk in je toekomstige mal?



hier trouwens een mooi filmpje (8 filmpjes )over hoe men tewerk gaat :
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Juweeltje ,

Het blauw dat je ziet is geen tape maar klei van r&g .

Het zwart is gelcoat van r&g . is de beste maar wel duur .

Je geeft het al aan dat er niks in de binnenkant kan komen en gemakkelijk is om rechtdoor te werken. De mal is daarna iets groter .

Ofwel gebruik tape als deze goed hecht en anders klei .

Anders zit je altijd op de rand af te werken , en mijn ervaring is als er iets achterin loopt krijg je de mal daarna niet goed los .
Motorkap blijft in de mal hangen .
Met een motorkap lukt het nog om daarna wat er in gelopen is te verwijderen met een dremel.
Maar bij een romp kan dit problemen geven als je er niet bij kan .

Als de klei op zijn plaats zit , trek ik met een mes of kraspen rond de kap om een lijn in de klei te krijgen .
Heb je toch een afdruk in de mal .

Als de mal af en de twee delen los zijn ,werk ik de rand bij met een slijpschijf .

Er zijn er die tegen de opening ook een plaat zetten , dan krijg je een opstaande rand , dit werkt ook .
Maar heb je hier door meer werk , omdat dit een hoek van 90 graden is .
Het voordeel is dat je daarna niet moet bij te werken .

Grt johnny
 
A juist ik zie het nu (tablet vs pc scherm) , inderdaad klei.
Nu begrijp ik het.
Bedankt.

Ik zal zeer zeker eens een motorkap maken en daar eens een mal van trekken, als dat lukt, dan kunnen we verder.

Succes met de bouw, ik volg je schitterend werk op de voet op....
 
nog geen vorderingen Johnny?

Is een beetje op de lange baan gekomen .

clublid gaat deze verder afbouwen .

Heeft eerst nog een ander toestel gebouwd voor de zomer.

Is aan het zoeken voor een motor .
Eerst waren we van plan DA 50 op te plaatsen .
We denken dat de DA 50 te weinig power gaat hebben .
weten nog niet juist welke.

Hij is de servo's aan het inbouwen in de vleugels.
De romp is klaar zo goed als klaar .

En dan eerst invliegen , voor het er kleuren op komen.

Ben echt nieuwsgierig hoe deze gaat vliegen .
 
Onder tussen terug gestart met de P47.

Vleugel aan de bovenkant in kleur gespoten .

full


En de motor is gearriveerd , 3W 85 CC

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een paar foto's van de afwerking .

Zelf een uitlaat gemaakt passend in de romp .

Motor gemonteerd .

Motorkap in de kleur gezet

vleugel en romp voor zien van klinknagel en schroeven .

nog een paar honderd klinknagel te gaan en weatheren .

full

full


full

full

full

Nog ongeveer 3 weken , en dan gaan we de kist invliegen .

Grt johnnyb
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top