Bouw verslag P 47 92"

Welke motor komt hier op?


Hallo ,

Er komt een DA85 cc
En daarna met de saito FG84RR3 , hebben we met de vorige ook mee gevlogen

Één vlucht maar kunnen doen ,de tweede vluvht motor stuk .
De Saito FG84R3 is aangepast in FR .
Zou nu niet meer mogen gebeuren .

Mvg Johnnyb
 
Wat bedoel je met aangepast in fr ?

Er zijn twee motor stuk gegaan ,
Een FG60R3 tijdens een vlucht .
En een FG84R3 ook tijdens de vlucht .
Hebben altijd heel zorg gedragen voor de motor goede olie .
Omdat dit een probleem is , kijk maar naar het DE forum .

De FG60R3 is onder garantie hersteld , eerste naar DE en dan door naar JP gestuurd .

Na 3 maanden terug .

In FR is er een firma die de motors aanpast voor een beter smering .
 
Hier is de link waar de motor is stuk gegaan .
Motor heeft 2 liter op de testbank gedraaid .

Dit was vlucht nr 8
Op Beauvechain airbase kleine meeting van ons .

 
Laatst bewerkt:
Hier enkele foto's hoe de motor is aan gepast .

Deze is de saito FG84R3 , toen was de FG60R3 nog in JP .
Deze is ondertussen ook aangepast .

IMG_3373.JPG


IMG_3382.JPG


IMG_3375.JPG


De rode draad is de richting hoe de benzine gaat , dit is de aanpassing .
IMG_3377.JPG


IMG_3378.JPG


IMG_3379.JPG


IMG_3380.JPG

Terug monteren van de motor
IMG_3382.JPG


IMG_3383.JPG


IMG_3384.JPG
 
En ook de carburateur afgesteld op de juiste druk

Controle van druk van ijken van herkomst van de carburateur walbro wereldjongerendagen van saito fg-84 r3 van johnny b. = de manometer is in aanslag tot 2,5 bar!! de optimale druk voor deze motor zal worden geregeld op 0,9 bar!

Een andere keer de pop druk van deze oem thomson wyd carburateur gemonteerd op de saito fg-84 r3 is tot 2,5 bar (36 psi)! De optimale pop wordt ingesteld op 0,9 bar (13 psi) voor deze motor.



IMG_3386.JPG
 
Wat zijn de kosten van deze aanpassing? Hebben ook een 84 en 60 R3 draaien.

Prijs voor de aanpassing rond de 380 € .

De firma Modelisme micromoteurs service
Hersteld methanol en benzine motors .
Van gewone tot stermotors .

De aanpassingen van mijn twee motors staan op mijn FB .

Upgrade CDI voor saito

Kan je ook zien op FB van de firma of op hun websites .
 
Samen stelling van de vleugel .

Daarna mallen maken van de vleugel , gaat dan uit twee helften zijn .

Midden deel twee stuken
IMG_3277.JPG


Twee midden stukken tegen elkaar
IMG_3276.JPG


Zo gaat de nieuw vleugel worden , dit is de nieuwe deling voor de mal .
IMG_3278.JPG


Vleugel volledig
IMG_3279.JPG


IMG_3280.JPG
 
.
Inderdaad prachtig werk weer Johnny! :thumbsup:
Zie ik hier nu een "stiekeme" stift streep voor een "N" versie? ;)

img_3287-jpg.236652


Groeten, Ramses
.
 
Back
Top