bouw verslag racing micro magic

Ruben, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
En ja, wind is 's avonds altijd een probleem in Biddinghuizen.

Wat ik wel eens deed was 5 eurocent in het water gooien... Meestal kwam er dan wel wind...:p

@ Roel:
In Biddinghuizen bij de VGF kun je ook een dosis "baggerherrie" laten horen, je hebt dan alle kans dat je bootje op een (of andere) rug meevaart:help:

finetuning tuig

ruben,
ik heb zelf ook een racing micro magic gebouwd. je kunt proberen om de giek van de fok naar beneden te halen, hoe lager het tuig zit hoe sneller het zal gaan omdat hij dan minder snel schuin gaat. Hij ziet er verder mooi uit!
tammo

Dan stel ik voor om je complete tuig ónder de waterspiegel te maken; snel en kan dus niet omslaan... :sleepy:

Als je je tuigage omlaag haalt, zullen je zeilen minder wind vangen.
Met name bij zwakke wind is elk zuchtje een voordeel.
Het wordt pas spannend bij wat sterkere wind; dán gaat de MM platter varen wat snelheid kost. En dan moet je niet je zeilen omlaag halen, maar kleinere zeilen zetten om minder bolling in je zeilen aanbrengen.

hallo

ik moet spijtig roel ongelijk geven (gebeurt niet dikwijls gelukkig)maar in duitsland zijn ze heel andere gieken aan het bouwen die veel lager tegen het dek aan staan
er gaat namelijk een flinke portie wind tussen het dek en het zeil lekken want een enorme snelheids verlies veroorzaakt
dus dat laten zakken van het tuigage is zo gek nog niet
maar of het toegelaten is in het reglement ???????

groetjes raf

volgens mij wel, nog een tipje: door de antenne boven de waterspiegel de boot rond te leiden kun je het bereik behoorlijk vergroten.:p misschien is het slim om er 5x of 4x oplaadbare AAA-cellen in te leggen,, dat is veel lichter. een lipo is nog beter maar wel duurder in aanschaf.
tammo

volgens mij wel, nog een tipje: door de antenne boven de waterspiegel de boot rond te leiden kun je het bereik behoorlijk vergroten.:p
CHECK!!!! (al gedaan!!!)
misschien is het slim om er 5x of 4x oplaadbare AAA-cellen in te leggen,, dat is veel lichter.
ik heb een onvanger accu die bestaat uit 4 AA accu's die had ik nog kon ik alleen ff niet vinden maar die gaat er morgen in en dan zien we wel hoe die het doet;)

groet ruben

heb je om de kiel die kapjes gemaakt? het is veel hydrodynamischer te maken door gewoon de bulb met een klein hamertje in vorm te slaan want lood is erg zacht. PS. ga ook eens naar www.micromagic.nl in de fora daar is superveel info te vinden over race-tuning.

zaterdag gevaren met de mm

en na een kwartier *schrik* water in de boot!!!

geen lek kunnen "spotten" dus heb ik alle randen en het gat van de kiel helemaal dichtgesmeerd.

ook kwam ik een mm expert tegen en hoorde ik dat het groot zeil een paar milimeter te laag hing dus nog wat te doen....

groet ruben:cool:

hier nog een tweetal foto's van het (mislukte) varen

1410749daee7899d21.jpg

1410749daee78e3070.jpg

dusssss ik hou jullie op de hoogte....

groet ruben ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag de micro zo goed als af:

de lekken zijn dicht en de bovenkant heeft een nieuw kleurtje:

1410749e49416912d6.jpg

1410749e494178c28e.jpg

en ik heb een nieuw doorzichtig kapje gekocht vond ik wel stoer staan:

1410749e49417c0e56.jpg

groet ruben;)

Heej

Ik Ga een micro magic kopen maar waar kan ik het beste er 1 kopen??
En Welke ik zit vaak op de boot dus weet wel ongeveer hoe het werkt..
ik kijk op www.rczeilen.nl ik wou er daar 1 kopen.
ik dacht die van 300 euro bij racing MM
OF die van 265 euro bij de normale MM
Welke Zou het beste zijn denkje en geen geld verspilling?
Maar heb al gelezen wat verschil is tussen een Racing MM en een normale MM.
Duss...

Groeten: Hans

hoi..

ik hem inderdaad bij rc zeilen besteld ;)

met 300 euro zit alles erbij?

dan zou ik dat doen:mrgreen:

maar goed ik had alleen de boot zelf besteld en daar heb ik later een attacker zender van futaba bijgekocht en ik heb een goeie oplader voor de andere boten o.a.:rolleyes:

groet ruben:p

Heej Ruben.

Me vader wou die van 450 meschien kopen en dan kant en klare :)
Maar die van 450 is die beter dan die andere van 300 euro enz.
Kijk zelf ff www.rczeilen.nl bij Racing MM Staat die van 450

Groeten :)

hallo

die van 450 is al gebouwd en die van 300 niet,
je betaald dus 150 voor het bouwen.
zo simpel is het ;)
maar die van 450 (die al gebouwd is) heeft wel een 2.4 ghz zender en dat is dan wel weer gaaf.

persoonlijk vind ik het bouwen net zo leuk als het varen, maar daar moet je ook de tijd voor nemen.
maar het is jouw keuze suc6

groet ruben:rolleyes:

Heeeej..

We gaan naar het eten overlegen maar me vader denkt die van 450 die witte en wat is een 2.4 ghz zender??? voor grotere afstanden maar voor dat ghz betekend??

2.4 gHz is de frequentie waar de zender op zend

de meesten die gebruikt word zijn
27 mhz vooral voor speelgoed
35 mhz vliegtuigen die mag je niet gebruiken voor boten
40 mhz is voor boten en auto's
maar 2.4 gHz is redelijk nieuw en het grote voordeel daarvan is dat er vele kanalen van zijn je zal dan ook altijd ermee kunnen varen zonder dat je iemand anders stoort.

groet ruben;)

Heej

Bedankt ruben. :)
welke zender heb jij eigenlijk....

Back