bouw verslag racing micro magic

ik heb op het moment 4 zenders

waarvan een attacker zender voor de micro

2 f14's
en 1 fc16

die zijn allemaal van futaba en 40 mHz

greetings from kampen ;)

Oke..
Vandaag gaan we bellen en dan krijgen we De RC MM Maandag binnen.
Ben opgewonden we krijgen hem kant en klaar dus meteen varen :)

Hans :D

Heel Erg Bedankt :):)
Jij ook verder suc6 met varen en alle andere dingen :D

Groetjes Van Hans:rolleyes:

ik moet eerst nog een lek dichten in de micro >.<!

maar weet nu wel waar er water binnenkomt dus dat is zo opgelost ;)

groet ruben

Je bent zeker die lek dicht maken ik ga bye bye!!

ik was even wat aan het eten:rolleyes:

maar de lijm is losgebarsten bij de roerkoker ja binnenin >.<!

en nu ga ik van de week denk ik epoxy erbij gieten dat moet de klus wel klaren...

groet ruben

Heb net even het hele topic doorgelezen en schrik nogal van de reacties van sommige mensen die tips geven voor het zeilen.

Ik heb niets ervaring met het zeilen in de modelbouw, maar ben wel een zeiler.

De fok wel of niet bedienen heeft niet veel invloed??
Kan je dan niet evengoed je zakdoek vooraan hangen? Die is dan net even nuttig als een zeil :p

Als er weinig wind is, moet je zo veel mogelijk bolling in je zeil maken, door al de trimlijnen redelijk los te laten (voorlijk, onderlijk, achterlijk). Als het dan harder gaat waaien moet je proberen zo weinig mogelijk bolling in je zeil maken, dus alle trimlijnen redelijk strak. Eigenlijk, doe je niet al de bolling uit je zeil bij het trimmen. Je verschuift de bolling meer. Bij veel wind trek je de bolling naar voor en naar onder.
Als je schip dan nog altijd te schuin gaat, moet je oploeven. Tot je schip terug recht komt, en dan terug draaien tot je terug wind opvangt.
Dit zijn heel kleine bewegingen, je moet niet zigzaggen. Maar corrigeren, en je voorbereiden op windvlagen, allert zijn bij windvlagen is het verschil tussen winnen of verliezen.

Weet niet of dit bij modelbouw ook zo is maar zo gaat het dus bij echte schepen.

De fok wel of niet bedienen heeft niet veel invloed??
volgens mij gaat het om apart bedienen ;)
Als er weinig wind is, moet je zo veel mogelijk bolling in je zeil maken, door al de trimlijnen redelijk los te laten
of juist niet, om zo het weinige beetje wind niet in nutteloze wervelingen om te zetten, maar in voortstuwing. iet om mee te experimenteren ;)

volgens mij gaat het om apart bedienen ;)

of juist niet, om zo het weinige beetje wind niet in nutteloze wervelingen om te zetten, maar in voortstuwing. iet om mee te experimenteren ;)

Ahzo, nu begrijp ik het wel waarom fok bedienen niet veel uitmaakt. (als hij toch met het grootzeil meegaat)

Maar dat van die bolling vind ik wel raar. Ik dacht dat je zo met minder wind toch nog een redelijk groot drukverschil krijgt waardooor je nog snelheid maakt.

Back