Bouw/vliegverslag van Hummingbird 3D Pro

Hallo,

Gisteren heb ik mijn nieuwe aanwinst binnengekregen:
normal_000_0008.JPG

De setup die ik ga gebruiken:

-ALign brushless 2800 kv motor
-Align 25 A regelaar
-Gy 401
-Hitec 50 op staart
-3x Align 9 grams servo op swash
-Thunder power Pro lite 3s 1320 lipo accu(voelt erg licht aan)

Die motor/regelaar die erbij zit word ook in de t-rex/X400 gebruikt,ik ben benieuwd wat deze combo in een kleinere heli zal doen.

De eerste indruk van alles is goed,zit netjes verpakt en zelfs gratis een Foam bladhouder toegevoegd door Grand-RC :thumbsup:

Wat me ook opvalt,er zitten 2 manuals bij,een voor alles af te stellen,en een voor het bouwen,deze is zelfs in kleur met duidelijke foto's!

Per bouwstap staat er precies welk zakje je moet opendoen(alle zakjes zijn genummerd)dus er kan weinig fout gaan.

Straks zal ik wat bouwfoto's plaatsen...

Groeten,
Marcel

In dit topic ga ik wat "bouw" foto's plaatsen,en mijn vliegervaringen delen.

Wat foto's van gisteravond:

hb1.jpg
De hoofdas met metalen centerhub erop.

hb2.jpg
Het onderframe

hb3.jpg
Het staartgedeelte

Er is ook mini-gereedschap bijgeleverd,zoals een erg klein inbus sleuteltje,dat is volgens mij een maat waar erg moeilijk aan te komen is.

Groeten,
Marcel

EDIT MICHEL: De foto's gelinkt naar de grote hogere resolutie foto's. Zie de sticky in het foto-album hoe goed te linken.
Je kan het ook op deze manier doen en simpelweg "normal_" uit de bestandsnaam verwijderen.

Dat wordt wel wat Marcel, kan bijna niet wachten op de filmpjes om te zien wat die motor in deze setup gaat doen :)

Heee, dat lijkt helemaal niet op een Yak. Ziet er wel goed uit, ben ook wel benieuwd naar de vliegeigenschappen. Op welk gewicht verwacht je hem te krijgen?

Groeten Jeroen.

Leuk om eens te zien hoe zo'n heli in elkaar gaat, ga zo door met de foto's!

ik vermoed rond de 450 - 480 gram. Dat gaat erg hard met die motor :) 3000 toeren erop en het is een raket.....

Haha 3000 toeren. Mijn E-Sky met 2600 toeren is af en toe al heel eng, je hebt zo ongeveer het idee dat als je 100 toeren meer op de kop zet dat hij explodeert :P

Op de doos staat 320 -380 gram vliegklaar,ik vrees dat het net iets hoger zal liggen.

In elk geval een stukje lichter dan een T-rex,en ik denk niet dat ik indoor ergens welkom ben als ik met 3000 toeren ga vliegen :wink:

ach, met 2400 toeren op de ark 400 was het ook geen probleem :) Anders zet je hem gewoon iets lager....

Hmm dat zal niet lukken Pjotrrr, ik ben net terug van het nachtvliegen in Utrecht,het is nu 22:30 en ik moet nog 2 shockies vliegend zien te krijgen voor morgen in ALphen :|

He Marcel die kan je natuurlijk in Leiden vliegen;-)

Kom ik ook indooren met de Spirit Li en misschien ook een dragonfly.

EHm,ik heb vorige week de servo's ingebouwd,de ontvanger is nog steeds niet binnen :|

Aankomende week heb ik weer tijd om eraan verder te bouwen,dan zal ik weer wat foto's plaatsen.

Back