Oke mijn eerste ervaringen.
Met de alu bladhouders heb ik nu een mooie symetrische pitch gekregen, het geeft je net dat beetje meer afstelmogelijkheid wat je nodig hebt. Ik zit nu keurig op -10 0 +10. De alu kop is onwijs strak, weinig damping en elke stuurbeweging is meteen terug te zien in de heli, expo is dus wel gewenst

Zoals de Amerikanen het zo mooi zeggen "this little bird" voelt zich pas prettig bij 2400 toeren of meer, dan komt hij pas tot leven en zal hij ook fijner en stabieler sturen.
Oke zoals ik al eerder in dit draadje vermelde draaide ik 2400 toeren met een 13 tands op de Align 2800 kv motor. Maar wat blijkt nu mijn kokam cellen hebben hun beste tijd gehad, ik heb dus even een goed 20c pakket geleent van Rene. De Align regelaar heeft een hele mooie softstart, dus optoeren en opeens was het heel erg indrukwekkend, toerentalmeter erbij en wat bleek hij stond al met 2800 toeren te draaien. Die houden we erin en gaan we voorlopig mee draaien, nu nog even wachten op mijn nieuwe lipo's.
De standaard bladen zijn niet al te best. Ik heb hier 2 setjes liggen en 1 set is krom en daar ligt nu dus wat gewicht op in de hoop dat ze wat rechter worden en de andere set zat onwijs veel onbelans in. Na goed balanceren en nog wat gekloot om het bladspoor eruit te krijgen draait het nu prima. Een mooie set sab bladen of koolstof bladen zijn dus wel aan te bevelen.
Dan hebben we de tail nog niet gehad. Nou valt eigenlijk niet zo veel over te zeggen, zoals gewoonlijk staat hij met de GY240 zo vast als een huis achter de heli. De gain staat nu op 50% maar ik denk dat als ik straks alles naar wens heb ik hem met gemak kan open draaien naar 75%. De hele setup aan electronica goed gescheiden houden met het bouwen is dus niet voor niks geweest.
Nu is het voor mij nog een kwestie om hem te finetunen zodat hij voor mezelf het beste aanvoelt, nog een beetje experimenteren met de uitslagen en expo dus. Hem mee nemen naar een veld waar ik de ruimte heb want ik ben nu niet verder geweest dan hoveren en een beetje op pitchen hier bij mij in de achtertuin.