Bouw Waterlady 1:50

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Stephan le Sage, 19 mrt 2011.

  1. Stephan le Sage

    Stephan le Sage

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    978
    Locatie:
    Maasbracht
    En dan hier het resultaat,

    Allereerst heb ik klemmetjes/knevels op het kistje voorop gezet. Net wat realistischer.

    [​IMG]

    Vervolgens heb ik de houder van de haak gemaakt en daarna de haak er aangemaakt en gezet.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De sleephaak was wel een priegelwerkje zo klein. Eerst maar eens een kleurtje geven en dan beoordelen of het naar mn zin is :)

    Tevens is op deze foto te zien dat ik een luchthoorn aan de brug heb gemonteerd en de vlaggenstok op de beting heb gemaakt. Achterop heb ik nog een 2tal ontluchters neergezet.

    Al met al maar kleine dingen maar stuk voor stuk dragen ze bij naar het eindresultaat.

    Dat was hem weer voor vandaag
     
  2. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Stephan , nu heb ik toch wel even moeite met de dikte van de vlaggenstok in schaal-verhouding met de rest van de boot, (beting en bolders zijn wel juist)
     
  3. Stephan le Sage

    Stephan le Sage

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    978
    Locatie:
    Maasbracht
    Het is vooral de houder die erg dik is, denk toch (en jij zegt t nu ook) dat ik die toch anders ga maken. Vlaggenstok kan ook wel iets dunner aan de voet.

    Soms heb je een duwtje nodig he haha, dankje
     
  4. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Geen dank hoor Stephan, ik zou het zonde vinden als je het niet zou veranderen.
     
  5. Stephan le Sage

    Stephan le Sage

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    978
    Locatie:
    Maasbracht
    Ik ook,

    Ik was er ook nog eens naar aan het kijken gister en had hetzelfde zoals jou. Dusja die extra feedback was de druppel haha, Binnenkort een andere variant dus. Zelfde idee maar iets slanker.

    Het vlaggenstokje had ik nog liggen, maar zie het nu ook wel zitten om deze zelf te gaan maken, heb nu ook de middelen en de ervaring (al zeg ik dit zelf)

    Ik vind het juist leuk als mensen mee denken en feedback geven, kan je alleen maar door groeien
     
  6. pnj

    pnj

    Lid geworden:
    16 sep 2009
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ziet er netjes uit.
    Ook je sleephaak mag er wezen.
    Groeten: Patrick
     
  7. Stephan le Sage

    Stephan le Sage

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    978
    Locatie:
    Maasbracht
    Goedemorgen iedereen,

    Na Goes ben ik geïnspireerd door een mede bouwer uit Zeeland. Deze had zijn schip verzonken aan een muur liggend. Zag er schitterend uit.
    Dit was het moment dat ik dacht, hej maar dat is leuk.

    [​IMG]
    Werkelijk prachtig wat hier gemaakt is :)

    In plaats van een steun en glazen kist om de Waterlady vond ik het dus leuker om meer aankleding hier aan te geven.

    Het begon met een dierenwinkel, daar stond een aquarium, de Lady paste precies hier in, dus deze mee naar huis genomen. Vervolgens heb ik van oase getracht water te maken in een vaste behuizing, waar het glas omheen zakt. De vorm van het schip het ik uit het oase gesneden waardoor de Lady op waterlijn ligt. Daarnaast lijkt het mij leuk om aan een kant een steiger te maken waar de Lady naast drijft. Het mooie van die kast eromheen is dat alles stofvrij blijft.

    Ik moet het oase nog behandelen dat het ook hard wordt want nu is het te zacht en niet in de juiste kleur. Tevens wordt het ook tijd dat er werkende verlichting aangebracht gaat worden, dit zal het geheel afmaken (denk ik)

    Kortom, het idee is deels uitgewerkt, hier moet ik nog mee verder gaan, maar tot nu toe is dit de voortgang hiervan. Ik wilde dit met jullie delen.

    [​IMG]

    Binnenkort meer hierover. Feedback is altijd welkom
     
  8. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Dat is een mooi idee.
     
  9. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    misschien een bijpassende achtergrond uitprinten?

    wel een heel leuk idee ja!
     
  10. Stephan le Sage

    Stephan le Sage

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    978
    Locatie:
    Maasbracht
    Thijs,

    Dit idee heb ik ook bedacht maar daarna dacht ik, dan kan je niet het volledige model bekijken. Ik wil het steiger ook niet te hoog maken zodat je de Lady goed kan bekijken van alle kanten.

    Maar dit is een achtergrond, dit kan altijd nog als ik dat toch wil hebben. Eerst eens de aankleding vanaf het water. Dankje in ieder geval, wie weet doe ik het toch nog.
     
  11. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    ik vind het goed hoor. het is ten slotte jouwn beslissing ;-)
     
  12. ron alders

    ron alders

    Lid geworden:
    23 jun 2002
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Hoogvliet RT
    Hoi Stephan,

    In de treinenbanenbouw heb je van dat "nepwater", om je diorama af te maken. Wellicht dat dat een heel mooi effect gaat geven.

    Groeten, Ron
     
  13. Ko van Dixhoorn

    Ko van Dixhoorn

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    219
    Locatie:
    terneuzen
    Ja ja Stephan
    Dat is een leuk idee met een steigertje ernaast
    Alleen ik heb foam gebruikt om de Victoria in te leggen , vond ik wat steviger om het water te schilderen
    En op tentoonstellingen dat de mensen aan het water voelen maar ja ik heb er geen vitrine omheen
    Ik wacht in spanning af hoe het eruit gaat zien , maar jouw kennende komt dat helemaal goed SUCCES
    Grt Ko
     
  14. Stephan le Sage

    Stephan le Sage

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    978
    Locatie:
    Maasbracht
    Dames en Heren,

    Ko van Dixhoorn, de inspirator waardoor ik dit wilde doen :D


    Ko, ik zat er over te denken om er epoxy overheen te gieten/smeren, zo is de Waterlady immers ook gebouwd. Daar wilde ik mijn stevigheid uit gaan halen. Ik wil de oase niet zo zacht laten inderdaad.

    Ron, goed idee, ik ga dat eens opzoeken. dankje
     
  15. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ko, mijn complimenten, een mooi geheel zo een diorama ! :thumbsup:
     
  16. Neptunus

    Neptunus

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    178
    Bij de statische bouw gebruiken ze vooral Acryl Gel om water na te bootsen. Het mengt vrij goed met water (let wel op, hoe meer water, hoe meer het krimpt tijdens het uitharden). Je kan dus aan de hand van de versie van die gel en het mengen met water, kiezen hoe vloeibaar het wordt en wat voor watereffect je ermee creëert.
    Er zijn uiteraard heel veel meer technieken dan enkel de acryl.
    Hier heb je een soort compendium van technieken.
    The Ship Model Forum ? View topic - Compendium of model-water making links
    De beste techniek (als zoiets bestaat natuurlijk) is die van Jim Baumann (de starter van dit compendium en veelvuldig winnaar op de wedstrijd van Telford), hij werkt wel op heel kleine schaal, dus de techniek zal aangepast moeten worden voor jouw schaal.
     
  17. Ko van Dixhoorn

    Ko van Dixhoorn

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    219
    Locatie:
    terneuzen
    Hallo Stephan
    Kan de Waterlady al aanmeren aan de nieuwbouw steiger haha
    Grt Ko
     
  18. Stephan le Sage

    Stephan le Sage

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    978
    Locatie:
    Maasbracht
    hallo,

    nee nog niet, even te druk gehad met stage. Maar ik ben er nu weer mee bezig..eens bedenken wat ik wil
     
  19. Stephan le Sage

    Stephan le Sage

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    978
    Locatie:
    Maasbracht
    Hallo allemaal,

    ik ben uitgekomen bij de treinbouw, per toeval.

    Daar maken ze water door een gekleurd vel papier met daar overheen een laag (waterlijnen) plastic.

    Ik heb de uitsparing van het schip eruit gesneden. Ik moet echter nog wel een eigen kleur ondergrond maken die het water het beste na bootst. Het groen van het oase komt in de buurt maar is me te egaal qua kleur, dus vandaar zelf iets maken.

    [​IMG]

    Ik ben nu bezig om een juiste kleur water te zoeken, of eventueel te maken. Als het water gereed is begin ik aan de kade, met aankleding.
     
  20. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    als je er kleur op het zitten kan je op sommige plekken ook blanke lak spuiten. geeft een mooi glimmend laagje. maar dat moet je zelf weten ziet er tot nu toe er goed uit
     

Deel Deze Pagina