Toch enigszins onder stoom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Prachtig stuk werk !!!!!!!!
vandaag aan het gietijzer gieten geweest met mijn pa van 91 (met zijn kennis en kunde) en mijn vaardigheden. aantal onderdelen voor de stoommotoren van de BR 19 1001. De reeds eerder gegoten 5 stuks waren van aluminium en voldoen niet met betrekking tot het aanbrengen van de benodigde schroefdraadjes.
De oven werkt met een brander op propaangas in combinatie met afgewerkte auto-olie.
e.e.a. wordt schuin de oven ingeblazen met een extra ventilator, waardoor de vlam om de koolstof-gietkroes draait en via de deksel verdwijnt. Hierdoor bereiken we de benodigde temperatuur van ca. 1230 graden. Het duurt gemiddeld 2.5 uur voordat de pot heet genoeg is om te gieten. al met al een hele hete klus. en nog een paar te gaan.
iets uitgebreider op onze site: https://www.radingspoor.nl/index.ph...-opbouw-van-de-locomotief-update-4?Itemid=101
groet René
Dat kan niet iedereen zeggen... Hoed af!mijn pa 91 jaar en nog vol-actief met de hobby bezig.