Bouwdraadje Lippisch P13/ DM1 met lambert

Ja, bedankt. De turbine kwam terug als nieuw, kmoest eerst even kijken of het wel dezelfde turbine was :) maar kon ze toch herkennen aan een markering van een kraspen op de behuizing. Ik ben echt blij dat ik er nu mee verder kan. t'Heeft lang genoeg geduurd.
Khad na de eerste start weer een fuelramp, maar het probleem was rap gevonden. De rotor van het pompje klemde. Ik heb er dan eens met een tang langs achter aan gedraaid en wat laten spoelen. er kwam geen vuil uit. Het pompje draait perfect nu.

Ik dacht dat mijn kerosine echt zuiver was maar toen ik goed keek zag ik toch deeltjes zweven. De kerosine Heb ik nu door een koffiefilter gezeefd en zal nu wel ok zijn.

grtz

Vandaag 2x testgevlogen ondanks dat er toch nogal wat wind zat. Kon echt niet meer wachten :) Heb al meteen mijn model eens zwaar beproefd. Bij hoge snelheid "super short turns", Inverted loops.
Rolt tamelijk snel om zijn as, ik schat 3.5 keer per seconde.
Gaat onbeperkt recht omhoog bij volgas.
Tis echt wel een stuntkist, superwendbaar! Veel wendbaarder dan mijn Laser delta en horten rbc .
Vliegtijd was ongeveer een goeie 10 minuten met 550ml bij gevarieerd gas. Het ziet er ook naar uit dat mijn brandstofsysteem geen last heeft van luchtbellen. Dat was niet makkelijk in te bouwen in zo'n kleine ruimte!
En bij het uitzweven bleef hij maar in de lucht hangen, landingssnelheid is echt super traag. Dus het is mij allemaal supergoed afgegaan. alleen heb ik hem bij alletwee de landingen in een koeienvla gemikt, maarja dat moet je er bijnemen als je op een gewone wei vliegt :)

Laatst bewerkt:
Hans.... geweldig !!!
Perfect, dat er nog bouwers zijn die zo onbevangen aan een dergelijk niet eerder vertoond project begonnen zijn en ook nog relatief probleemloos de eerste vluchten maakt.
En dat je dan ook elke keer in een koeienvlaai weet te sturen is helemaal knap.

Kan je eens een filmpje laten zien? zeer benieuwd.

nogmaals komplimenten hoor !!!

Ja ik was ook wat verrast dat het meteen goed ging.
CG-punt bij deltas is nogal gevoelig en daar was ik niet helemaal zeker van.
De het brandstof systeem wist ik ook niet helemaal zeker of dit goed ging werken, maar na veel stuntmaneuvers geen luchtbellen gehad! De maintank is een SPAflesje van 500ml met een hoppertankje van 50ml.
Spijtig genoeg heb ik geen plannen van het vliegtuig omdat ik dit uit de losse hand gebouwd heb zeg maar.
Ik ga zo rap mogelijk een filmpje laten schieten. Bij mijn eerste vlucht heb ik dit liever niet, ben al nerveus genoeg dan :)

Ps niet op de rommel letten op de foto, tijdens het bouwen ruim ik nooit op :)

Greetz

Laatst bewerkt:
Ook van deze zijde gefeliciteerd met de nu geslaagde vluchten.

En ach zo`n koeienvlaai geeft ook wel een aparte striping ;-)

bedankt!
Twas er de tweede keer recht in, echt vuile drap!
Nu ga ik de uitsparing in de vin voor de motor wat kleiner maken want dat ziet er niet zo mooi uit. dan cockpit maken. Naden toe plamuren en spuiten.
kBen nog een beetje aan het denken over de kleuren, de gebruikelijke camouflagekleuren zijn niet zo handig voor de orientatie.
Maar ik zou wel willen dat het er realistisch uitziet.

Laatst bewerkt:
nog enkele fotos, het is toch camouflagekleur geworden.

Vind ik zo'n model toch beter passen voor een microturbine dan een funjet.

Greetz hans.

Laatst bewerkt:
Een filmpje van de vlucht, het is wel zeer onduidelijk.
Kga eens moeten kijken voor beter, het is eigelijk maar een stipje op de video :)

View My Video

Ik heb nu eigelijk wel mijn doel bereikt: soort van turbine parkflyer. Tanken, smijten, vliegen....zeer groot gebruiksgemak.
Buiklanding gaat perfect omdat de vliegsnelheid zeer traag kan.
En kan hem haast niet overtrekken (stall) bij te lage snelheid. Begint geen rare dingen te doen.

Nu weer lang sparen voor een volgend projectje.

greetz Hans

Laatst bewerkt:
Hee hans hoe gaat het ermee.

Ik kon je alles vragen hee;););).
Wel nu ,kan jij voor mij de axceleratie delay en de deaxceleratie delay doorgeven van de kolibri.
Ik ben daar wel benieuwd naar.

Dit kun je zien als je door je menu gaat .
Je hoeft niets te openen of te veranderen ,dus er gebeurt voor de rest niets.

Kun je me dit even door geven.

Mvg,

Martin.

Ik ga direct even kijken.

acceleration delay: 010

deceleration delay: 008

Stability delay: 043

pump start ramp: 012

pump start point: auto+0

Je hebt het maar te vragen hé ;)

Laatst bewerkt:
Ik ga direct even kijken.

acceleration delay: 010

deceleration delay: 008

Stability delay: 043

pump start ramp: 012

pump start point: auto+0

Je hebt het maar te vragen hé ;)

Hartelijk dank voor je snelle reactie Hans.

De reden dat ik dit vroeg was namelijk , dat ik ook weer een nieuw klein motortje heb , maar 4mm groter dan de kolibri.

Ik ga deze settings eens gebruiken en kijken of hij vloeiender naar de 240.000 wil .
Nu is het nog wat traag van 90.000 naar 140.000 en vanaf dat punt 1 klap naar de 240.000.
En daar wil ik vanaf.

De motor levert nu momenteel al 2.8kg stuwdruk.

nogmaals bedankt.

Mvg,

Martin.

Back