Hallo,
Even nog wat foto's ivm de vooruitgang:
Dit zijn ze dus geworden m'n turnfinnen , ga beginnen met de kleinste te monteren (zit 4cm achter siegel uit).
Romp is versterkt op de plaats waar de vin bevestigd is (stuk ABS in zijkant romp gelijmd ) als bevestiging heb ik een alu latje van 2mm genomen en daar de gaten van de vin op overgenomen en hierin draad gesneden van m3 dit latje aan de binnenkant van de romp bevestigd met tussen de romp en latje een afdichting (silicoon) tegen lekken.
Turnfin zo gemonteerd dat deze niet onder de kiellijn komt , zit gemonteerd zodat ze gelijk komt met de kiellijn.
Ziehier de accuschaal aan de linkse zijde van de romp , de opening rechts is er om m'n turnfin te kunnen installeren , werkt gemakkelijker , origineel was dit gewoon dicht met abs.
Dit is m'n rechter accu schaal en links achter zit er ééntje om m'n ontvanger op te zetten.
Nu dat alle delen aan de romp gemonteerd waren m'n lipo's erin gestoken en getest of de kantelkamer werkte , dit was zoals verwacht niet goed , boot bleef lekker op z'n dak liggen , tevens met het testen bleek er nog ergens water in de romp te komen ook

.
Aangezien de romp en kantelkamer al getest werden op hun dichtheid kon het niet anders dat het water erin kwam als de boot op z'n dak lag , dacht eerst dat de tape die ik rond m'n kap gedaan had niet goed afdichtte , maar toen ik deze afgetaped had met een bredere tape (om te testen) bleek dit niet de oorzaak te zijn want er kwam nog steeds water in de romp, omdat de kantelkamer niet werkte moest ik de poolnoodle's verwijderen , het laatste stuk poolnodle dat ik eruithaalde was kletsnat , dit zat recht onder de nood-uit contacten , even met een spiegeltje onderin het dek gekeken en gezien dat er 1 van de 2 goudcontacten (vrouwelijke) een gaatje in de huls had (ander contact had dit ook maar was mee ingelijmd) dit gaatje afgedicht met stabilit express , romp terug getest en weg was de lek , boot blijft droog nu

.
Om de kantelkamer te laten functionneren heb ik gewicht (lood) moeten bijsteken , ik heb hiervoor in de poolnoodle een gleufje gesneden en het lood hierin gestoken (later gleufje met tape afgedicht ), eerst had ik de fout gemaakt het gewicht te ver in het center van de romp te steken , enfin na wat testen en proberen is het me dan toch gelukt , lood zit helemaal rechts tegen de rompwand ( ik heb niet overdreven met lood bij te plaatsen, is juist voldoende om romp te kantelen ) , en toeval of niet maar toen ik m'n boot even als test in m'n balanceerschaal hing bleek dit ook goed te zitten , 2 vliegen in 1 klap dus , kantelkamer in orde en zwaartepunt ook dus.
Foto van de boot die op de balanceerschaal hangt zwaartepunt ligt nu op 28% is 24cm vanaf de spiegel (met batterijen kan er nog geschoven worden dit indien bij het testvaren blijkt dat zwaartepunt aangepast moet worden).
Dit is het totale gewicht van de boot.
Maiden zal voor één van de volgende zijn , eerst een nieuw k-propje halen , dit is beschadigd geraakt tijdens de opbouw.
Ga proberen filmpje te maken , wordt vervolgd......
groeten Gunther.