[Bouwfase Mast] liebherr ltm1090

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Alwin,

Het maakt allemaal niet zo heel veel uit van voor materiaal je gebruikt voor de contragewichten, de verschillen zijn niet zo groot !!

Het beste kan je staal gebruiken, die kan je op dikte kopen en in model laten watersnijden, mooi glad hoef je niet zoveel aan bij te werken.

Je kan ook vierkante blokken staal laten snijden en dan (zelf) op maat frezen !!

Hallo Cheeta.
Je mast moet in ieder geval horizontaal en uitgeschoven kunnen heffen. Als je de mast nu uitgeschoven met de tip op een weegschaal legt, dan kun je eenvoudig het moment uitrekenen en dan ook het benodigde contra gewicht. Je kunt dan meteen even uitrekenen hoeveel druk je de optop cilinder dan nodig heeft.
Vergeet niet dat je kraan op stempels staat, dus je zwaarte punt niet exact in het midden van de draaikrans hoeft te liggen. Teveel contra gewicht heb je dan ook nooit, omdat dit toch binnen de stempels valt en de kraan nooit achterover kan omvallen. Ik zou gewoon staal nemen, of van dunne plaat een bakje in de vorm van het contra gewicht lassen en deze vol lood gieten, dit werk ook lekker snel.

balsst blokken

hey cheeta machine, is het een idee om een om je mast volledig uit te schuiven en dan plat over de zijkant van je kraan neer te leggen en dan kan je kijken hoeveel extra gewicht je nodig hebt om je mast op te tillen dan moet je kraan wel zover zijn dat hij afgestempeld staat, dan kan je via de de stempels zien wanneer je er genoeg ballast op hebt liggen, zodat de stempels op de grond blijven staan

gr benzie

Laatst bewerkt door een moderator:
knap stukje vaksman draai werk hoor ,
schitterend hoe jij dit doet met gewoon gereedsschap.
petje af.

hallo,

Mooi werk het zal de moeite zijn om dit te zien werken.
Daar zal je zeker mee schoren bij iedereen.:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Doe zo verder zou ik zeggen.
Ik volg het op de voet.

Groeten Johan:p:p

Hoi Alwin,

Als je alle onderdelen in de samenstelling heb staan, moet je ze aan elkaar zetten met contraints, zoals ik heb uitgelegd.

Dit moet je gewoon oefenen, want hier moet je handigheid in krijgen.

Op zich maakt het niet uit waar je ze plaatst, alleen als een onderdeel wijzigt, kan dit gevolgen hebben in de samenstelling.

Ik gebruik daarom vaak de werkvlakken of hulplijnen om de onderdelen vast te zetten, hierdoor verplaatsen ze niet gelijk als je wat wijzigt.

Als tip kan ik nog meegeven dat het boek van R. Boeklagen, onder andere te koop bij Bol, een handig naslagwerk is.

Heeft 1278 pagina's, dus dan ben je wel even zoet.

De simulatie moet ik je schuldig blijven, ik gebruik dit niet en weet niet hoe deze werkt( is aparte cursus van 3 dagen).

Veel succes.

Hallo Alwin,

Nou dat ziet er mooi uit zeg !!
Professioneel gebouwd hoor !!

Ik ben benieuwd hoe dit gaat werken in de mastdelen, maar ik denk dat dit wel goed gaat, want het ziet er gewoon goed uit !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back