Bouwfoto's Typhoon

Ahoi skippers,

Eindelijk eens een post waarin ook iets te zien is.
Er is veel gebeurt deze laatste dagen van m'n vakantie.
Het model de Typhoon begint nu echt op de ex-Typhoon te lijken...
Heb er verder niet zoveel over te vertellen, de foto's spreken voor zich.
Enjoy!

50648a0a27814fb0.jpg

De schoorstenen zijn in de correcte kleur gespoten, alleen de uitlaten moeten nog "verroest" worden. De gehele ankerwich-module staat nog in de droogruimte.

50648a0a2775e382.jpg

De naam erop geplakt! ze heeft nu eindelijk een naam.

50648a0a27722a71.jpg

Alles staat nog los, incl. het dak van de stuurhut. Hier moeten nog steeds raampjes in gemonteerd worden.

50648a0a29a9dc13.jpg

Dek staat nog in de grondverf.

50648a0a29bad9c5.jpg

SMITWIJS pronkt op de zijkant incl. watermerken.

50648a0a29c8b081.jpg

Nog een overzichtje op de plek waar ze straks ook zal staan als ze helemaal gereed is.

Heb er weer volop aardigheid aan om met de Typhoon bezig te zijn, en mijn blues zijn godzijdank voorbij.
De enigste pestzooi is, dat ik nu weer aan het werk moet, en zodoende weer minder tijd heb.
Ga in iedergeval weer verder met het dek, en daarna ga ik haar "verweren", dit moet uiteindelijk de finishing touch worden.

Greetings,
Luit

Laatst bewerkt door een moderator:
Met de zijdeglans zwart is het toch goed gekomen zien ik.

Één iet wat ieniemie zeikerige opmerking: Het symbool voor de bulbsteven staat de verkeerde kant op. :(
Tenzij deze "gedrochten" ook een bulb steven aan de achterzijde hadden, wat mij opzich eigenlijk ook niet zou verbazen :zon:

Laatst bewerkt:
Adam,

You got a Pb!!!!!!
Ik weet het van dat bulb symbool......shit!

Dat zijdeglans zwart is inderdaad geen probleem, en nog bedankt voor je menie-voorstel, dit lijkt ook helemaal goed zo.

Greetings,
Luit

Op zich zijn ze wel goed geplot, ik denk dat je alleen ze aan de verkeerde zijde gepakt hebt.
Alhoewel, dan zou het boegschroef symbool weer voorop staan, en dat is eigenlijk ook weer niet logisch.
Maar, ondanks dat het geen mooi schip is wordt het wel een mooi model. ;)

Nee, het is mijn eigen fout, ik heb het bulb-symbool niet in "spiegelbeeld" opgegeven. Dus heb ik e'm 2x voor de stuurboord kant....onnozel isn't it.
Ik verzin er wel wat op.
Bedankt voor alle geweldige reacties :evil: over dit mooie schip! ;) ;)
Ga straks weer vrolijk verder bouwen!

Greetings,
Luit

Hoi Luit,

ziet er goed uit man. Nu willen we haar wel bewonderen op de komende werkschependag dus nu alvast in je kalender plaatsen voor volgend jaar.

André

Hoi Luit,

Mevrouw heeft wel een hele metamorfose ondergaan zeg.:D

Ik vind ze gewoonweg schitterend.

Keep up the good work.

Droop

Heey Luit

Wat je me hier laat zien echt niet normaal

wat voor motoren wil je er in hebben??

Mvg,
Karsten

Hoi Karsten,

Ik zit te denken aan ruitenwissermotoren of motoren van electrische ramen (iets uit een auto dussss :cool:)
Eerlijk gezegt weet ik niet of ruitenwissermotoren ook 2 kanten op kunnen draaien, de ramenmotoren wel.
Weet iemand hoe dit zit met wissermotoren?

Oh ja, en voor de heren hierboven; ik heb het bulb symbool "omgedraaid", dit leek inderdaad nergens op zoals het was.

Greetings,
Luit

Luit, gebruik ventilatormotoren uit een auto (die aan de radiateur bevestigd zitten), die zijn ook zeer sterk en lekker stil, zie ze wel vaker in grote modelslepers zitten.

Hoi Evil,

Dat is ook nog een idee.
En links en rechts draaien is geen probleem met deze motoren?

Greetz,
Luit

nope, als het goed is zijn ze zowel linksom als rechtsom te gebruiken (er zullen hoogstwaarschijnlijk wel een aantal uitzonderingen zijn op deze regel ;-))

nope, als het goed is zijn ze zowel linksom als rechtsom te gebruiken (er zullen hoogstwaarschijnlijk wel een aantal uitzonderingen zijn op deze regel ;-))

Aan Ruiterwissermotoren heb je niets.
Zit geen kracht in ; de kracht die ze hebben zit hem in het wormgedeelte.
Achteruit draaien is er ook niet bij.
Daar ze maar een aansluiting de plus hebben het huis is de min
Mvg
Frederik:D :D

Je kent toch wel de 'gewone' step?????

Tja en tegenwoordig moet alles met een motorretje.......

Ik zou de power 1000 gebruiken als ik jou was.
Een hele sterke motor die er ook opgebouwd is om lang te draaien.
Een startmotor of ruitenwissermotor is dat niet.

Je moet alleen het verschil oplossen tussen linksom en rechtsom bij de power 1000.
Maar als je zo'n mooi 'gedrocht' kan bouwen kan je die uitdaging ook wel oplossen.

ciao,
Ronald

Hey Luit,

Het is goedkoper en makkelijker om een Auto ventilator motor te gebruiken. Meestal zijn ze 12 volt, echter zijn er ook 24 volt modellen. Deze draaien op 12 volt ook perfect, en dan doorgaan hangt van het type af natuurlijk, tussen de 2000-3000 toeren. Niet te stoppen die dingen.

Bij de meeste is het start voltage zo'n 3-4 volt! En dan leveren ze ook een hoop koppel, dus langzaam manouvreren is er zeker bij!

Groet, JP

PS: had ik al gezegt dat ze heel zuinig zijn?

Bedankt voor alle uitleg tot zover.
Ik ga toch maar voor de ventilator motoren.
Prijstechnisch lijkt me dit ook de beste oplossing (even bij de sloop langs).

Zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik aan die "step" motoren moet komen...

Back