Bouwfoto's Typhoon

En weer een paar ploatjes:

50647ae2607ca1c7.jpg

Het reserve anker is in kleur, en op de juiste plek neergezet

50647ae260807d78.jpg

De eerste "fire-hose box" hangt ook

50647ae26083b126.jpg

De Zodiak staat in een laag spuitplamuur (eigenlijk een perfect kleurtje)

50647ae2622f148e.jpg

Buitenboord motor begint er ook al gedetailleerd uit te zien

50647ae262322c3b.jpg

Een buitenboord motor zonder schroef, is als een cafe zonder bier!

Greetings,
Luit

Laatst bewerkt door een moderator:
Hartelijk dank Bombast!
Als je nog eens in de buurt komt, dan pakken we een pilske...of twee ;)

Greetings,
Luit

Heel mooi Luit.

Begint er nu echt op te lijken.

Hoop er op de werkschependag bij te kunnen zijn om haar "Live" te zien. (als jij er ook bent natuurlijk ;-) ).

Gr Roland.

En daar gaat'ie weer! :cool:

Ben een poosje....zeg maar gerust een TIJD aan het pielen geweest met de kraan, met onderstaand resultaat.
Ga er nog even een nachtje of 6 over slapen hoe ik het geheel aan moet sturen.
De originele kraan heeft 3 trappen om de kraan in z'n geheel uit te schuiven, door ruimtegebrek (geloof het of niet) kom ik niet verder dan 2 trappen.... een kniesoor die daar op let!
De kraan word op het moment nog ondersteund door een potlood, en er hangt een "big-ass" haak aan, dit word allemaal nog aangepast natuurlijk.
Om te beginnen eerst nog even een fotootje van de Zodiak, een buitenboordmotor kan niet zonder brandstof en dus even een brandstoftankje gebouwd.

50647b74a5e917ee.jpg

50647b74a5eb71c7.jpg

50647b74a5edcf9a.jpg

50647b74a6b602b5.jpg

Greetings,
Luit

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, het duurt even, maar dan gaat die Luit toch weer lekker door!

Ha ha ha, helemaal gelijk Adam!
En dankzij jouw uitleg over het maken van ventilatieroosters ben ik weer een stapje verder.
Binnenkort weer foto's.

Nog een verf vraagje.
Heb e'm ook al in een ander topic gevraagd, maar wat voor verf kan ik voor mijn scheepje gebruiken.
Zijn de potjes verf van bijv. Tamiya, Revell etc. ook te gebruiken voor een "buiten-project"?
En dan bedoel ik die potjes die je ook voor de plastic-modelbouw gebruikt.

Greetings,
Luit (die zijn eigen topic weer een klein schopje onder de kiel heeft gegeven :cool:)

Laatst bewerkt:
hej luit

Ja je kan het er best me verfen hoor. Maar je moet wel oppassen met matte verf want als dat nat word dan kan je het opnieuw gaan verfen.

groete marco

hej luit

Ja je kan het er best me verfen hoor. Maar je moet wel oppassen met matte verf want als dat nat word dan kan je het opnieuw gaan verfen.
groete marco

:confused: Da's vrij nieuw voor mij. Sterker nog: Waar haal je die wijsheid vandaan?

Luit: als je met die kleine potjes gaat verven wordt het een vrij duur schip. Beter kan je een (paar) spuitbussen 2K lak halen bij de Halfords en je schip spuiten. Harde verf, droogt snel en spuitwerk ziet er beter uit dan kwasten of rollen. Tip: Leg de spuitbussen voor het spuiten een paar minuten in warm water. Dan blijft de bus goed op druk .

haha ja ik doe ok aan statisch modelbouw dus ik gebruik meestal doe potjes.Maar ik ben nu met een airbootje bezig maar die ga ik wel spuiten.

groet marco

Voor kleine details is het wel interessant om met die Revell-, Tamiya- en/of Humbrolpotjes aan de slag te gaan. Deze verven zijn -mede door het groot gamma aan kleuren- uitermate geschikt voor dit doel.

Voor grote oppervlakten (bv romp) is de werkwijze van Roel aan te bevelen.

Ik verzegel wel steeds alles met een blanke satijnlak.

Enne... hoogglans, satijn of matte verf maakt in het geheel geen verschil uit, Luit. :wink:

Droop

Hartelijk dank voor alle antwoorden.
Ik ben ook niet van plan om de romp ermee te gaan "verven", maar alle kleine detailleringen e.d.
Zoals bijvooorbeeld de foto van het branstoftankje in het rubberbootje hierboven.
Deze is dus geverft met verf uit een Revell-potje.
@ Roel,
bedankt voor de tip!
Ik ga maar eens bij de "halve ford" langs om te kijken wat voor kleuren ze hebben.

Greetings,
Luit

Laatst bewerkt:
Net een mailtje ontvangen van Remko.
Ligt weer in de lappenmand na malaria opgelopen te hebben in Afrika.
Voordat deze ellende over hem kwam heeft hij nog wel wat video materiaal kunnen maken van de Typhoon.
Hij heeft geprobeert om het geluid van de Typhoon zo goed mogelijk op te nemen, voor de geluidsmodule.
Dit heeft hij gedaan vanaf de Blizzard (toen de Typhoon voorbij kwam), en waarschijnlijk komt het geluid nu niet helemaal tot z'n recht.
Nu heb ik hem voorzichtig gevraagd of hij het de volgende keer nog eens wil proberen, maar dan onder de uitlaat. (hij moet langzamerhand niet goed worden van mijn gezeur....)
Hierover binnenkort meer, aangezien hij nog bezig is om alle video en audio in zijn compjoeter te laden.

Greetings,
Luit

He Luit,

komt het geluid dan juist wel helemaal tot zijn recht? Ik zou denken dat je dan allerlei extra geluiden erbij op krijgt die je op iets meer afstand niet hoort, en waarschijnlijk meer lage tonen door resonanties etc. van de pijp?
En een model zal toch meestal lijken alsof het wat op afstand is zou ik zeggen.

Maar ik ben nog nooit aan boord van een zeesleper geweest, dus ik weet niet hoe hij dan klinkt...

Groeten,

Theo

Hoi Theo,

Ik denk dat het geluid onder de uitlaat realistischer is dan op 30mtr. afstand vanaf een ander schip.
Remko zei ook al dat er behoorlijk wat lawaai van de Blizzard doorheen zat.

Het geluid dichtbij op het echte schip is wel natuurgetrouw aan het geluid op het model, het geluid moet uit het model komen....
Eehhh, hoe leg je zoiets uit.....

Greetings,
Luit, die met verbazing naar zijn eigen geschrift zit te kijken....

Ha Luit,

ik heb wat dingen gezien bij modeltreinbanen, ik snap 'm helemaal, dat 't geluid uit het model moet komen.

Er was een baan van een fantastische bouwer uit belgie, maar die had hele grote speakers onder de baan verstopt waar het geluid uitkwam. Van afstand als je de baan niet zag, klonk het fantastisch, maar als je de trein zag binnenkomen van de linkerkant en de speaker midden onder stond flink open, dan was de hele illusie voor mij weg. Terwijl mijn Class66 met geluidsdecoder het geluid uit de loc zelf laat komen.
Het enige wat me daar negatief opvalt, is dat bij het starten ook waarschuwingsgeluiden te horen zijn die je hoort in de cabine. Maar op volle sterkte dat geluid horen terwijl je er naast staat, dat klopt dus niet helemaal.

Maar ja, das ook wel een kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik.

En als er zoals je vertelt ook geluid van een andere boot (blizzard) doorheen zit, dan kan ik me voorstellen dat het "beter kan".
Inderdaad, arme Remko, kan ie nog een keer ....

Ben benieuwd wat eruit komt.

Groeten,

Theo

Back