Bouwfoto's Typhoon

Hoi Luit,

als goed is heb ik nog enkele losse flesjes als je interesse hebt :lol:

wat betreft de Siberie :oops: :oops: :oops: Ik ga er spontaan van blozen.

Het blijft inderdaad leuk om met gelijkgezinde over onze tik te praten.

Verder moet je niet vergeten dat een echt schip elke zoveel jaar wel weer een verbouwing krijgt, neem gewoon een bepaald moment en bouw hem zoals hij toen was.
Anders krijg je hem nooit af :lol:

André

PS: Ben niet naar pinkpop geweest, nog nooit trouwens :oops: :oops: Is me tever rijden ( 10 km ).
Mijn muziek komt er helaas zelden of nooit

Luit dat zei ook eens iemand tegen mij toen ik een boot verkocht hij vond het of je, je ziel verkocht.

Helaas een jaar later had hij dat probleem al niet meer toen hij een van zijn boten verkocht.

Ik heb eens gezien dat er een werkende radar op de brug stond.

Een rond schijfje met een hoek eruit was op een motortje gemonteerd hieronder zat een lampje.

Op transparant papier het radar beeld met de kustlijn.

Hoi Jan,

kijk maar eens op mijn site, daar staat een video met daarop de draaiende radar in de kajuit van de Smit Siberie.

Daar staan nog meer leuke video's, ruitenwissers werkend en meer van dat soort gein

André

DreBo zei:
Hoi Luit,

als goed is heb ik nog enkele losse flesjes als je interesse hebt :lol:

Heb met de toekomstige bemanning overlegd, en ze gaan nu al staken als er geen bier aanboord komt :wink:

Ok,

zal de komende week eens grondig gaan zoeken, want weet nu even niet meer waar ze zo ongeveer staan. Weet gelukkig wel nog waar ik ze gekocht heb, dus nog geen reden voor een wilde staking :lol:

André

En maar weer eens een update'je, alhoewel het bijna te warm is om te bouwen. (dit verklaart ook het aantal flesjes op de achtergrond :wink: :lol: )

typhoon-016.jpg

Overzicht van de sloep, kraan en kasten

typhoon-017.jpg

Een "houten" buitenboordmotor gemaakt naar een foto van een Johnson

typhoon-018.jpg

De kraan in positie............om (nog) niks te doen ;-)

typhoon-019.jpg

Platformpje ernaast om in de sloep te stappen

Greetings,
Luit

Hoi Luit,

die rubberboot is geen reddingboot hoor!! ik denk persoonlijk dat het de "man over boord"-boot is. of een MOB-boot. een reddingboot is een boot met ook nog pyrotechnische en overlevingsmiddelen.

maar voor de rest niet dan lof!!!

ps waar zitten de tempest en de typhoon eigenlijk????

gr,
wouter zzw

wouter zzw zei:
Hoi Luit,

die rubberboot is geen reddingboot hoor!! ik denk persoonlijk dat het de "man over boord"-boot is. of een MOB-boot. een reddingboot is een boot met ook nog pyrotechnische en overlevingsmiddelen.

maar voor de rest niet dan lof!!!

ps waar zitten de tempest en de typhoon eigenlijk????

gr,
wouter zzw

Ahoi Wouter,

Dat het geen reddingsboot is was me al bekend, t'is een Zodiac Futura Mark I :wink: .
Er komen nog 2 witte "bierfusten" (wat heb ik toch met dat bier :wink: ) aan elke kant van de schoorstenen.
De laatste berichten zijn dat zowel de Typhoon als de Tempest in Azie varen, en daar voorlopig ook nog wel blijven.

@ Dr. Evil:
Zag net op RTL-Z dat het aandeel Heineken weer gestegen is, maar ben bang dat dat niet door mij komt (nouja, 0,00001% mischien :wink: :lol: )

Greetings,
Luit

@Luit,

Zie ik het goed dat de kraan van hout gemaakt is?
Zo ja, dan zit daar behoorlijk wat tijd in!

Super mooi gemaakt!

Groeten,
Jan

jboers zei:
@Luit,

Zie ik het goed dat de kraan van hout gemaakt is?
Zo ja, dan zit daar behoorlijk wat tijd in!

Super mooi gemaakt!

Groeten,
Jan

Ahoi Jan,
De kraan is inderdaad van 1mm triplex gebouwd, op de 2 cilinders na.
Deze zijn gemaakt van:
- De buitenwand; messing
- Cilinders; Ferro (metaal)
Op deze manier treed de minste slijtage op, oftewel 2 verschillende metalen slijten minder snel dan 2 dezelfde metalen ten opzichte van mekaar.
Als ik het perfect had willen doen, dan was het net andersom geweest, aangezien messing sneller slijt dan Ferro.
Maarja, je moet het doen met de materialen die je hebt :wink:

Greetings,
Luit

Hoi Luit,

wat vervelend nou, ik had gehoopt dat je in de carib zaten want ik vetrek aanstaande zaterdag, 22-4, naar curacao om aan boord te gaan van de Iver Excel.

je snapt dus wel dat als ik m tegenkom da ik mn fotocanemeraadje flink aan het werk zet..:wink:
:wink::wink:

gr,
wouter zzw

Veel plezier in Curacao, en we zijn waarschijnlijk allemaal wel benieuwd naar je foto's als je weer terug bent.

Een behouden vaart!
Greetings,
Luit

Hoi....,

*%$#*@#$ :hammer: :bad-words: (&^%!@ :2gunfire: ........Zoooooooo, dat lucht op!
"Schuren/plamuren, met de koperen ploert boven op mijn (uitgedunt) haar".
Dit is wat ik de laatste 2 dagen gedaan heb, met als finishing touch; een bus spuitplamuur eroverheen.
Dan mag je er toch vanuitgaan dat de romp wel egaal is.
DUS NIET!

Maar met plezier (en zonnesteek :wink: ) presenteer ik u de foto's van mijn noeste arbeid.

26-07-001.jpg

26-07-002.jpg

26-07-003.jpg

Zo op de foto ziet het er wel aardig uit, maar als je er met je neus bovenopstaat....

Greetings,
Luit (die de volgende keer een happier post zal plaatsen :lol: )

Hoi Luit,

ziet er al goed uit maar nog een lange weg te gaan.

Hoe ga je de romp verfen?? met de kwast , spuitbus of spuit ??

Afgelopen weekend het volgende model gezien, iets kleiner dan jou model.

IMG_3594-kl.jpg

IMG_3595-kl.jpg

Als je een grotere versie van de fotos wilt laat maar wat horen dan mail ik ze wel

André

Hoi André,

Ben van plan om het met een airbrush te doen, alhoewel....de romp mischien ook wel met een spuitbus.
Als Conrad tenminste eindelijk eens met de spullen over de brug komt (wacht nu al 3 weken :cry: ).

Mooi model, en ziet er strak uit (beetje te glimmend mischien).
Kom maar op met de grote platen :wink:
Van welk persoon is deze Tempest eigenlijk, en waarom komt dit persoon nooit op de WSD?

Voor de non-kenners van de Typhoon/Tempest:
Denk nu niet dat ik bepaalde dingen op de verkeerde zijde aan het bouwen ben e.d.
De rubberboot zit bijv. bij de Tempest aan stuurboord, en bij de Typhoon aan bakboord, en zo zijn er nog wel enkele verschillen.

Greetings,
Luit

Back