Bouwfoto's Typhoon

Luit zei:
Hoi André,

Ben van plan om het met een airbrush te doen, alhoewel....de romp mischien ook wel met een spuitbus.
Als Conrad tenminste eindelijk eens met de spullen over de brug komt (wacht nu al 3 weken :cry: ).

Mooi model, en ziet er strak uit (beetje te glimmend mischien).
Kom maar op met de grote platen :wink:
Van welk persoon is deze Tempest eigenlijk, en waarom komt dit persoon nooit op de WSD?

Voor de non-kenners van de Typhoon/Tempest:
Denk nu niet dat ik bepaalde dingen op de verkeerde zijde aan het bouwen ben e.d.
De rubberboot zit bijv. bij de Tempest aan stuurboord, en bij de Typhoon aan bakboord, en zo zijn er nog wel enkele verschillen.

Greetings,
Luit

Deze boot is van Teak Oldenburger uit oosterwolde.
hij is de voorzitter van vaargroep de golf en neust zo hier en daar ook wel op het forum rond.
een werkschependag??
ik denk als het hoger in het noorden gehouden word hij wel zal komen, (zo denk ik ook).
veel succes met deze kolos.

Vorig jaar was het in het Noord'n, had hem en haar (Tempest :wink: ) toen graag willen ontmoeten (of was het omdat het in Grunning was ;-) ;-)).
Volgende keer beter, bedankt voor de info.

Greetings,
Luit

Hoi Luit,

schiet al lekker op nu nog het zwart en de antifoiling erop en je romp is klaar om naar de afbouwkade te vertrekken....

nog eens een vraagje... hoe groot zijn de schroeven die dr onder komme?? en met wat voor motoren???

gr,
wouter

Yo Wouter,

De schroeven zijn 10cm doorsnede, en in de machinekamer komen waarschijnlijk ruitenwissermotoren.

Greetings,
Luit

hallo luit,

volg dit draadje al even en wil toch even zeggen dat het er altijd weer netjes uit ziet.
bouw vooral verder ben benieuwd als ie de eerste proef vaart maakt.

Ronny,

Bedankt voor het compliment, maar ben bang dat de proefvaart nog wel eventjes duurt :wink:
Moet nog zoveel dingen hebben/kopen bijv.:
- Zender + Ontvanger
- Motoren (moet binnenkort maar eens naar een autosloperij)
- Servo's
- Allerlei verlichting + bedrading
- Verf :wink:
- Autobandjes
- Poppetjes
- Bluskanon in schaal 1:30 (2x)
- enz. enz.

Aankomend weekend ga ik naar het Truckstar-festival op de TT baan.
En dan weet je dat dit de financien voor de Typhoon niet ten goede komen
:celebrate: >> :banana: >> :puppydogeyes:

Greetings,
Luit

Luit zei:

Greetings,
Luit

hoi luit,

je meent dit toch niet echt he?? of ga je alvast een paar weken van te voren?? want de WK-race van de Superbikes is pas in het eerst weekend van september...:wink::wink::wink:

gr,
wouter

@ Wouter,

Lezen.... TRUCKSTAR-FESTIVAL.
Dit heeft dus niet zoveel van doen met de Superbikes.
Maar natuurlijk ga ik ook naar de Superbikes, deze worden bijna in mijn achtertuin verreden, net zoals de MotoGP en....Truckstar :wink: :wink: :wink:

Greetings,
Luit

Luit zei:
Zat je bij de ingang langs de weg, op stond je op het viaduct over de A28? :P

Eeeemmmm..... ik heb het stukkie wat ik over Truckstar geschreven heb nog wel 5x doorgelezen en kan geen fouten ontdekken :roll: 8O :wink:
Toch wordt het stukje nu al door 2 personen verkeerd gelezen.
Wouter heb ik hierboven al uitgelegd hoe het zit, en voor Dhr. FBortel geldt:
AANKOMEND weekend is het festival, dus morgen 29-07-2006 ga ik er heen.
Ik ben niet zo'n figuur die inclusief koelbox langs de kant van de weg gaat zitten.
Wat mischien wel beter zou zijn voor bovengenoemde financien :wink: .
In het kort komt het er op neer dat het een dag zuipen wordt, en daarna uit m'n plaat met "Jovink en de Voederbietels".
Mochten er nog meer mensen heengaan, ik hang aan de tap bij de jongens van "BakBeCo" uit Meppel.
Zal zondag nog wel eventjes vertellen hoe het was, en daarna weer verder met de orde van de dag.

Greetings,
Luit

Luit zei:
Eeeemmmm..... ik heb het stukkie wat ik over Truckstar geschreven heb nog wel 5x doorgelezen en kan geen fouten ontdekken :roll: 8O :wink:
Toch wordt het stukje nu al door 2 personen verkeerd gelezen.
Wouter heb ik hierboven al uitgelegd hoe het zit, en voor Dhr. FBortel geldt:
Ik ben niet zo'n figuur die inclusief koelbox langs de kant van de weg gaat zitten.
Wat mischien wel beter zou zijn voor bovengenoemde financien :wink: .
In het kort komt het er op neer dat het een dag zuipen wordt, en daarna uit m'n plaat met "Jovink en de Voederbietels".
Mochten er nog meer mensen heengaan, ik hang aan de tap bij de jongens van "BakBeCo" uit Meppel.
Zal zondag nog wel eventjes vertellen hoe het was, en daarna weer verder met de orde van de dag.

Greetings,
Luit
Ik sta wel op een viaduct op de A28, bij mijn woonplaats. Afslag 29, Spier

Luit zei:
OK, dus niet - ik werk in Assen, en zag ze gistermiddag al bij de ingang van het TT terrein zitten, langs de A28 staat, en op het viaduct bij Spier, idd, staan.
Ik vind dat wel leuk, dat mensen zo enthousiast zijn - als ik er maar geen last van heb (zoals bij de TT!)

fbortel zei:
OK, dus niet - ik werk in Assen, en zag ze gistermiddag al bij de ingang van het TT terrein zitten, langs de A28 staat, en op het viaduct bij Spier, idd, staan.
Ik vind dat wel leuk, dat mensen zo enthousiast zijn - als ik er maar geen last van heb (zoals bij de TT!)

Grote griebels, en moet je dan elke dag op en neer reizen tussen Hengelo en Assen?
Hoe hou je dan nog tijd over voor modelbouw :wink:

@ Jon:
Maar eeehh ga je er ook heen dan, of niet

Greetings,
Luit

Nee Luit, de voorgaande jaren ging ik wel mee, omdat mijn oom in de transport zit, (Geert Hummel Transport, rode vrachtwagens..) Maar nu is iemand anders op mijn plaats mee.

Maar op het viaduct bij Spier is 't ook gezellig hoor :lol:

Luit zei:
Grote griebels, en moet je dan elke dag op en neer reizen tussen Hengelo en Assen?
Yep... anderhalf uur heen, idem terug. Tot nu toe geen files, ben benieuwd hoe dat gaat worden als de A28 gerenoveerd wordt...
Luit zei:
Hoe hou je dan nog tijd over voor modelbouw :wink:
Niet echt veel - en met dit mooie weer...

Allereerst het ziet er grandioos uit een machtig schip. Ik volg het al een tijdje maar moet je eerst de romp van hout maken of kan het ook op een andere manier. Wat zijn de afmetingen van het model en wat word het totaalgewicht bij benadering.
Ik zit er aan te denken om er ook een te bouwen

poeki

Poeki,

Je kunt de romp ook van bijv. polyester maken, maar dan moet je eerst een mal zien te krijgen/maken.
De afmetingen in schaal 1:30 zijn:
160 cm x 46 cm x 21 cm (L x B x D)
Er moet +/- 100 kg ballast in, om het beestje op de waterlijn te krijgen.

Voor de geintereseerden onder ons:
Het Truckstar festival was weer geweldig, en de aandelen Heineken zijn behoorlijk gestegen (tenminste, aan ons heeft het niet gelegen).

Greetings,
Luit

Hallo allemaal,

ik ben Bas en heb me net aangemeld op dit forum (na het in 1 week tijd helemaal doorgelezen te hebben) en dit eigenlijk speciaal om Luit mijn complimenten te geven over de uitzonderlijk mooie bouw manier van dit schip.
Dus luit bij deze........
FANTASTISCH.

Jullie zullen ongetwijfeld meer van mij horen in de komende tijd aangezien ik op het punt sta te beginnen aan de bb rotterdam en zal natuurlijk ook in spanning de verdere verloop van dit "draadje" blijven volgen.

Groeten Bas.

@ Bas:
Sjonge... ik begin nu toch wel heel erg te blozen hoor :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Maar natuurlijk heel erg bedankt voor je complimenten!!!
(en jouw onderschrift is de sterkste die ik tot nu toe gezien heb!!!!!)

Maar nu weer een paar plaatjes.........niet van de Typhoon zelf :wink:
Mijn ouwe heer kwam weer eens op bezoek, en zoals meestal heeft hij wel het een of ander bij zich.
Nu kwam hij weer met een karretje op de proppen, gevonden in de afvalcontainer op zijn werk!

09-08-002.jpg

Mensen met wat geld op de rekening zien al wel wat het is....

09-08-003.jpg

....een golfkarretje!!!!

Ideaal om de Typhoon op te vervoeren, na de nodige aanpassingen natuurlijk :wink:
Ben van plan om het karretje zoveel mogelijk in de originele staat te houden, want je weet maar nooit ..................."Mr. L. Slopsema hit a hole in one today"....(toekomstmuziek :wink: :lol: )

En nog meer heugelijk nieuws.
Na een maand!!!! wachten is eindelijk mijn bestelling binnen waaronder mijn Airbrush:

09-08-001.jpg

Nu kan ik verder met detailleren.
Jullie zullen het wel gaan zien als het zover is.

Greetings,
Luit (die zich maar weer eens heeft ingeschreven voor de Lotto, om de kosten (hopelijk) wat te drukken)

@Luit
Dat zag ik ook zonder geld op de REKENING hoor :oops: :oops:
mvg
Frederik :D :D
ps
Met gejd er op was het misschien wat makkelijker he :roll:

Back